Supistukset

Mä en kans käsitä mikä meitä vaivaa. :confused: rupee ärsyttää tää kärvistely ku tuntuu että se menee ihan hukkaan. Toisaalta olis ollu kiva että ei oo mitään ja sit rytisee kerralla, mut toivottavasti nää kaikki kivut avittaa itse synnytystä. Mä en vaan enää jaksa!:mad:

Täälläkin supistanut jo klo 22:00 alkaen noin 10 min välein. Mies tuli just klo 4:00 baarista kotiin ja korsaa nyt sohvalla. Kiva mennä tällaisen kanssa synnyttämään :( Toivottavasti ei tartte viellä lähteä...

Toivon, että siellä rauhoittui supistukset yöllä. Ja ettei miehellä ole paha krapula, jos sairaalaan tulee lähtö.

Onko täällä muita, joita ei pahemmin supista? Huomaan kyllä, että kun puuhaan enemmän (eilen kävin lounaalla ja kirjastossa ja illalla seuraamassa ratsastuskavereiden tuntia), niin jonkinlaisia tuntemuksia on alapäässä ja vatsassa, mutta ei mitään mitä voisi kuvailla supistuksiksi, tai jos ovat niin hyvin lieviä ja epäsäännöllisiä. Ja illalla vauva painoi suolta ikävästi. Pulputti ja sattui ja oli pakko kääntyä, että paine helpottaisi. No, se auttoikin kyllä.

En tiedä, pitäisikö alkaa hehkuttaa kaikille miten ihanaa tää loppuraskaus on. Sen verran taitaa taikauskoa olla, että mun tuurilla alkaa sitten kaikkia vaivoja tulla ja vauva ehkä syntyä, kun riittävästi julistaudun voivani olla raskaana ihan just niin kauan kuin vauva suinkin viihtyy vatsassa.

Siis mähän suren jo sitäkin, että mitä myöhemmin vauva syntyy, sen vähemmän meillä on aikaa yhdessä ennen kuin palaan töihin. Olen koko ajan ajatellut, että palaan töihin kun vauva täyttää vuoden. Olin ajatellut, että se olisi viimeistään tammikuun puolessavälissä (alkuperäinen LA 13.1. mutta korjattiin 19.1.)., mutta synnytys voi mennä helmikuullekin. 2.2. On 42 viikkoa täynnä.. Eikä mulla ole edes niitä lupaavia suppareita.

Torakka niinpä! Ihan hitsin turhauttavaa. Varsinkin kun kauhukuvana pyörii mielessä että tätä jatkuu vielä hyvässä lykyssä viikkoja..ei apua. Nytkin koko ajan supistelee niin että takapuolessa tuntuu mutta ei säännöllisesti eikä ne kipeydy. Hermo.

Rupee huumorintaju loppuu tän homman kanssa. Huoh, joo mullakin kokoajan kivuttomia suppareita ja selkä on kuin hakatulla. Maha on koko ajan ihan pinkeä ja kiristää.:oops:

Ärk.. vatsa kipee ja kipee ja kipee.. osastolle ois pitäny eilen jäädä viikonlopuks vatsakivun ja päänsäryn takia mut tulin kotiin.. ois vaa pitäny jäädä..

Voi Jojoba sinäkin...voi meitä vaivasia! Mistä kohti se vasta on kipee? Osasko ne epäillä yhtään mistä johtuu?

Muoks. Ei vasta vaan vatsa :D

Muokattu viimeksi:
KoBe, täällä on toinen jota ei pahemmin supista. Pari päivää sitten supisteli vähän tuntuvammin, mut silloinki kivuttomasti.

Viikko enää laskettuun. Kaksi viikkoa esikoisen synttäreihin. Toivottavasti kävis niin ihanasti, että vauva syntyis la tienoilla ja uteliaat pääsis näkemään vauvan heti esikon juhlissa, ei tarviis montaa päivää kestitä vieraita. Äitikin on lupautunu olemaan niin paljon avuks kuin vain kehtaan pyytää, tarjoilussa ja siivouksessa ja vauvan hoidossa ja ja ja... :)

Kumpa tää nyt vain syntyis jo!

Onko täällä muita, joita ei pahemmin supista? Huomaan kyllä, että kun puuhaan enemmän (eilen kävin lounaalla ja kirjastossa ja illalla seuraamassa ratsastuskavereiden tuntia), niin jonkinlaisia tuntemuksia on alapäässä ja vatsassa, mutta ei mitään mitä voisi kuvailla supistuksiksi, tai jos ovat niin hyvin lieviä ja epäsäännöllisiä. Ja illalla vauva painoi suolta ikävästi. Pulputti ja sattui ja oli pakko kääntyä, että paine helpottaisi. No, se auttoikin kyllä.

Täällä myös nousee käsi! Supistuksia on, mutta ei selkeesti säännöllisiä tai kivuliaita. Enemmänkin vaan sellasta paineen tunnetta ja jomotusta, välillä ehkä vähän vihlasee. No, jospa siellä jotain tapahtuis kuitenkin... Viikkoja nyt siis 40+1.

Pitäiskö tehdä ketju "me vähäoireiset"?
Ärrsyttääää, vaikken nyt kadehdi niitäkään, joilla on noita lällislää-supistuksia, jotka sitten laantuu, mutta pitävät hereillä :oops:

Täällä myös vähätkin oireet vähentyneet entisestään.. Kivutonta vatsan kovettumista ilmenee kun enemmän touhuaa tai reippaammin kävelee.. Tänään ei kävelyssä hidastanut tuon pingottumisen vuoksi kun oli pakko koittaa, josko siitä jotakin yltyisi, mutta lähti se kivutonkin supistaminen pian.. Joinain päivinä ei kunnolla pysty hellan edessä seisomaan kun nivusesta repii niin, että jalka ei meinaa pysyä alla ja päivän ainoa menkkajomotus löytyy yleensä tuon jälkeen kun istahtaa alas syömään.. Ennen joulua näytti jo lupaavalta, että alkaa lisääntymään nuo kivuliaammat supistukset, mutta ei..

Kyllä pitäisi varmaan osata olla onnellinen tästä oireettomuudestaan kun monen muun oireiden kirjoa täällä lukee.. Välillä pistää hävettämään oma kiukuttelu jos jalat puutuvat ja särkevät ja vatsa on kipeä ipanan potkuista ja möyrimisestä.. Voisi olla niin paljon kipeämpääkin, että luksustahan tämä itsellä on.. :rolleyes:

Ei mitään hajua mistä johtuu.. supistuksia åiirty käyrille hyvään tahtiin jolloin tunsin kyl kivuliaamman ajan mut kipu vaan sen jälkeen jatkuvaa eli ei taukoa.. anto taas tärinä piikkiä et supistukset taukois.. anto unilääkettä sekä litalginia mukaan kovaan vatsa kipuun.. mut kivut vaan jatkuu.. nut en huomaa supistuksia.. ainoo mikä vähän mietityttää ni on eilisen sisätutkimuksen jälkeen paikat koko ajan ns.märät.. pikkuhousunsuoja kostea koko ajan ja ku pöntölle istuu ni ennen normi toimistusta jotain hulahtaa vähän... oisko lapsivettä jota tihkuu sen tutkimuksen jälkee?? :o

Ei mullakaan ole ollu vielä yhtään "oikeeta" supistusta ja nyt rv 39+5 :) Jomotuksia, napakoita kovettumisia, vihlontaa on kyllä ollu ja vauva on laskeutunu ihan alas. Kohdunsuukin oli viime pe sormelle auki ja lääkärin mukaan ballongin sais jo asennettua. Ei mulla ollu edellisessä raskaudessakaan kipeitä supistuksia ennen ku rv 40+3 ja supistuksia voimistettiin tipalla sitten. Ja esikoinen synty normaalisti rv 40+4 eli kaikki on niin yksilöllistä, ettei näitä pysty yhtään ennakoimaan kai.

Jojoba johan nyt on :( inhottavaa kun ei tiedä mikä on. Mulla ainakin sen kalvojen irrottelun jälkeen tuli limatulppaa, välillä keltaista/ruskeaa ja jopa veristä selvää sitkeää limaa ja nyt sitten viime päivinä just kirkasta välillä vähän juoksevampaa ja välillä vähän kiintempää limaa..valahtaa ajoittain pikkuhousun suojaan. Mut on kyllä selkeästi kiinteämpää tavaraa kun ihan vesi..joten en osaa kyllä sanoa..jos se sulla on ihan vetistä niin miksei vois ollakin lapsivettä..jännää :) kyllä se rupeaa varmaankin enemmän kohta vuotamaan jos on sitä vettä..

Huomaan et on ihan ku vettä.. ei mitenkää sitkeetä vaan juoksevaa.. ja jonkun verran eilisestä lisääntyny :o ei koskaan aikasemmin oo ollu tällästä ni mietityttää.. ei vaan viittis koko aika olla ravaamas polilla ja soittelemas jos se ei sitä sit ookkaa.. matkaa kumminki 43km yhteen suuntaan...

Voi jojoba olla samaa kuin mulla. Sisätutkimuksen jälkeen valui välillä tosi paljon kerralla jotain kirkasta ja juoksevaa. Lääkäri oli sitä mieltä että on nestemäistä limatulppaa tai sitten kohdun suulta erittyvää limaa kun suu aukeaa. Kannattaa tietty seurata jos sattuis vettä olemaankin.

Soitin polille ja oli kätilö samaa mieltä et voi olla et sen sisätutkimuksen jälkeen jotain sielt suulta tai vetistä valkkaria mut ku eilen alkanu ja koko ajan ns tihkuu ni varmuudeks täytyy tekkutesti käydä ottaa.. jos ois tänään vast alkanu ni ois pitäny vast huomen käydä tarkistaa jos jatkunu.. mut tulehdusriskin takia täytyy nyt käydä ku alko eilen jo ja jos positiivinen ni antibiotti tippaan..

Hiisin hiisi... piene pientä kipuilua alapäässä ja vatsalla lukuunottamatta hyvin hiljaista. :meh: murr... voisi alkaa kyl jo tapahtua. Mulla valu kans jotain nestettä, mut ei mitään tietoa mitä se on... :confused: tsemppiä jojoba <3

Tsemppiä Jojoba reissuun ♡ toivottavasti oiskin vettä ja pääsisitte sitten jo kerralla tositoimiin!

Täällä valuu sitä hitsin limaa koko ajan, inhaa olla kaupungissa vaikka onkin suoja, jatkuvasti tuntuu kun valahtaa :eek: supistuksia tulee tasasen tappavaan tahtiin muttei vielä kipeitä, pysähtyä täytyy mutta ne on noita perus kiusankappaleita:mad: kohta kotiin ja saunaan sitten vielä coctailin kolmas ässä..Katsotaan kuinka akan käy :) pessimistinä tiedän jo että aamulla herään raato kipeenä ilman supistuksia :rolleyes:

Kätilö sano silmämääräisesti et sen mielestä ois lapsvettä mut testi näytti sit loppujen lopuks negaa.... hmm... no ei siin mtn.. yritti taas saada mua osastolle nukkumaan mut en ton mun neidin takia osastolle voi jäädä :/

Nyt vaan seurataan tilannetta.. jos kunnolla hulahtaa yms. Ni takas vaan ja uutta testiä kehiin :)

Hitsi, mä oon aatellut ettei tarvis pH-paperia ostaa mut kohta alkaa tuntua siltä, että sitä pitäis sittenkin varata kaappiin.

Jojoba voi itku kun ette vieläkään päässeet eteenpäin asiassa :/ se on jännä miten sieltä voi valua kaikenlaista nestettä tässä loppuraskaudessa..arvo siinä sitten mitä on:oops: mullakin tuli jossain välissä tässä kuin vettä mutta ei sekään ollut kun valkovuotoa testin mukaan. Niihin kai sitten on luottaminen!? Mikä tilanne oli kohdunsuulla?

Sillon kun multa meni kunnolla vedet niin sen kyllä huomais varmasti, ja sitä tuli reippaasti lisää koko ajan siteeseen kera kauhean limamäärän. Tihkuminen onkin sitten varmaan vähän epäselvempi juttu:confused:

Täällä supistelee reippaasti muttei vielä mitenkään erityisen kipeästi. Kova paine tossa häpyluun alla ja kohdunsuulla on aina supistuksen tullen, mutta kipua ei juurikaan ole. Automatkalla kun kellotin niin tuli 10min välein, nyt saunareissulla en jaksanut roikkua kännykän luona. Suunnilleen varmaan se kymmenen minuuttia näillä on edelleen väliä..nyt vaan rentoutumaan ja toivomaan parasta. Takataskusssa on se kolmaskin ässä kunhan saa likan nukkumaan ;)

Takaisin