Supistukset

Täällä eilen neuvolan tädin käsittelystä haettu ensin kivuttomat supparit ja sen jälkeen juostu kauppoja ja kirppareita.. Tuon jälkeen havaittu pienen pieni määrä limatulppaa kahdesti (yöks) ja yöllä viimein jotain alkoi kai tapahtumaankin kun joutui nousemaan vaihtamaan kuivat alushousut ja kaivamaan siteet esiin kaapin perältä :grin Liian juoksevaa limatulpaksi, liian vähän ja ruskeaa lapsivedeksi.. Verensekaista valkovuotoa?? :eek: Kuuluuko sellaista tulla?
Ja läpi yön vähän väliä menkkakipua kun vähänkin liikahti..
Mutta kaikenkaikkiaan silti parhaiten nukuttu yö pitkiin aikoihin!! :)

Juu, ne tosiaan laimeni ja minä painuin nukkumaan. Yö meni ilman supistuksia. Olen kyllä ihmeissäni, sen verran kovia ne supistukset oli eilen heti kun alkoivat ja alkoivat taas levossa kun vähän aikaa kerkesin levähtää sohvalla. Esikoinenkin ihmetteli mitä se äiti hymisee ja jollottaa..sen verran kipeää teki. Ja silti loppuivat! !?? Mä en kestä:mad: eikai tässä voi mitään muuta kun turhautua ittensä hengiltä. Mrr. Tänä aamuna tuloksena taas vaan kasa limatulppaa..Kaippa sitä käynnistykseen mennään kaikista supistuksista huolimatta:rolleyes:

Täällä eilen neuvolan tädin käsittelystä haettu ensin kivuttomat supparit ja sen jälkeen juostu kauppoja ja kirppareita.. Tuon jälkeen havaittu pienen pieni määrä limatulppaa kahdesti (yöks) ja yöllä viimein jotain alkoi kai tapahtumaankin kun joutui nousemaan vaihtamaan kuivat alushousut ja kaivamaan siteet esiin kaapin perältä :grin Liian juoksevaa limatulpaksi, liian vähän ja ruskeaa lapsivedeksi.. Verensekaista valkovuotoa?? :eek: Kuuluuko sellaista tulla?
Mulla sisätutkimuksen jälkeen lääkäri sano että voi tulla vähän rusehtavaa vuotoa = normaalia. Jos ihan vuotamalla vuotaa niin soitto synnärille. Ja mulla tulikin sellasta rusehtavaa vuotoa loppupäivän. Pari kertaa ja pieniä määriä.

Varmaan Mariel on hiussuonia rikkoutunut kohdunsuulla sisätutkimuksessa niinkuin vappu sanoikin tuossa..mullakin tuli sen käsittelyn jälkeen ihan veristä vuotoa hiukan.

Jee! Hienoa hansu :)

Täällä supistukset on kadonnu. Eilen koko päivän lepäämisen jälk tuli kaks supistusta. Sen jälkeen ei mitään.

Aamulla maha tyhjeni pitkästä aikaa kunnolla ja nyt on ihanan kevyt olo :P ja muutenki jotenki ihan hyvä olo. Lähettiin lasten kanssa perhekerhoon ja muskariin niin saa ajatukset muualle ku odotukseen.

Varmaan Mariel on hiussuonia rikkoutunut kohdunsuulla sisätutkimuksessa niinkuin vappu sanoikin tuossa..mullakin tuli sen käsittelyn jälkeen ihan veristä vuotoa hiukan.

Siis ei ole tehty sisätutkimuksia vaan oli normaali neuvolan terveydenhoitajakäynti.. Sai aikaiseksi vatsan pingottumista kokeilemalla vauvaa vatsan päältä..

Jatkuu vaan tuo vaaleanruskea tuhru :eek: Ei vertakaan ole kun on tuollaista juuri vaaleaa ruskehtavaa ja vain vähän kerrallaan.. Niin että juuri tuntee, että taas jotain ylimääräistä tuli.. Mitään suurempia supistuksia ei ole, eikä juuri enää menkkakipujakaan..

Kävin netin syvyyksissä lueskelemassa aiheesta ja löytyi tekstinpätkä;

"Loppuraskaudessa kohdunsuun kypsymiseen liittyy usein jonkunlaista verenvuotoa. Jos vuoto on niukahkoa ja liittyy supistustoimintaan, sitä voi seurata kotona. Jos sen runsaus alkaa lähennellä kuukautisvuotoa, asia täytyy tarkastuttaa päivystyksessä.

Niukankin vuodon yhteydessä kova kipu ja / tai sikiön liikkumattomuus on aina syy lähteä heti päivstykseen! "

On kyllä todella niukkaa kun värjää vain vaaleaksi.. Tosin ne supistukset puuttuvat.. Ei siis noita kipuja ja vauvakin liikkuu normaaliin tapaansa - paljon.. Täytyy seurailla tilannetta jos vuoto yltyy..

Eiköhän se sitten ole sitä limatulppaa...tai jotain vastaavaa vuotoa kohdunsuulta! Seuraile ja käyt näytillä jos huolettaa!

Mulla tulee nyt jotain rusehtavaa niukkaa vuotoa, mut aamulla se kätilö sanoikin vähän provosoivansa kohdunsuuta venyttämällä paikkoja. Jos vaikka alkais supistaan ja synnytys käynnistyis. No, ainakin joku vaikutus oli ku nyt vuotaa.

Mullakin tuli eilen illalla vähän rusehtavaa vuotoa ja aamulla vaaleenpunasta mut ei kyllä ole supistuksista tietoakaan! :( kovasti möngertää kohdunsuulla mut ei vaikutusta!!

Mä olen menettänyt täysin uskoni omalla kohdallani kaiken maailman vuotojen enakkoivaan merkitykseen :( mutta kyllähän ne joillakin kuitenkin tuntuu merkkavaan synnytyksen käynnistymistä! Toivottavasti teillä olisi näin!

Nyt siteessä vaaleanpunertavaa ja vessapaperissa jopa siteestä pyyhkäistessä väritöntä :wideyed:
Joitain lieviä supistuksiakin kivuttomina sekä todella häilyvien menkkajomotusten merkeissä havaittavissa.. Ehkäpä siitä johtuu nuo vuodot.. Ei väliä vaikka supparit yltyisikin, voisin mielelläni viettää vaikka ensi yön synnärillä :p (Aina voi toivoa.. :rolleyes:)

Mäkään en enää jaksa välittää minkä väristä tuolta aina valuu. Eipä taida ennakoida mikään mitään, kun viikko tolkulla on jo valunut. :shifty:

Kaikki synnytykseen viittaavat oireet täysin poissa..siis totaalisen. Tänään on ollu hyvä mieli, koko päivän ollaan oltu lasten kaa menossa. Oon kävelly pitkät pätkät ja yhtään ei supistele. Ainoa raskausoire on pieni kipu häpyluussa mitä ollut jo rv 20 alkaen. Muuten vois luulla ettei oiskaan raskaana. No tietty vauva liikkuu.

Näinköhän mä oon helmikuun 4päivä käynnistyksessä. Toisaalta jos olo ois tällänen koko loppuajan ni ei haittais yhtään.

Koko päivän nyt supistellu ja aika ajoin kipeestikin. Nyt pienellä kävelyllä kipu ylty tosi kovaks, mutta oli vaan tuolla oikeella puolella. Vähän niinku kova lihaspistos tai lievä umpparikipu. Eikä helpottanu ennenku nyt ku pääsin makaamaan. Onkohan tollanenkin supistuskipua vai jotain muuta?

Vaikea sanoa muiden osalta kun kaikilla ne supistukset tuntuu erilaiselta..mutta mun korvaan kuullostas joltain muulta jos oli koko ajan niin kauan kun lepoon pääsit. Supistus kipu kyllä yleensä tulee aaltoina, toki mulla joskus supistellessa kramppaa esim. lonkka ja se on sit jatkuvaa se kipu..vaikea sanoa siis :) toivottavasti supistukset joka tapauksessa yltyis ja synnäri kutsuis!

Oltiin anoppilassa, supisteli siellä monta tuntia ja koko ajomatkan kotia..taas säännöllisesti 10min välein. Edelleen supistelee muttei niin säännöllisesti. Mikä ihme mun kroppaani vaivaa!!?? Mä alan olemaan aivan kypsä tähän touhuun!! :mad: ja sen supistelun lisäksi tää tyttö on myllännyt kun hullu KOKO illan..mä en ymmärrä mikä ihme siihen on iskenyt mutta ai piiiiiiiiip kun sattuu, varsinkin supistaessa! Tähän asti ollut jo viikon päivät ihan hissukseen ja tänään hyörinyt, potkinut!!!, myllännyt..kaikkea mitä kuvitella saattaa

Tämäkin ipana pisti riehunnaksi.. Aina liikkunut paljon, mutta nyt aivan hullua riehuntaa.. :o Lisäksi vaaleanrusehtava vuoto tulee nyt punaisempana ja pyttyyn tuli jokin liman ja verensekainen pieni viiru.. Plus sitten menkkakipuja jotka tulee ja menee lyhytaikaisina..

Takaisin