Supistukset

Kannattaa levätä ! Ite myös saikulla äippälomaan asti kun tulee supistuksia ja kohdunkaula lyhentynyt.
 
Mulla paikat kiinni ja normaalit, mutta hoitotyöstä olen ollut saikulla reilun kuukauden ja olen äippälomaan asti juurikin suppareiden ja liitoskipujen takia. Karpalo lääkäri voi käsittääkseni suositella kevyempiä työtehtäviä loppuajaksi ja esimies voi sinut kevyempiin hommiin siirtää, jos siihen on mahdollisuus. Eli jos haluat kokeilla sitä, niin suosittelen juttelemaan asiasta mahdollisimman pian esimiehen ja lääkärin kanssa.
 
Täällä on supistellut tiheämpää ja kipeämpää kuin aikasemmin viime perjantaista asti kun kaaduin pyrstölleni lumitöissä :/ Vauva liikkuu tosi vilkkaasti ja punkee itseään mahasta läpi niin että sattuu :/ Mutta onneksi liikkuu niin ei tarvinut olla suuremmin huolissaan kaatumisesta.
 
Täällä kanssa jo pari päivää supistellut ihan jatkuvasti :sad001 viimeiset kaksi yötä oon valvonut kun supparit ottaa niin kipeetä. Viimeyönä meni ihan itkuksi kun sattui niin pirusti. Kävi jo hetken mielessä, että nytkö tää jo tulee. Ei onneksi kuitenkaan.
Eilen kävin tosiaan neuvolalääkärin tsekattavana, mutta hän ei ollut tilanteesta huolestunut. Paikat kuulemma niin vähän pehmenneet, ettei tartte huolestua. Pitää vaan tarkkailla ettei lapsivettä ala tihkumaan, kun limatulppa otti ja lähti eilen.
 
Kiitos Susamama :) Noh, enää pari kuukautta, kyllä sen kai kestää. Koko ajan on tänäänkin kiristellyt ja jomottanut, mutta kipeitä supistuksia ei onneksi ole päivän aikana tullut kuin yksi. Kunpa eivät taas yötä vasten voimistuisi... onneksi oon jo saikulla, niin saa huilia rauhassa. Ja selkä ja lonkat pitää kyllä huolen, etten vahingossakaan pääse liikkumaan... :D
 
Lillukka: työpaikassani ei oo ns. kevyempiä töitä. Tosin pomokin sanoi että nyt pitäs jäädä loppuajaksi saikulle ja ottaa rauhallisesti, jos kuulema supistukset loppusivatkin ym ja neuvolalääkäri ei kirjottaisi saikkua passittas pomo mut työterveyteen kuulema :D. Olen ehkä itse vähän liian tunnollinen ja hieman on vaikeuksia jäädä jo tässä vaiheessa pois. Ärsyttää välillä tämä tunnollisuus, sillä minun pitäisi ehdoitta ajatella vauvan parasta!:mad:

Onko kellään muuten tullut semmosta hyytelömäistä klönttejä jotka ovat semmosta joustavaa limaa ja kellertävän väristä, niinkuin räkä?( ei oo valkovuotoa eikä tulehduksestakaan ole kyse)

Onko lima tarkoittanut jotain? Lääkäri ei osannut oikein sanoa kun sillä hetkellä ei tullut sitä limaa, nyt otin kuvia todistusaineistoksi. Tosin sanoi että limatulppaa saattanut alkaa lähtemään,mutta ei vaikuttanut kovin huolestuneelta. Googletin myös tuon limatulpan ja ihan samannäköstä on kuin kuvissa.

Maatunen: Kannattaa kokeilla lämmintä suihkua ja lämpöpussia, mulla auttanut jonkinverran.

Muistakaa jos kivut voimistuu tai tulee verensekaista limaa niin soittakaa päivystykseen.
 
Maatunen: huomasin ton limatulppa jutun just, millanen se oli? tuliko paljon sitä? Luin jostain että se voi uusiutua eikä limatulpan lähtö välttämättä tarkoita että synnytys alkas vkon sisällä. Meillä on vähän sama tilanne nyt :/
 
Karpalo, siis se on sellasta vaaleeta paksua limaa, missä oli veriviiruja seassa... melko ällö ilmestys :D Kyllä sitä jonkun verran tuli, mutta en osaa sanoa oliko koko limatulppa vai osa. Lääkäri vaan sanoi, että pitää tosi tarkkaan seurata ettei ala tihkumaan lapsivettä tai verta. Pienestäkin vuodosta on kuulemma syytä lähteä polille tässä tilanteessa. Ei kai se auta kun ottaa oikein rauhassa.. mä en saa edes imuroida. Sääli sinänsä :P
 
Toivotaan ettei irronut limatulppa! Tai jos irtosi niin että uusiutuisi. Nyt lepoa vaaan :)
 
Karpalo, minä jotenkin ymmärsin, että sulla olis ollut mahdollisuus siirtyä ns. paperihommiin. Kyllä sun vaan kannattaa sitä saikkua loppuaika ottaa, jos pomokin niin sanoo. Hällä voi olla esimiehenäkin se huoli, ettei sulle ja vauvalle tule sun töiden takia mitään, potisi varmaan pahaa mieltä ja huonoa omaatuntoa. Sitä minä vaan, että kyllä se ajatustyötä vaatii luovuttaa tavallaan ennen aikojaan töistä, mutta vauvan paras on nyt tärkeintä.
 
Maatunen: ok, tutulta kuulostaa paitsi ettei mulla Oo siinä veriviiruja, mulle ainakin neuvolassa sanottiin että jos siihen tulee verensekasta vetistä vuotoa niin sitten päivystykseen. Mutta nuo veriviirut on kai normaaleja limatulpassa. Nyt vaan sitten tarkkana seurailet.


Lillukka: kirjoitin jotenkin varmaan epäselvästi. Oon siis hoitokodissa töissä ja työ on lähinnä hoitotyötä mutta esim. Päivän päätteeksi pitäs olla aikaa tehdä esim. Hoitosuunnitelmia tms. Meillä töissä ei siis voi tehdä koko päivää paperihommia vaan ne on sisällytettävä siihen muun työn oheen jos ehtii. Niin se pomo on kai huolissaan :/ ja kyllä nyt oon vakaasti päättänyt jäädä loppuajaksi suosiolla pois, vaikka tuntuikin aluksi ettei halua luovuttaa jne mutta on typerää ajatella töitä kun on jotain niin paljon tärkeämpää, töitä kerkeää kyllä tekemään myöhemminkin!
 
Heippa!
Liskojen yö takana ja ei niinkään supistuksia mutta tuntuu että mahaa särkee sisältäpäin. Eilen kävin uimassa ja illalla tuli hieman paksumpaa limaa. Onneksi ei niin paljoa mutta kuitenkin. Olo alkaa oleen aikas tukala vaikka viikkoja vasta 31+4. Vauva kuitenkin liikkuu hyvin ja tuntuu että sillä on voimaa potkia! välillä maha oikein pomppaa ylös :dead::love017
 
Karpalo aivan. Jotenkin mulla oli mielikuva sun hoitajataustasta, mutta onhan niitä paikoja missä pystyy tekemään paperijuttujakin. Tosin hoitokodeissa ei kyllä saumoja paljon ole siihen, eikä sitä tekemistään ehkä niin pitkäksi aikaa. Hopalisuja yms. on toki vaikea tehdä olematta hoidokin kanssa.
 
Huh mikä yö. 4 -5tuntia supistuksia 4 min välein ja sit ne loppuivatkin woot ?? Sais jo tulla !
 
Nyt tuntuu kans että supistelee kokoajan. Yöllä ne aina loppuu, mutta ei oo ku tosi vähän kivuliaita, että tuskin mitään tekee, mutta kyllä ne ärsyttäviä on ku paripäivää niitä ollu jatkuvasti päiväsaikaan. Kohdunkaula katsottu viimeksi keskiviikkona ja kyllä sillonki niitä tuli siinä sydänkäyrän? seurannan aikana jatkuvasti, eikä ollu yhtään pehmentynyt silti tuo kohdunsuu. Ärsyttäviä :D.
 
Takaisin
Top