Supistukset

Tänään on koko päivän aamusta iltaan asti supistellut n. 10-15min välein. Saas nähdä miten ylö menee! Toivottavasti saa nukuttua.

Tsemppiä Mariel ja toivottavasti Mellu saat nukuttuu! :)
Mä taas jouduin kotiin mut tiistaina olis 42+0 ja sanoin kättärillä hoitajalle et sit tuun laukun kanssa, kotiin ette mua enää lähetä yksin!! Niih!

Täytyy kyllä sanoa nyt kun ite on potenu näitä kipeitä supistuksia tän päivän epäsäännöllisesti, niin ei kyllä käy kateeks teitä kellä näitä on ollu jo kauan ja päivittäin :/ Ite en ois kyllä varmaan kovin montaa päivää kestäny tällasia. Saa ihan tosissaan keskittyä hengittämiseen ja lihasten rentouttamiseen!

Mä en ymmärrä miksi pitää koskea, jos tuolta ei tuu ketään pois....?? :confused: sillon viimeks, ku lähin liike hälytyksenä käymään sairaalassa, ni mitään ei ollu alhaalla ees tapahtunu. :sour: pikkasen turhautti. Nyt taas kipuilee hieman, mut en usko enää, et tää ees tulee pois. :shifty: pitäis varmaan yrittää olla mahdollisimman positiivinen. :grin eli hymyä huuleen vaik tiukkaa tekee. :p

Huh huh. 03:40 herätty ja siitä asti supistellu. Välillä 10min välein ja välillä 5min välein. Keskimäärin supistus kestäny 1:30min. Nyt ehken vähän laantunu ku nousin sängystä. Siellä ne tuli jotenkin vielä kovemmin.
Saapi nähä tartteeko sitä huomenna mennä yliaikaiskontrolliin vai ei.
En vaan tiiä millon kannattaa synnärille sitten lähteä. Pari on sattunu kyllä ihan kiitettävästi, mutta ei varmaan tarpeeks :p Miehen pitäs lähtee käymää vielä työreissullaki tänään...

Toivottavasti tajuaa tulla itsellään ulos! :) Se pikkunen vaan ottaa "koko rahan edestä" masussa ja lähtee tuleen ny vasta ku tajuaa että muuten joku alkaa hiillostaan pihalle ;)

Ilalla oli taas lupaavia suppareita parisen tuntia ja menin kaurapussin kanssa nukkumaan, noh sittenpä ne taas laantu. Nyt on aamusta ollu pari kivuliasta ja koko ajan kivuttomia, mutta tosi tiukkoja supistuksia. Saas nähä jos tällein jatkuu koko päivä, nii miten jaksan kävellä neuvolaan ja takaisin, matkaa n. 1,5km suuntaansa ja puolet matkasta ylämäkeä.:confused: Pitää huikata jollekkin että tuu työntää, jos ei meinaa enää jalka nousta:p
Häviääkö teillä muilla menkkajomotus supistusten välissä vai onko se koko ajan taustalla? musta tuntuu että on vaikea erottaa supistuksien alkuja ja loppuja kun toi jomotus on koko ajan päällä.

Sande mullakin ne supistukset tuntuu aina makuultaan paljon pahemmalta kun pysty aaennossa. Toivotaan että siellä olisi kerralla menoa♥

Torakka mulla se menkkajomotus on aikalailla koko ajan sillon kun on, supistuksia tulee siinä välissä. Mutta ei mua varsinaisesti menkkamaisesti aina jomota kun supistelee...esim. synnytys supistukset mulla tuntu aikalailla vaan selässä enkä voi sanoa että oisin niitä menkkakipuihin yhdistynyt. Joten mulla on vähän kahdenlaisia kipuiluja ollu..ihan erilliset supparit ja sitten tota menkkasuppailua..

Iitalle jaksamista ♡ mä niin tiedän miltä susta tuntuu.

Mulla yö meni ihan rauhassa lukuunottamatta muutamaa kovaa supparia. Aamulla sitten tuli paperiin tähän astisesti isoin limatulpan palanen, kirkas jossa hiukan ruskeaa..sellainen ruokalusikallinen. Kyllä sitä riittää:rolleyes:

Valuttelet Mellu meidän muidenkin puolesta sitä limatulppaa! :) nim. Omastani ei mitään tietoa, ei oo näkynyt.
Välillä huomaa kun tulee napakampi supistus että limaa valahtaa vähän pöksyyn tai pönttöön, mutta ei mitään selkeää!

Mulla toi on niin tinttanaa tavaraa ettei kyllä voi muuhun sotkea..pysyy sillai kasassa hyllymässä..yyyhhh:eek: mutta kun muilla tuntuu että on vedet menny tai ainakin synnytys käynnistynyt heti kohta, ainakin parin päivän sisällä niin itse ihmettelen kun tänään tulee tasan kaksi viikkoa kun tota kiinteää tavaraa alko sen kalvojen pyörittelyn jälkeen tulla. Jännittää että mikä tilanne tuolla alakerrassa on kun kaks viikkoa sitten oli se 1-2cm auki, supistelee päivittäin ja tota limaa on irronnut osissa jo aikas paljon...mutta luulisi että kun kohdunsuu alkaa kunnolla sinne jonnekin 3-4cm aukee niin tulisi vertakin???

Supistelee ihan miten sattuu. En osaa kanssa sanoo millon alkaa ja loppuu ja mikä kipu liittyy suupistuksiin ja mikä johonki muuhun. Ainaki tiiän että kivuttomat säännölliset supistukset, kivuliaat epäsäännölliset supistukset, menkkakipu, selkäkipu, nivuskipu, reisikipu tai suolen tyhjeneminen ei mulla enteile yhtään mitään. Mitään ei myöskään valu mistään ja siivousvimmoja sun muita tulee ja menee ihan ilman että vauvoja tipahtelis. Hohhoijaa.

Nonnii.. 4min välein minuutin kestäviä supistuksia. Tai no, viimesin väli oli alle 3min. Pitäisköhän tässä pakata viimoset kamat laukkuun kun pitää jo ähistä ja valitella ja kylvää kirosanoja supistusten aikana :D

Toi suihku kyllä oli aika hyvä kivunlievittäjä! Meinasin nukahtaa seisaalleen sinne! Mutta käytin jo kaiken lämpösen veden.. Eli siinäkin hyvä syy lähtee synnärille, "mä haluun suihkuun NYT!" :D

Jäi kesken kirjotus ni lisäilen:
Vappu, voi hitto :( mulla kyllä ihan selkeesti nää supistukset tulee ja loppuu. Ja suoli on tyhjentyny neljästi jo tänään. Ja limatulppaakin varmaan tuli, kun housut oli täynnä Mellun kuvailemaa kananmunavalkuaisen näköstä limaa..

Muokattu viimeksi:
Hienoa upeeta Sande :) jospa se nyt olisi menoa! Toivottavasti pääsette suoraa saliin ja kunnon suihkuun ettette joudu siihen lepohuoneeseen missä me vietettiin esikolta varmaan 10h ja siellä oli vaan KÄSISUIHKU pytyn vieressä. Hoitaja vaan totesi että sinne suihkuun..:rolleyes:

Toivottavasti teilläkin alkaa pian tapahtua.. :) Bakteerin takia väkisin tehdyt supistukset olivat kyllä jotain aivan kamalaa.. :o Normaalisti kai olisi joutunut vain odottelemaan, että omat supparit taas alkavat kuten nähtävästi yhdellä naisella täällä kun tulikin takaisin odottelemaan.. Väkisin tehdyt ja omat yhdessä.. uff.. En kyllä osannut odottaa mitään niin kipeää tekevää :o 7 cm:iin saakka oli ihan leppoista ja kesti hyvin, mutta siitä eteenpäin kun ei auennut niin supistuksia lisättiin ja lisättiin ja meni todella tuskaiseksi.. :( Onneksi pahin on ohi.. Nyt vain toipumista.. :)

Sande, musta on ihanaa että sulla on siellä synnytys täydessä vauhdissa ja jaksat kipujen välissä kommentoida mun kitinää :'D Hurjasti tsemppiä synnytykseen!

Mariel, inhottavaa että jouduit kärsimään vielä lisäkivuistakin :( mutta eitätpähän käännyttäneet takasin vaan sait vaavin nopeutetusti syliin :) toipumisia sinne!

Takaisin