Supistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tingur
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilmeisesti supistus voi tuntua monella tavalla, mutta jos miettii miten muutkin lihakset supistuu esim. hauikset, niin kyllähän se kovettuu. Itse esikoisen kanssa mietin tätä myös ja sitten kun ekan kerran tunsin, että kohtu kovettui tajusin mikä supistus on. Kyllähän niitä muita tuntemuksia vatsalla myös tulee vaikkei oo supistus :)

Mua supistaa aikalailla joka ilta. Oon huomannu et supistusten määrä iltasin riippuu iha siitä kuinka paljon olen touhunnut päivän aikana.

Tänä aamuna kohtu oli kova, mutta jos en olis kädellä kokeillu, niin en olis edes hoksannut

En nyt ole ihan varma mutta mulla taisi olla pari kivutonta supistusta aiemmin.. Tuntui semmonen jännä kovettuminen kohdussa mitä ei aiemmin ole ollut.. Se ensin alkoi sillai pienellä paineen tunteella joka sitten voimistui pikku hiljaa oikein epämiellyttäväksi ja onnistuin kokeilemaan niin ulkoa päin koko kohtu tuntui kovemmalta.. Lähinnä tuntui epämiellyttävältä tuo ja meni nopeasti ohi.

Mulla on alkanut nyt tulemaan päivittäin jonkin verran kivuttomia supistuksia. Lisäksi alavatsalla on koko ajan ihme tunne, ihan kun siitä roikkuisi kauttaaltaan 10 kilon paino ja vetäisi mahaa alaspäin. Piti ihan peilistä tarkistaa ettei maha roiku, vaikka siltä tuntuu :joyful:

Esikoisest ei oikein tunnistanu supistuksia kun vasta viimeisten viikkojen aikoina. Silloinkin todella lempeitä olivat :angelic:
Nyt tässä toisen kohdalla, onkin supistusten napakkuus ihan toista luokkaa ja vasta 22vko meneillään. Ekan kerran vkolla15 tuli pitkän työ/yön päälle ja eikä voinut erehtyä mistä kyse!
Nyt sitten silloin tällöin kohtu kovettuu ja alavatsaan aaltoilee sekä reisiin. Ei kipua tunnu kuitenkaan nyt kun ei rasitusta ole yövuoroista :happy::happy:

Mulla kanssa välillä tuntuu maha tosi painavalta, just ihan ku se roikkuisi! Ehkä tukivyö auttaisi?

Mulla tuntuu aina supistellessa niin kuin kohtu ois puhallettu täyteen ilmaa, ei onneks oo sattunut mutta tuntuu vähän hankalalta. Sillon supistaa kun nousee kyykystä ylös töissä ja muuten vaan miten sattuu ja missä sattuu.
Tänä aamuna sängyllä maatessa tuli supistus ja kohtu tuntui ihan jättipäärynältä.

Joo mulla kans tota että tuntuu kuin puhallettaisiin täyteen ilmaa.. Semmonen jännä paine tai jotain. Tänäänkin oli pariin otteeseen supistuksia kun olin hieman hankalissa asennoissa parvekkeella ottamassa pyykkejä pois narulta. Mut onneks noi ei kestä kauaa eikä varsinaisesti satu. Mietin myös että onko kellään tullut ihan pahoinvointia noista?

Täällä kans nyt ihan viikon sisällä alkanut tulla harkkasupistuksia enemmän. Välillä tulee rasituksen yhteydessä ja toisinaan kun esim lepään sohvalla. Kivuttomia kovettumisia, lievää paineen tunnetta ja juuri tuota "mahan roikkumis"-tunnetta.

Minä en tunnista supistuksia tai sitten niitä ei vaan ole ollut. Vatsa on iltaisin pinkeä ja olo tuskainen mutten osaa erottaa alku ja loppuajankohtaa ja johtuuko vain syömisestä tai jostain. Joskus etenkin alavatsa kramppaa ja myös yöllä kerran mahan päältä tuntui viiltelevää kipua. Mutta siis että pitäisi jotenkin tuntea että se on juuri kohtu joka kramppaa...nope. En edes tiedä missä se kohtu on tai että miten sen voisi tietää tai tuntea.

Mulla oli tänään ensimmäinen selvä supistus. Pari viikkoa sitten kyselin synnyttäneeltä kaverilta miltä supistukset tuntuu, kun mietin onko mun ajoittainen alavatsan jähmeys ilman mitään muita tuntemuksia supistelua vai ei. Hän silloin selitti että tietynlainen tukala olo ja paineen tunne ollut ainakin hänellä. Nyt tiedän mitä tarkoitti. Kivuttomia nämä oli toki nytkin, mutta aiemmin ei siis ollut mitään paineen tunnettakaan tms, ainoastaan jos sattui käsi vahingossa osumaan masun päälle niin huomasi että sen kovemmaksi kuin yleensä. Jälkikäteen en usko noita aiempia vatsan kovettumisia edes supisteluiksi, kyllä sen eron sitten huomasi kun oikeasti supisti.

Miten te joilla on liikuntaa ja touhua kielletty supistelun vuoksi, niin miten kovaa se kipu on ollut? Oon huomannut että tietyt jutut aiheuttaa supistuksia, mutta ne on kivuttomia, eikä oo pitkäkestoisia.

Mulla kipeet supistukset tuntuu tässä vaiheessa semmosilta tosi kipeiltä menkkajomotuksilta. Mulla ainaki jomotus on supistukselle kuvaavampi sana mitä supistus :grin tuntuu enemmän mahan puolella, ehkä vähä selän. Synnytyssupistukset mulla oli alkuun kans niitä ja sit voimistu vaan. Paitsi sillon tuntu enemmän selässä. Mutta supistuksetki on niin yksilöllistä et miten sen tuntee..

Mullakin tuntuu sellaset vältettävät supparit ihan menkkajomotuksina, aaltoina menee ja ovat hyvin epämiellyttäviä siksikin kun mieli aina odottaa että tuohon oloon liittyy verenvuotoa

Mulla tuntuu kipeä supistus koko vatsan alueella. Vatsan sivuilla kiristävänä olona ja ylävatsalla puristavana. Alaselässä pistävänä jomottavana tunteena. Kohtu selvästi kovettunut.

Olen uusi täällä,
Mutta siis mulla oletetut supistuksen tuntuu alavatsalla kovettumisena vain. Välillä saattaa selkää jomottaa samalla. Selän lihasjumit tuntuu niitä lisäävän.
Koko vatsa ei ole kertaakaan reagoinut tms

Ärsyttävää! Mulla on aika usein noita harjoitussupistuksia ja vaikka tiedän että niiden pitäis olla vaarattomia vaik tulis useinkin niin silti vähän huolestuttaa. Eilenkin vaan makasin kotona, kun on flunssa päällä mut silti niitä tuli. Sängyllä kun makaa selällään ja laittaa jalat suoraks niin ihan samalla tavalla menee kohtu lukkoon kuin suonenvedossa, ei kyllä satu yhtään mut pieni paine siellä tuntuu.
Tänään kyllä aion panostaa veden juontiin ja laskea jok'ikisen supparin, tänäaamuna tullut jo kaksi. Ja ens neuvolassa kysyn että mikä on homman nimi. Edellinen neuvolan kesäsijainen oli nii tyhmä, kun vastaili vaan ympäripyöreitä minun supistelukysymyksiin.

Mullakin supisteli paljon, kun olin kesällä kipeänä ja juurikin noin, että makasin vaan sohvalla. Meni sitten ohi, kun olo parani :)

Takaisin