Supistukset

Hei mellu ko se lääkäri irrotteli sulta niitä kalvoja niin mikä oli tilanne kohdun suulla? Mulla oli centti kanavaa jäljellä ja 2cm auki. Niin ja koska se niitä irrotteli?

Se oli viikko sitten sunnuntaina, sillon viikkoja 37+3 nyt 38+5, sillon oli 1-2cm auki sisä ja ulkosuu..kanavan pituudesta ei ollut puhetta. Eipä juuri tainnut olla ainakaan välitöntä apua siitäkään toimenpiteestä vaikka kipeetä se teki..sen jälkeen vaan tota limatulppaa alkanut irtoamaan..

Hälyytin miehen kotiin ja käytiin näytillä sairaalassa, ku ei toi ollu liikkunu. No onneksi kaikki hyvin vaavilla ja painoo nyt 3300g. Äitillä meinaa nyt vaan usko loppua koko hommaan. :shifty: tää tulee ens juhannuksena vasta pois. Huutelen ja turhaudun täällä yksin, ku ei tää ymmärrä tulla pois. :confused: sopistukset tai ne kivut mitä ollu ni tehny ees mitään :sad001 nyt tiputellu tutkimuksen jälkeen vähän verta. Lapsi edelleen rauhallinen. :rolleyes:

Mulla ei edes lääkäri katsonut eilen kun svolla kävin. Olis kyllä pitänyt pyytää. Ei mitään tietoa minkä kokoinen tuolla mahassa on!

Mitä hei se menkkajomotus oikeesti merkkaa? Se on tosi raivostuttavaa, mutta onko siitä mitään hyötyä synnytyksen käynnistymisen kannalta?

Mulla kans yöllä pientä menkkajomotusta. Sitten alkoi pelottaa tuleva synnytys. Tuskailin, että hirveän kiva alkaa pelätä synnytystä nyt, kun se on oikeasti lähellä kun tässä on 9 kk mennyt oudon rauhallisesti. Siis mullahan on etukäteen ollut synnytyspelkoa, joka on kadonnut raskauden aikana ja nosti sitten yöllä päätään. Eikä se jomotus ollut edes paha, mutta mietin sitä kun ihmiset sanoo, että todelliset supistukset on niin kipeitä, ettei silloin pysty tekemään mitään, hyvä kun saa hengitettyä. Ja niitä sitten tuntikaupalla.

Mä täällä lähden uhmaamaan rajojani ja kävellen koko perheen voimin kauppaan. Suuntaansa reilu kilsa, ei sen enempää mutta kun olotila on mikä on :) katsotaan miten paljon valitan illalla!

Siitä kivusta kobe.. Se on aivan varmasti sellaista, mitä et ole koskaan ennen kokenut. Mut se on myöskin ainokainen kipu, jolla on niin tärkeä, positiivinen ja mielekäs päämäärä. Sen kun jaksaa pitää mielessään, niin ne kivut kyllä kestää. Enkä halua mitenkään vähätellä pelkoa, mutta muistuttamalla itselleen kipuilun syytä, sen kestää varmasti paremmin.

Nonii Jojoba, siitä se lähtee! Nyt tsemppii loppukiriin! Ja paljon supistuksia (niitä avaavia vaan) :)

Kivuttomia kovettumisia taas koko ajan, aina kun nousee ylös ja lähtee kävelemään, menee maha pinkeeksi ja painetta alakerrassa ja tulee kiire pissalle (muka) ja sit tulee se teelusikallinen :D tänään oli vika neuvola, seuraavaksi tuleekin täti kotikäynnille! Voi kun alkaisi nyt syntymään tää neiti, äiti alkaa olla ihan kypsä. (Ja jännittää niin pirusti!)

Jojoba ihana juttu!! :) toivottavasti pääsette joko puhkasemaan kalvot tai lähtee muuten omillaan supistelemaan! Tsemppiä ♡

Tataalle tsemppiä myös, jospa h-hetki olisi nurkan takana ;)

Täällä lenkiltä palattu ja eihän se niin kauheaa ollut :p hyvin pääsin kävelemään, mitä nyt etukumarassa kun maha oli pinkee koko matkan. Varsinaisia supistuksia en kiristykseltä ja vihlonnalta huomannut. Tuntuu kyllä kuin olisin paremmassa kunnossa kun muutama viikko sitten..eli me tosiaan mennään yli ja reippaasti :rolleyes:

Supistuksia tulee mutta harvakseen :) soitettu synnärille saako saunaan mennä viel ku tipahti se ballonki ni anto luvan ku oma sauna on ♡ kehotti viel kävelemään paljon et saadaan supistukset tihenemään ja voimistumaan :) toivotaan et lähtis täst nyt ittekseen rullaa ettei tarvis huomenna tippaan laittaa :)!

No eipä tapahdu mullakaan vissiin mitään vaikka niitä kalvoja irrotteliki. Muutama vähän kipeämpi supistus tullu. Siinä kaikki. Olis ny ees se limatulppa irronnut. Plaah..

Mulla se alkoi irtoamaan vasta seuraavana päivänä irrottelusta..toivottavasti sullakin vielä lähtis etenemään ja etenis enemmän kun täällä :/

Juu täälläkin vaan erikoinen vatsakipu mut en huomaa siinä mitään aaltoilua, mut muuten selkä kipee ja kivuttomasti supistelee kävellessä edelleen. Mut en mä kyllä voi väittää et tuntuis mitenkään olevan lähellä ton synnytyksen! :/
Mellunkin olis jo aika päästä tositoimiin, sulla kun niitä oireita on ollut sit munkin puolesta! :)

Täällä menny päivä sohvalla yöppäri päällä. :p mahaan koskenu eilinen tutkimus ja verta tiputellu. Ipana ollu aika hiljakseen muutamaa vaisua liikettä lukuunottamatta. :rolleyes:
tsemppiä jojoba matkaan ja toivotaan nyt et alkaa tapahtua! :)

Kiitos tsempeistä ♡ saunassa käyty ja kylmässä suihkussa ku oli lämmin vesi taaas jostain kumman syystä loppu.. supistuksia tulee ja menee.. koht panadolia jos sais vaikka nukuttua.. :)!

Käytiin miehen kanssa pelaamassa sulkapalloa. Taka-ajatuksena saada jotain aikaiseksi kohdunsuulla. Pyh!

Mies pelasi aika kiltisti, koska mun liikkuvuus kentällä on vähentynyt. Hiki kyllä tuli ja sykkeet nousi iloisesti. Pelin jälkeen saunaan ja suihkuun. Autosta ylösnousu oli kankeaa.

Nyt... Ei mitään. Rento ja hyvä olo. Tosin sohvalla lojumisen jälkeen on liitoskipuja ja kävely taas kankeaa, mutta musta tuntuu että kävely ulkona tai kaupassa aiheuttaa enemmän supistuksia kuin toi peli!

Ei tätä näköjään pysty liikkumalla käynnistämään. Toisaalta mies kysi tänään, ettei taida olla poika laskeutunut. Totta, ei olekaan. Milläs semmosta synnyttää?

Juu ei se mullakaan eilinen lenkki mitään saanut aikaiseksi, tänä aamuna taas tunnin verran kipeähköjä supistuksia ja loppui. Ihme kyllä en ole muutenkaan mitenkään raato lenkin jälkeen vaikka muutama viikko sitten olin kävelyn jälkeen aivan kuollut..voivoi, tää on todellakin masussa vielä ens vuonnakin :D huomenna poksuu taas viikot..uskomatonta mutta totta!

Vuotokin loppu. :confused: ei siis auttanut vaikka ronkki paikkoja. Masu ajoittain kipuilee, mut eipä mitään uutta.

Eilen tuli nukuttua niin hyvin, et tänään ylös mihen kanssa samoihin aikoihin siin 6 aikaan. :grin jäin sit kuitenkin viel sänkyyn lukee, ku kello niin vähän ja illalla kirja jäi jännään kohtaan. :p mitähän sitä tänään keksis...?

Takaisin