Supistukset

Mulla on rv 23+6 ja harjoitussupistukisa on ollu jo :) jotkut on ollu kipeempiä ja jouduin äippäpolilla käymään ku viime viikonloppuna tuli kipeitä supistuksia mutta onneks kaikki oli hyvin. Mulla on haroitussupistuksia ollu lähes joka päivä rv 20 alkaen..
 
Soitin neuvolaan ja saikkua 2pvää...saa nähä voiko maanantainakaan mennä...jos oireet jatkuu ens vkolle ni joudun mennä päivystykseen lääkärille näytille, ku ei neuvolassa ole lääkäriä (tekevät siellä töitä vaan 2pvää kuussa):confused:
mutta miten osais olla paikoillaan pidempään? Jos on vähänki parempi jakso niin rupeen heti touhottaa ja pian se kostautuuki:oops:
 
rv 26+3 kotona toista viikkoa .vatsa supistelee vähänkin kun kävelee pitempään tai seisoo pitempään.Onneks helpottaa kun menee makaamaan kyljelleen. saikkua loppuaika äitiyslomaan asti kun kohdunkaula alkanut pehmenemään. Pää hajoo kotona eikä ole tottunut ottaa rennosti . Nyt vaan säännöllisessä tarkkailussa kerta viikkoon ja toivotaan ettei joudu sairaalaan makaan...
 
Keksi vasta tossa viikko sitten, että se kivikova vatsa ja kivistykset ovat supistuksia! Jotenkin on niin kova meno koko ajan päällä, etten ole jäänyt ihmettelemään supistuksia. Ihan kivuttomia ovat olleet tähän asti, mutta nyt on alkanut kivistää aika ikävästi välillä. Onneksi ei niin pahasti kuin Noddella ja teillä muilla! Voimia ja terveyttä teille! :Heartred
 
1EsiKoinen2015:
Mites sulla sitten meni?
Noi sun selkäpoltot kuulostaa kyl niin supistuksille.
itellä ainakin esikoisen ainaka supistukset tuntu just selässä hirveinä polttoina.
ja sit ko niihin ei enää panadol auttanut niin ties et nyt se on synnytys käynnissä.
Synnärin päivystyksessä eivät ottaneet sillo millään mua tosissaa, ja sano vaan et pissa tulehdus..
Ootin sitte 4h ja lääkäri totes et synnytyshän tää on, et sä enää minneen kotiin ollut menossa.
Onneks viikkoja oli sillo jo se reilu 37.

Nyt on ollut muutamia viikkoja supistuksia, ja mulla harjotus supparitkin on kivuliaita supistuksia.
Tosin käytiin tarkistuksissa synnärillä tossa alkuviikosta.
ja paine mikä on tuntunut alamasulla on alkanut pehmittään jo paikkoja..
rv. 26 ++ menossa, joten ei vielä kiitos!
 
Mulla tänään 23+5 ja supistuksia on tullut, eivät oo olleet kivuliaita. Aloin miettimään kun mulla oli tän viikon alussa neuvolakäynti ja seuraavan ajan antoi mulle vasta helmikuulle, elikkäs parin kuukauden päähän? Onko muita joille annettu noin pitkälle aika? Sitten tuli kans mieleen ettei sf mittaa olla otettu kertaakaan :confused:
 
Mulla on ollut vaan kuukauden taukoja neuvolakäynneissä:O Tässä nykyisessä kunnassa on kai näitä neuvolakäyntejä vähän enemmän. Edellisessä kunnassa mulla oli neuvola viikolla 16 ja seuraava olis ollut vasta joskus viikoilla 22-23. Uudessa kunnassa kävin neuvolassa ''jo'' viikolla 20. ja nyt seuraava käynti on viikolla 25.
Mulla otettiin ensimmäisen kerran sf viikolla 20. Silloinkin tuntu vähän hassulta, kun selällään makoillessa vatsa ei ollut silloin vielä mitenkään merkittävän iso. Sitä ennen ovat vain painelleet vatsaa, että tuntevat missä kohtaa kohtu luuraa. Kai sitä aletaan vasta sitten mittailla kun vatta alkaa kasvamaan.
 
Joo aikaisemmin ollut aina kuukauden välein mut nyt pompsahti vähän pidemmälle. Mulla näkynyt masu selvästi rv17 alkaen mutta en osaa kyllä sitten sanoa :eek: Ehkä vaan unohti sen mitan ottaa?
 
Mulla ei ole merkannut äitiyskorttiin mitään vaikka sitä viimeks mittaili:D Ehkä se ei ole niin justiinsa sen sf mitan kanssa. Se on kumminkin vain apuväline ja jos voi muuten nähdä kohdun olevan hyvin kasvanut, niin ehkei sitä tarvitse mittailla? Empä tiiä...
 
No eipä Hämeessä oo myöskään turhan usein neuvola. Ainakaan mulla. Viimeks oli neuvola joskus joulukuun alkupuolella seuraava on tän kuun 15pvä.. Eli iha reippaasti yli kk väliä. Mut mä en ehkä kii kaipaa kovin usein. Ku neljättä odotan ja sit kumminki tihenee loppua kohden noi käynnit. Jos ei oo mitää erikoisempaa seurattavaa ni ei alkuun käyntejä kovin usein ookkaan yleisesti..
 
Mulla oli neuvola joulukuun alussa viikot 22+ ja silloin mitattiin sf ensimmäisen kerran, kuulemma uusien suositusten mukaisesti. Seuraava neuvolakäynti olisi ollut vasta helmikuun lopulla, kun nyt tammikuun puolivälissä se äitipolin reissu, mutta näiden supistusten takia kävin tällä viikolla terkkarilla ja ensi viikolla lääkärillä. Nykysuositusten mukaan normineuvolat olisi kuulemma n. 6viikon välein ennen kuin ihan loppupuolella kuukauden ja parin viikon välein. Vanhempien lasten aikaan perusneuvolat oli 4 vk välein, kunnes joskus 30 viikon jälkeen 2 viikon välein ja vähän ennen laskettua viikon välein. Vähän on tässä tullut olo, että ihmiset jätetään oman onnensa nojaan tietyllä tavalla.
 
Oon käyny 4krtaa neuvolassa ja kerran lääkärillä. Ens viikolla neuvola ja sitte varataan myös lääkäri. 2krtaa käyty ultrassa, eikä niitä ole enempää. Tuntuu vähäiseltä ensisynnyttäjälle.... rv 27+5
 
Itse olen käynyt 3 kertaa neuvolassa, 2 ultraa ja 1 lääkärintarkastus. Viikkoja on 25+3. Nyt viikolla on sitten toinen lääkärikäynti. Olen kumminkin jutellut neuvolatädin kanssa puhelimessa aina silloin tällöin, kun hän on soitellut tuloksia kokeista yms. Hieman tuntuu vähäiseltä, mutta kumminkin olen saanut ihan hyvää hoitoa. Jos olisi hermoheikompi, niin määrä tuntuisi aivan liian vähäiseltä kun olen ensisynnyttäjä. Seuraavassa raskaudessa sitä jo tietää vähän mitä on edessä:)
 
Mä olen käynyt neuvolassa 3 krt ultrassa 2 ja tulevana torstaina on vasta lääkäri käynti jolloin viikkoja 28+0

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Minulla oli neuvola joulukuun alkupuolella ja seuraava tammikuun lopussa. Eka lääkäri oli älyttömän aikaisin jotain 18-viikolla ja toinen vasta 36-vko synnytystapa-arvio. Neuvoloita on harvennettu tästä väliltä ja lopusta ja lisätty alkuun ainakin yksi käynti, joka oli mielestäni turha. Multakaan ei ole mitattu sf-mittaa, vaikka viimeksi viikot oli kai 21-22, kun oli neuvola. Ja maha on melkoisen kokoinen jo nyt. Toisaalta itse koen, että neuvolakäynnit on jokseenkin yhdentekeviä. Toki sen painon ja muiden arvojen seuranta on ihan hyvä, muuten tuntuu ettei siellä mitään uutta koskaan tule. Täti on ihan mukava ja kiva rupatella, mutta ei mua haittaa vaikkei niitä tässä välillä niin usein ole, lopussa enempi sitten hyötyä.
 
Onko kukaan toinen odottajista törmännyt sellaiseen "vaivaan" että kun aamulla herätessä nousee ylös (vaikka ihan rauhallisestikin) niin alavatsaa alkaa jomottaa ihan kunnolla että pitää miltei kippuralle mennä? rv20 eteenpäin sellaista ollut.. harkkasupistuksia itsellä on kanssa tullut koettua viime viikkojen aikana vasta ja väh. kerran päivässä. (rv 24+6 nyt menossa) pikkujäbä potkii masussa välillä sen kun kerkiää ja taas seuraavana päivänä ei tahdo mitään tuntua. Kait ihan normaalia tuo liikkeiden epäsäännöllisyys vielä tässä vaiheessa. :)
Tajusin muuten tänään että enää reilut 2kk niin alkaa äippäloma! HUH HUH miten aika menee nopiaa!:smiley-chores011
 
Aamuisin ja sitte ku rakko on täynnä nii sillon mulla aina kiristää ja vähän sattuu joskus.. Ja jos nopeasti nousee ylös ni saattaa nippasta kunnolla.. Mut luulisin et aika normaalia tollaset hetkellisen.. Kunhan ei ala ihan jatkuvasti tuntumaan ja kovasti sattumaan..
 
Itsellä myös suppailee juuri aamulla eniten. Potkuissa on myös päivittäistä vaihtelua. Aika usein jos ei tunnu potkuja, tuntee tyypin pepun tai takaraivon ''möykkynä'' kun tunnustelee vatsaa. Taitaa kaveri olla vielä niin pieni, ettei ne potkut oikeen tunnu, jos nassu on selkään päin. Niinä hetkinä/päivinä kun potkut tuntee selvästi on tyyppi kääntyneenä eteen päin:) Viikkoja 25+2
 
Täällä kanssa tajuttu vasta nyt (rv 27+1), että nuo vatsan kivistykset ja kovetukset olleet luultavasti niitä supistuksia! Tosiaan mulla ainakin ollu kivuttomia, joskin ikäviä kun tuntuu, että vatsa poksahtaa, mutta ei ne koskaan sattunut ole. :)
 
Takaisin
Top