Supistukset

Meidän äiti on ollut samaa kokoluokkaa ja ruumiinrakennetta ensimmäistä veljeä odottaessa kuin minä nyt.. Lyhyempi vain.. Ja nekin ovat muutamia senttejä.. Ensimmäinen meistä kolmesta siis oli syntymässä normaalilla synnytyksellä, kunnes laskettu aika oli menossa reippaasti yli ja lapsi jo liian suuri synnyttää alakautta.. Joten sektiolla otettiin loppujen lopuksi.. Sen perusteella tätäkään on turha vielä muutamiin viikkoihin maailmaan odottaa :oops:

Opemami jospa se nyt vaan ennakois tulevaa synnytystä! Mutta jos lämpö nousee niin sit kyllä itse taas hakeutuisin sinne paljon puhutulle svolle:rolleyes:

Ollaan äidin kanssa aika samanlaisia ruumiinrakenteelta. Äidin kaikki synnytykset on alkanu ilman mitään ennakko-oireita kovilla supistuksilla, edenneet suht hitaasti ja vedet on menny vasta ponnistusvaiheessa. Kaikki kolme ollaan tultu +/- 7 päivää lasketusta. Ensimmäinen +1, minä +7 ja viimenen -7. Eli veikkaan, että vielä reilu viikko ainakin...toivottavasti ei paljoa päälle :/

Ääärrrr kun nää mun supistukset ei ymmärrä olla yhtä aikaa säännöllisiä ja kipeitä:mad: nyt ovat suht säännölliset mutta eipä juuri kipeät. Aina välissä tulee kipeämpi ja mä oon jo elättelemässä toiveita vaikka mihin..Seuraava onkin sitten taas ihan laimea. Pah. Mä sanon kohta kroppani irti..hankin uuden:p

Nyt yöllä alkoi tän raskauden ekat supistukset!!! :) RV 40+3. Nousin sohvalle makoilemaan ja laitoin leffan pyörimään, jos vaikka sais nukuttua vielä. Vatsa kyllä tyhjeni nopeesti ja pyyhkiessä tuli vähän veristä limaa. Kaipa se on normaalia?? En muista..

Hyvä että kerralla tapahtuu eikä tartte jäädä ihmettelee! :) Kohta on pikkunen sylissä♡ mulla taas kerran supistelee myös 10min välein ja kestää sen 50sek. mutta kipeää ei taaskaan juuri tee. Voikun munkin kroppa osais hoitaa hommansa tollai:rolleyes:

Olin illalla jo ihan varma että yöllä päästään lähtemään. Tähän astisista supisteluista kipeimmät alkoi eilen illalla joskus viiden aikaan jotain 3min välein mutta välissä oli pitempiä välejä niin oottelin vielä kotona. Yhdeltätoista ajattelin yrittää nukkua vähän.. Siihen loppu supistelut kun seinään. Voi perkele!!! suoraan sanottuna! Suolikin tyhjeni hyvin, verenpaineen nousi ja alapäästä tuli jotain "lönttejäkin". En tiedä mitä oli. Niin ja lisäyksenä vielä että tuli tosi huono olokin.

Muokattu viimeksi:
On se kyllä kauheeta, jos viikkotolkulla joutuu tämmösestä kivusta kärsimään, eikä mitään tapahdu. Mulla menee samaa rataa ku ekassa raskaudessa, ku kipeet supparit alko sillon kans rv 40+3. Poika oli sylissä vasta 40+4 ja toivon, että tällä kertaa avautuminen kävis vähän nopeemmin. Sillon olin sairaalassa ja nyt saan onneks olla tän alun kotona.

Jasmin_e mullakin nää supistukset on näinä viikkoina koko ajan vaan kipeämpiä mutta mitään ei sit kuitenkaan tapahdu. Eli samalta kuullostaa. Mietinkin tossa just että nää on ajoittain kipeämpiäkin kun esikolta synnytyksen ollessa jo käynnissä. Toki olihan auennutkin jo viimeksi tarkastuksessa eli kaippa ne välillä on niitä "oikeita" supistuksia. Oon miettinyt että ainoa mikä aina vähän mulla antaa osviittaa ettei lähtö tule kuitenkaan on se että niiden väli vaihtelee kuitenkin, eivät oo minuutin tarkkoja, kuitenkin aina alle 10min... Vaikkakin synnärillä sanoivat ettei ne aina ookkaan minuutilleen ne välit. Jospa ne tässä joku kaunis päivä tulis tasa minuutein kipeenä niin uskaltasin jo vähän edes toivoa :)

Sitä siis odotellessa! Mulla kun ei oo kokemusta varsinaisesti supistuksilla alkaneesta synnytyksestä kun esikolta meni ne vedet ja oltiin jo sairaalassa ennenkun ne supistukset tuli kunnolla kipeenä enkä sillon enää yhtään sit seurannut kuinka usein niitä tuli tai kuinka kauan ennen kun taas kipeytyivät lisää tai tihentyivät. Mutta eiköhän se sitten ajallaan käy selväksi että on tosi kyseessä :)

Tsemppiä matkaan Hansu! Oispa mukava nähdä osastolla ;) Ylihuomenna la!

Takaisin