Supistukset

Täällä itketty nyt tunti putkeen kipua ja pettymystä.. eilisen ballongin laiton jälkeen ei edistystä joten kovakourasesti laitettu uus ballonki ja taaaaaaaaas kotio... paikat niin jumalattoman kipeet että autossa istuminen teki tuskaa.. nyt sit vatsa niin kipee ettei tee mieli tehä mitään.. huomenna aamulla taas tsekkaa tilanne.. mut huonolta näyttää.. tää ei tuu täält koskaan !

Voi Jojoba sua raukkaa :(♡ toivottavasti tällä kertaa homma toimii niinkun pitää! Voin vain kuvitella miten kipeää sen laitto tekee kun sillon se kalvojen irrottelukin oli minusta lähellä pahoinpitelyä..:rolleyes:

Onks noissa käynnistämis tilanteissa vaihtoehtona joko toi ballongi tai cytotec? Eli jos toi ballongi ei toimi niin laittavatko sit seuraavaks sen cytotecin? :confused:

Kuulostaa kurjalta Jojoba:confused:
Ärsyttää kun ei ole mistään varmuutta ja pelottaa että se onkin vettä ja sit vauva saa tulehduksen. Ei millään viittis juosta svo:lla tekemässä testiä jatkuvasti. Side ei ole kastunut ihan kamalasti, mutta on kuitenkin kostea ja siinä näkyy vähän jotain keltaista. Että olisko sitä samaa tavaraa kuin ekallakin kerralla.:meh:

Mul on usko loppunu tähän ballonkiin.. -.-" vaikka se lääkäri sanoki et välillä jotku tarvii sen 2-3 ballonki päivää et aukasee paikkoi tarpeeks.. ei mulle ainakaa ees ehdottanu niit tabui.. ainoastaan ton ballongin ja ku se on toiminu ni saliin kalvojen puhkasuun.. ja jos ei toimi ees 3 ballongin jälkeen ni kai ne vaan sit jättää odottelemaan muutaman päivän tai jtn ;o supistelee taas mut harvoi.. tuntuu ilkeeltä.. jos ja kun eivät oo huomiseenkaan mennessä tehny mitään tulosta ni aattelin pyytää väli päivää tai osastolle nyt loppu viimein niitten unilääkkeitten ja kipulääkkeitten kanssa.. pakko saada levätä!

Ompas kurjaa jojoba!
Mellu tykkäsin siitä sun limatulppa hommasta siinä yhdessä viestissä, älä ihmettele. En siis siitä että supparit kiusaa taas tai että ne ei tunnu etenevän. Itellä vaan kova luotto tohon limatulppa aaiaan kun itellä se oli viimeksi se mikä synnytyksen alkamisesta kertoi!

Torakka, mä eilen itkien menin sinne svolle koska mua jotenkin hävettää ravat siellä. Mulla oli ji kolmas kerta. Tosin kerran lähetteellä, mutta silti.
Ens kerralla meen vasta synnyttään. Sanoin miehelle että mukulan pää saa roikkua koipien välistä jo ulkona kun mä sinne käyrille suuntaan!

Tää on niin inhottavaa kun ei tiedä mitään varmaksi. Noh, täytyy seurailla ja tarvittaessa mennä sit näytille jos ei selvästi ala supistaa tai lorahtelee vettä. Paljonko sitä vettä lorisee asentoa vaihtaessa jos vedet on ihan kunnolla menny? pitääkö aina tulla desi kaupalla vai puhutaanko ruokalusikallisista?

Just kun pääsin sanomasta että ei ole supistellut, niin iski ihan kamalan tiukka kivuton suppari päälle.:happy: Pikkasen ehkä selkää juilii samalla, mut ei mitenkään pahasti. Vaavi on kyllä ollut viime yön ja tän aamun aika hissukseen, kun normaalisti ei saa edes nukuttua sen riehumiselta. Täytyy tarkkailla että herääkö poju ollenkaan tähän päivään vai säästeleekö voimia ilta jumppaa varten.

Minlex ja Torakka mulla kans svolla käydessä aina niin hävettävä olo..vaikka tiedän että ei pitäisi, oman lapsensa eteen pitääkin tehdä kaikkensa välittämättä muista.

Sen nyt omalla kohdalla opin näistä meidän koettelemuksista että viime kädessä jokaisen pitää pitää huolta itsestään, sairaalan henkilökunnalle loppupeleissä me ollaan vaan potilaita/asiakkaita muiden joukossa mutta meille tässä on kyse loppu elämästä, elämän isoimmasta asiasta! Sillon siihen onkin suhtauduttava juuri niinkuin itse kokee parhaaksi. Ja se on selvä että asiat etenee erilailla jos itse osaa ottaa tarpeeksi kantaa.

Ei minusta kuitenkaan missään nimessä sekään ole mikään pystin arvoinen asia että ei hätkähdä mistään! Raskaudessa kuitenkin niin paljon voi mennä pieleen, huomaamattakin. Mä haluan muutenkin aina tietää tehneeni lasteni eteen kaikkeni, niin tässäkin asiassa.

Tokihan ihan ylenpalttinen ravaaminen on erikseen, mutta jos sekin auttaa äitiä selviämään peloistaan ja nauttimaan raskaudesta paremmin niin ei se nyt voi kovin väärin olla.

Torakka mulla vedet kun esikolta meni niin tuli aluksi varmaan puoli litraa vettä lattialle ja sitten aina supistuksen tullen tai liikkuessa selviä määriä..puoli desiä/desi ehkä. Kuitenkin niin että iso side oli aivan lotomärkä tunnin välein ja täynnä limaa. Eli en usko että sulla siitä vielä ois kyse..ellei sitten ole jotenkin todella vähän alunperinkin sitä vettä.

jojoba kannattaa nykästä sitä ballonkia aina välillä niin se ärsyttää siellä "kellarissa" ja saattaa nopeuttaa toimintaa =) Mulla meinas kans usko silloin (huhtikuussa :D Sori mutta mulla niin kauhea vauvakuume iskeny niin seuraan teitä ja eläydyn teidän tuskiin ja vaivoihin =) ) ja aina pissareissulla nykäisin pikkuisen sitä niin sitten ei mennyt kuin 3 tuntia kun se plumpsahti ulos ja oli avannu paikat 4 cm =)

Niinhän se tietysti on että vauva on etusijalla. Eipä tuota tavaraa ihan valtoimenaan tulvi, että on varmaan samaa limaa kuin aikaisemminkin. Täytyy seurata sen määrää ja väriä.
Niin Ajattelinki että sitten sitä vettä tulee kuin hanasta, kun kalvot kunnolla puhkeaa.

Oon yrittänykki aina vessa reissuil nykii :) nyt aattelin mennä ottaa piiiiiitkän kuuman suihkun.. jos vaikka kroppa vähän rentoutuis :)! Suihkun jälkeen ballonki letkuun kunnon "veto" päälle jos tää vaik tästä..
Vähän säikähdin sohvalla istuessa ku yht äkkiä jotain hulahti vähän.. aattelin et pissasinko housuun joten juoksin äkkii pöntölle mut jotain väritöntä jooo siteessä ja sit ällöttävä rusehtava klöntti.. ei pitäs ilakoida mut jos vaikka nyt rupeis jtn tapahtua ku tollasta tulee :D nyt vaan toivon et pääsen kääntämään lauseen itku pitkästä ilosta toiste päin ja huuta koko maailmalle et ilo pitkästä itkusta ! Meinaan nyt olo on niin herkkä ja kaikki itkettää.. mieski meni töihin takas ni tää yksinäisyys on vaan pee erseestä..

Minäkin nyt sitten ensimmäistä kertaa tämän neitosen kanssa joudun tekemään liikelaskentaa :/ ollut tämän aamun niin hissukseen että huoli jo tuli. Join appelsiini mehua ja söin suklaata pari palaa..ei ihan entistä vaikutusta mutta pikkusen viihtii venytellä kuitenkin, onneksi. Erillisiä venytys/muljauks liikkeitä onneksi tullut jo 10min sisään 7kpl, mutta hyvin raukean oloisia entiseen verrattuna. Jospa neitokin vain ottaa levon kannalta tän päivän.

Vaavi vaan lepäilee tulevaa koitosta :)!
Kiitos ♡ toivotaan et olis nyt tulppaa ja rupeis kerranki tapahtuu.. epäilen kyllä vahvasti että tässä yhtään lähempänä synnytystä oltais.. en jaksais vaan taas pettyä.. :(

Tiedän Jojoba ton toivottomuuden tunteen kun niin kovasti oottaa jotain tapahtuvaksi! Täällä podetaan ihan samaa tälläkin hetkellä. Niin mäkin luulisin että lepää tuo likka nyt yön jäliltä kun kuitenkin liikkeitä sain sen 10kpl niin oon tyytyväinen. Menkkaolotkin helpotti lepäämällä..

Täälläkin liikkeet rauhoittuneet nyt muutamaksi päiväksi ainakin.. Illalla huolestutti mennä nukkumaan kun oli yötä vasten niin hiljaista.. Aamulla pari hassua liikettä tönimällä..

Olin päättänyt, että tänään siivoan ja pidän rasituspäivän josko saisi jotakin tapahtumaan, mutta mies muistutti, että on 13. pvä.. 3 vuotta tänään hänen isänsä kuolemasta.. Ei siis vauvalle hyvä päivä syntyä.. Kuitenkin kevyesti siivoilin niin nyt löytyi sentään liikettä edes taas :)

Hei mellu ko se lääkäri irrotteli sulta niitä kalvoja niin mikä oli tilanne kohdun suulla? Mulla oli centti kanavaa jäljellä ja 2cm auki. Niin ja koska se niitä irrotteli?

Takaisin