Supistukset

Mulla ois torstaina laskettuaika ja ainoat merkit on minimaaliset supistelut viikon ajalta. Ja ne tosiaan on sellasia ärsyttäviä että välillä ei ees tajua niitä ja välillä tuntee että jotain pientä tapahtuu ja maha menee pinkeeks -.-

Mulla ei tänään edes kävelylenkki saanut supistuksia aikaiseksi. o_O Viime viikolla oli mukamas jo ihan erilaisia, mutta yhtäkkiä olo vaan meni ohi. Toki vatsan kovettumisia on päivittäin, mutta kivuliasta on ainoostaan se kun on suolisto täynnä ilmaa... Ei tainnu tänään synttärikemuilla nautitut herkut olla ihan mun vatsalle sopivia. :confused:

Täälläkin laskettuaika perjantaina ja aika hiljasta on.. Tai siis muksu kyl möyriny 2h yhtäsoittoon, mitä ei ikinä oo tehny, mutta synnytyksestä ei merkkiäkään

Kun odotin esikoista nii olin kaks kuukautta vuodelevossa hirveiden ennenaikasten supistusten takia, siis huonoimpana päivänä pelkkä 10min jalkeillaolo laukasi sellaset supparit et piti käydä svo:lla lääkkeellisesti lopettamassa ne. Sit ku mammaloma alkoi ja täydet viikot tuli täyteen, eli sain luvan taas liikkua, mä pyörin loppuajan sellasia välillä 15h päiviä meidän talon raksalla tekemässä millon mitäkin, eikä supistuksista ollu tietookaan....

Eilen nukkumaan mennessä pohdin, että mistä nyt tuulee. Jalkoja ei tahtonut saada nostettua, joten liikkuminen oli aika kankeaa. Siltikään ei mitään kivuliaita supistuksia. Harmi ettei th:t tarkista neuvolassa kohdunsuuta, vaikkei sekään tietenkään mikään tosi luotettava juttu ole.

Toisaalta totesin neuvolassa, että ehkä olotilan pitäisi olla tuskaisempi että ihan oikeasti "nauttisin" kun synnytyskivut lopulta alkaa, kun tietää että olo sen jälkeen paranee. Ainakin jossain vaiheessa.

Täällä hyvin nukuttu yö takana, muutamaan supistukseen heräsin. Tänä aamuna oon touhunnu pyykkien, astianpesukoneen ym. kimpussa niin kummasti että :D nyt on siis tunne että todellakin mennään vielä viikkoja eteenpäin! Limatulppaa tulee edelleen keltaisessa muodossaan, verta ei oo eilisen jälkeen seassa näkynyt. Mies lähti töihin ja ollaan taas esikon kanssa kahelleen, onneksi vointi on näin hyvä ja mielikin ihmeen pirteä :D kyllä tää tästä, eihän kyse ole enää kun max. muutamasta viikosta!

Mulla tuli kyl tosi puun takaa myös toi synnytyksen käynnistyminen. Ei mitään oireita siihen suuntaan, että mitään tulis tapahtumaan vielä moneen viikkoon ja oli jo asennoitunut, että yli mennään ja reippaasti. Mut rv 40+2 yöllä vedet vaan poksahti ja siitä 1,5vrkn jälkeen vauva oli maailmassa :) Tsemppiä kaikille odottajille! :)

Jeba, aika tarkkaan tuolla lasketun ajan tienoilla se teidän synnytys sitten oli. Näin sen kai kuuluiskin olla, jos kaikki vaan muuten menee hyvin.
Sitä vaan tahtoo olla malttamaton.

Mellu, hyvä että nyt on rauhallisempaa, vaikka olenkin jo moneen otteeseen teille synnytystä povannut.

Kobe kyllä tässä merkit on olleet niin voimakkaat että itsekin olen ollut kun puulla päähän lyöty kun ei tyttö ole vielä syntynyt. Samoin oikeastaan kaikki jotka tätä vierestä on seurannut, samoin lekurikin sanoi että oli aivan varma että synnyttäsin ennen täysiä viikkoja.. mutta niin se meidän likka on sisupussi eikä tahdo tulla ulos :D kun esikon omaa tahtoa katsoo niin ihmekös tuo :D no ehdottomasti parempi näin päin kun että olisi liian aikaisin syntynyt!! Kaikki mitä tässä raskaudessa on läpi käynyt niin pitää olla vaan tyytyväinen että ollaan tässä♡

Juu no nyt kyllä itselläkin tuntuu että hyvin voidaan mennä lähelle laskettua. Ja miksei vaikka ylikin. Täällä tosiaan tänään rauhallinen päivä, niin supistusten kun likan liikkeidenkin suhteen. Oon touhunnu ja siivonnu aikalailla, aiheuttaa inhottavaa menkkajomotusta alavatsaan ja sisäreisiin muttei mitään kummempia. On pirteä ja hyvä olo noiden väsymyksen täyteisten päivien jälkeen! :)

Aika levoton yö oli vaihteeksi tällä suunnalla. Välillä supisteli säännöllisesti neljän minuutin välein, mutta lyhyesti. Ja eipä tilanne siitä sitten kummemmaksi muuttunut. Nyt sitten vetäisin pienet kahden tunnin päiväunet neuvolan päälle.. Äiti oli nähnyt unta "Veikosta" ja juuri satuin huomaamaan, että perjantaina onkin Veikon nimipäivä. Liekö enneuni sitten miltä osin.. Tarkoittaako, että poika olisi tulossa vai vauva syntymässä perjantaina. Hauska nähdä.. Äidin uniin on kuitenkin syytä suhtautua vakavasti, sen verran on "noidan" vikaa suvun naisissa.

Supistukset ihan äkisti voimistuivatkin edellisen viestini jälkeen. Nyt täällä väsyneet, mutta onnelliset pienen pojan vanhemmat <3 kullannuppu syntyi aamulla klo 8 jälkeen. Kirjoitan lisää kun jaksan :) tsempit ja kiitokset tuesta kaikki mammat :)

Takaisin