Supistukset

Viime yö meni supistellessa rv 28+2 . Välillä myös kivuliaita. Oletteko ottaneet niihin mitään särkylääkettä ?
 
Huhhuh tääläkin yö mennyt supistellesssa ja vatsa kipeä ja kolottaa vähän joka paikkaan. Mutta tänään 29+0 :Heartred

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Täällä kans supistelee päivittäin, välillä ihan kipeitäkin.. paracetamolia oon ottanut, vaikka ei siitä kovin tunnu apua olevan. Yöllä ne tuntuu vielä keljummilta kun joutuu heräämään niihin :sad001
 
Olo on kuin jyrän alle jääny onneks on maanantaina lääkäri niin tietää paljonko on supistukset saaneet aikaseks.
 
Täälläkin alkanut supistelemaan, onneks menneet ohi nopeasti eikä ole tartennut ottaa särkylääkettä. Asennon vaihto ainakin on tepsii täällä.
 
Mulla ollut jonkin verran harjoitussupistuksia (tällä hetkellä rv 29+4), onneksi ovat kivuttomia olleet. Tuntuu vaan välillä vähän tukalalta, kun vatsa menee ihan kovaksi. Oon vaan miettinyt, että pitäiskö niistä supistuksista pitää kirjaa, siis että kuinka usein niitä on, mitä mieltä ootte? Ei mulla nyt niitä mitenkään päivittäin oo, mut oon niin lahopää että jos niitä alkais jotenkin useammin tulemaan niin en varmaan reagoisi asiaan mitenkään kun en muistaisi ollenkaan miten usein niitä on aikaisemminkaan ollut... vai onko sillä mitään väliä tuleeko niitä pari kertaa viikossa tai viis kertaa päivässä, kunhan ovat kivuttomia? Esikoista kun ootan niin ei vielä tiedä oikein mikä on normaalia ja mikä ei... :rolleyes:
 
Mulla tulee joka päivä ja kun ovat niitä harjoitus supistuksia eikä kivuliaita niin ei tarvii välittää ☺ sit jos ovat kivuliaita ja päivittäin niin sit kannattaa alkaa seuraamaan ..
 
Mä en kans tiedä noista määristä mutta mulla tulee kyllä päivittäin. Jopa 10 krt päivässä. En kyllä kirjaa oo pitänyt.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mulla tulee kans päivittäin ja määrät vaihtelee paljonki. Ainoastaan ne jotka sattuu oon pistäny itelle muistiin että osaan sanoa neuvolassa :)
 
Mulla kans tulee päivittäin, välillä tosi paljonki jos oon vaikka liikkunu paljo tms touhunnu.
Mut ku on kivuttomia niin ei väliä.
 
Täällä kans supistaa päivittäin, tälläkin hetkellä... välillä ovat tosissaan kipeitäkin, ja oon niistä neuvolassakin sanonut, mutta eivät oikein reagoineet mitenkään. Sanoivat vaan, että katsokoot äippäpolilla kun on kontrolliaika kolmen viikon päästä :O ottivat vaan hiivanäytteen ja sanoivat, että voi johtua siitä. Mulla on muutenkin ollut tosi kummallisia vatsakipuja viime aikoina. Toissayö oli ihan tuskaa, kun en kipeiltä supistuksilta saanut nukuttua ollenkaan.
 
Joo, ollaan vaan nyt reissussa niin ei edes pääse näytille vielä viikkoon :sad001 eilen kävin viimeksi neuvolalla ja puhuin asiasta, mutta ei tuntunut hetkauttavan. En tiiä, että eikö siellä vaan uskota, että ne on oikeesti jo kipeitä...
 
Minä en oikeastaan edes tiedä, onko minulla vielä ollut supistuksia. Muutama viikko sitten tuntui pari kertaa siltä, että vatsaa kiristi ja se meni palloksi, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään. Hurjaa, että teillä joillakin on ihan päivittäin ja kipeitäkin supistuksia.
 
Rondine, taidan olla samassa veneessä sun kanssa kun ei mullakaan oo ollut supistuksia kun muutaman kerran ja täysin kivuttomia ollut. Tietenkin jokainen raskaus on yksilöllinen.
 
Joillakin ei ole ollenkaan, joillakin on vain pari kertaa lähellä synnytystä ja tosiaan joillakin on usein, päivittäin. Hyvin yksilöllistä:)
 
Maatunen sä voit käydä reissun päälläkin päivystyksessä näytillä jos rupeaa huolettamaan. Kummakun ei ole otettu mitään kantaa, kipeät supparit ja kun vielä reissukin edessä.
 
Mulla on ollut aikasemmin rasituksesta johtuvia supistuksia töissä ollessa, mutta noin 1.5 vkoa sitten alkoi erilaiset kovat polttelut/ supistukset alavatsalla sekä selässä myös, tuntui kun kuukautiset alkaisi, oli kuitenkin kohtuu kivuliaita että tuskanhikeä pukkas ja pukkaa edelleen.

Samana päivänä kun jonmotukset alko huomasin wc käynnin yhteydessä jonkin ihme hyytelö pallon ja samoin löyty tänään eli limatulppaa alkanut lähteä. Jouduin käymään päivystyksessä, paikat kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä 2.5 cm. Sain saikkua mutta pelottaa että tulee ennenaikojaan :sad001

kivuliaita supistuksia päivittäin 1-2 ja kestää vähintään puoli tuntia, panadol ei auta, lämpötyyny jonkin verran. En tiedä uskaltaako enää palata töihin, saikun jälkeen enää 1 kk äippälomaan. Neuvola lääkäri sanoi ettei usko että tulee ennen aikojaan kun on kiinni paikat vielä, itte ei oikein usko, stressaa.. Onko kellään samanlaista?

Kaikki mahd. Kokeet otettu paitsi toksoplasmoosi jonne olen menossa tällä vkolla, mutten usko että on se.
 
Tosin jos jatkuu supparit niin pakko jäädä saikulle vielä, niin neuvola lääkäri sanoi, mutta jos loppuisi ne supparit niin ei kai voi yhtäkkiä töissä alkaa synnytys rasituksessa tms? Toisaalta töissä olisi hommia mitö haluisin hoitaa loppuun mutta en sitten tiedä uskallanko mennä enää kun on hoitotyö kyseessä. Ja saikulla ei periaatteessa saa mennä tekee pelkkiä paperihommia tms.
 
Takaisin
Top