Supistukset

Täällä ollaan kotona taas... ens torstaina taas kontrolli jos en oo synnyttänyt ennen sitä... tiistaina neuvola. *huokaus* mä olin niin valmis jo jäämään sinne mut kun kaikki on hyvin ja ei oo terveydellistä syytä käynnistää niin onhan se vauvalle parempi niin... :)
Nyt lepoa taas, jaksaa jos se lähtö sattuu tulemaan lähipäivinä!

Mulla on tänään ollut ihmeellistä paineen tunnetta alhaalla ja erilaista kuin aiemmin, tosi epämukavaa mutta ei kuitenkaan ehkä kivuliasta. Neuvolassa terkkari tuumasi, että maha näyttää eri muotoiselta viime viikkoon verrattuna ja itelläkin on sellanen fiilis, että se olisi nyt alempana. Peppu vaan ei taida yhtä kivasti laskeutua alas kuin pää, vaikka vauva täydellisessä perätilassa (= jalat sylissä) onkin.

Olisi kyllä aika huisaa jos vauva päättäisi syntyä huomisen (laskettu päivä) aikana, kun jo muutenkin kuuluu 3,5 prosenttiin perätilansa takia. :p

Tänään on jo supistellu reilusti enemmän ku aikoihin, monta kertaa tunnissa! :) Ei tietenkään välttämättä tarkoita vielä mitään, mut jotenki kiva. Vois vaikka kuvitella jotain tapahtuvan :) Supparit on edelleen kivuttomia vatsan kovettumisia, mut kestää huomattavan kauan (n. minuutin) ja tulee tosiaan vähän väliä. Voi kumpa nää voimistuis ihan kunnollisiks!

Tytti Marjaana, mulla on ollu just tollasia supistuksia yli viikon. Ja oon ihan varma, että ne kyllä valmistelee paikkoja tulevaan. Ja neuvolassa sano samaa. Määkin vaan ootan, että alkais kovemmin supisteleen, mutta tulee sitten kun tulee. Mulla enää kaks viikkoa ois oottelua ja se on toisaalta lyhyt aika, mutta tässä olotilassa iha hemmetin pitkä! :dead: Mutta onneks kaikki ne jossain vaiheessa tulee ulos. Kuha malttas vaan oottaa! Kaikkihetinyttännejaäkkiä!:happy:

muok. Mikä hitsin popparihymiö tohon pärähti o.O

Joo o.... johan ollu kiireinen päivä. :grin neuvola käynti muuten ihan turha, mut varmistu et muksu on oikeinpäin. Ei se osannu muuta mulle kertoo vaik ultralla katto. :sad001 sit kaverin kanssa lenkki ja sauna päälle. :grin nyt muuten hyvä olla, mut närästys on aivan kamala ja mulla tuli jotain nestettä alhaalta...??!!:confused: mies tekee viel pitkää päivää töis ni ei viitsisi sitä suotta soittaa jos ei olekkaan tosi kyseessä. :oops:

Nukahdin jo kerran..sit heräsin kamalaan supistukseen joka oli kerrankin siellä oikeassa paikassa. Mutta ei niitä sit tullukaan kun pari :/ panadolia otin 1g tähän jatkuvaan selän poltteluun..perse ku ei saa nukkua!!!

Täällä herätty keskellä yötä siihen yhteen saakelin supistukseen ja se siitä.. oli taas yö unet -.-

Mä valvoin toissayön ennakoivien supistusten takia. Alkoivat 23.30 ja lopahtivat siinä klo 7. Oli tosi väsynyt olo.. Ja turhautunut! Eipä sillä, mulla ei mitään hirveetä kiirettä vielä synnyttämään ole, mutta toivon vaan, ettei tuollaisia öitä montaa enään tulis. Odottaa ja odottaa, et voimistuis, kun ei ne supistukset kuitenkaan ihan täysin kivuttomia olleet, mutta ei.. Koko eilisen päivän sit torkuin sohvalla, lihakset kipeenä ja itseäni säälien :-) Illalla kyllästyin ja imuroin koko huushollin, eikä enään tietoakaan supistuksista.. Onhan tässä nyt laskettuun vielä aikaa.. Hurjaa vaan, et mikäli nämä ennakoivat tekevät jonkinlaista avautumista alapäässä, niin mitenhän nopeasti synnytys sit menee?! Viimeks kesti n. 3tuntia, ja tällä kertaa matkaa synttäreille on kuitenkin n.70km, eli reipas tunti menee matkaan..

Täällä oli jo kolmas valvottu yö peräkkäin. Viime yönä taisivat ihan oikeat supistukset tulla ja tulivatkin 10 min. välein pari tuntia, mutta kun nousin kunnolla istumaan ja kuulostelemaan tarviiko synnärille soittaa, loppuivat kuin seinään. Supistukset olivat tosi voimakkaita entäkuin aikaisemmat. Tämän jälkeen vatsa ollut tosi kipeä ja pinkeä ja selkää jomottanut. Tuntuu ettei enään jaksaisi supistuksia kun tietää että kohta syntyy kuitenkin kun suunniteltu sektio on 20.1 petätilan vuoksi. Tulisivat kunnolla tai ei sitten ollenkaan..

Täällä on supistellu useamman tunnin jo aika kipeästi. Kauratyyny ja jumppapallo on toistaseks riittäny kivun kanssa. Toivotaan että tästä voimistuis ja säännöllistyisi. Supistusten aikana valuu jotain paksua vaaleeta limaa, olisko limatulppaa...

Supistellu useemman tunnin mutta ei kipeesti. Välillä supistusten yhteydessä ylävatsassa 'ritisee'. Vähän niinku muksu vetäis riisimuroja :P mitäköhän tällanen mahtaa olla? (vainoharhaa varmaan...)

Täälläkin supistanut jo klo 22:00 alkaen noin 10 min välein. Mies tuli just klo 4:00 baarista kotiin ja korsaa nyt sohvalla. Kiva mennä tällaisen kanssa synnyttämään :( Toivottavasti ei tartte viellä lähteä...

Torakka joko on pikkunen sylissä? Mites vappu ja kyfi?

Täällä yöllä jonkin aikaa supisteli niin että tuntui muttei varsinaisesti kipeitä olleet. Jatkoin unia ja ajattelin että kyllä ne kovenee jos on lähtö..no eipä ollut ei:rolleyes: ei vieläkään..

En ees eilen viitsinyt raportoida tänne kun supisteli monta tuntia about 10min välein. Alko kun makasin sohvalla ja jatkui kun tein ruokaa ja saunoin, mutta sanoin heti miehelle, että ei nää tästä mihinkään kehity. :)
Näissä suppareissa on tää sama klisee ku mitä miehet sanoo baarissa heruttavista naisista; antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa. Loppuis turhat ku ei mitään tuu pihalle!

Mä niin tiedän mistä puhut Minlex! :) mulla on jatkuvasti noita ja aina ootan et seuraava tuntus jo asteen verran pahemmalta mutta pyhjapah :oops: nytkin taas supistellu koko ajan kun oon pystyssä ollut mutta miksi ei voi tulla NIITÄ supistuksia??

Tää kuulostaa varmaan aikamoiselta ja huvittaa jälkeenpäin mutta kun kirjoitin 6.1 tähän ketjuun ettei supparit säännöllisty n klo 18 ja valitin miehellekin et pakko purkaa johonkin niin siitä viestistäni alkoi tapahtua alle 30min kuluessa :D klo 01 oltiin sairaalassa ja klo 08 syntyi poika :) <3 en olis uskonu näin ensisynnyttäjänä et ne supparit pahenee niin nopeasti voimakkaiksi..

Paskan marjat mitään taas tapahtunut.:shifty: Supparit jatkui jonnekki klo23 asti ja hiipui pois. Yöllä oli joitakin kivuliaita suppareita, mut siinäpä se taas oli. Tänään on sitte poju ollut tosi vilkas heti aamusta ja tuntuu tosi kivalle tuo riehuminen, kun kohtu on ihan arka eilisistä supistuksista. :confused: Mä jo ajattelin että joko päästäis, kun menkoista laskettuaika olis ollu eilen. Onko Kellään muulla ollu supistusten välissä painetta pelkästään ylävatsassa? Eilen li ihan omistuista että kun supistus loppu, niin ylävatsa jäi vielä ihan kovaksi. Yritin tunnustella että onko vauva siinä, mutta eihän se pääse edes enää liikkumaan niin ylös.

Mulla kun ei supparit anna ees ymmärtää.... :( Toivon Kotimaman tyyppistä kokemusta sit kun alkaa (jos alkaa, usko loppuu) että aika pian tietäisi että nyt sitä mennään! No, enää max 10 pv... :)

Nyt tuli yöllä ekan kerran kunnolla kipeitä ja säännöllisiä supistuksia. Kolmesta puol viiteen tuskailin niitten kanssa ja mietin jo että tuleeko lähtö. Päättivät hiipua sit kuitenkin. Nyt nivuset laulaa ja vä syt tää :/ jospa ne ois ees kypsytelly vähän.

Takaisin