Supistukset

Ei siihen juuri taida keinoa olla :confused: itsepäisiä kun nämä pienet ovat:D mutta jospa näistä jompikumpi tahtos jo kohta ulos ja veis toisen mukanaan! Tänään kirpparilla kierretään, katsotaan miten kipeä ilta tulossa..hissukseen täytyy mennä että jaksaa vielä synnyttää jos sattuu alkamaan...:D

:D jes Minlex! Saman kaltainen suunnitelma teillä myös :D tossa kirpparilla kiristys/puristus supistuksia tuli parin minuutin välein ja vihlo alapäätä kun viimestä päivää..lähdettiin kesken pois. Nyt tuntuu kun istus pallo jalkojen välissä. Saas nähdä...

Mitäs tuollainen häpyluun päältä vihlominen meinaa? Hetki sitten vihloi niin lujaa että vesi tuli silmistä ja loppui aivan yhtäkkiä..

Joo sain kans parit kunnon puristukset siellä ja vasen jalka tuntu lähtevän alta! :D nyt tultiin kotiin lepään ja päikkäreille. Esikoisen synttärit on 3.2. niin mulle kävis hyvin toi huominen 37+0 päivämäärällä 3.1. Ei tarvis muistaa niin montaa päivää!!

Mariel, jotenkin se vauva on niin alhaalla, että aiheuttaa kaiken maailman hermopurostuksia yms mikä sitä vihlontaa aiheuttaa. Jollain muulla parempaa selitystä asialle? :) otetaan vastaan ja kuunnellaan mielenkiinnolla.

Häpyliitoksen löystyminen. Tekee muuten jokseenkin kipeetä! Valmistelee tietä auki siellä :) täällä kaupassa käynti aivan täynnä supistuksia taas. Kauppojen välissä autossa syödessä kellotin 15min välein tulevaksi. Mutta liikkeessä on yhtä kesto puristusta ja polttoa. Huh. Nyt kotiin lepäämään.

Sitä mä itsekin mietin ja vähän jopa hirvittää...esikko oli kuitenkin sen 30h, että jospa mun kohdunsuun on vaan sitkeää sorttia..Kaippa sen täytyykin tehdä töitä etukäteen jos meinaa että selviän tällä kertaa edes puolet nopeampaa :D mutta kyllä se mielessä kieltämättä on käynyt että entäs jos tuleekin vauhdilla..tuntuu olevan jo niin kovin alhaallakin kun tuntuu että istun vauvan pään päällä :( äitin puolelta synnytykset ollu pitkähköjä ja isän puolen naisilla taas vauhdikkaita..kropaltani tuun ehdottomasti isän puolelta mutta taas esikon synnytys oli kuin äidillä minun synnytys..saas nähdä!

Se on muuten jännä miten tossa kohdunsuun avautumisessa on niin suuria eroja. Siinä missä toinen joutuu saman vahvusilla supistuksilla odottamaan 15h ennenkö tapahtuu niin toisella kestää vartti :D noo, niinhän ne on kyllä muutkin jutut todella yksilöllisiä..mutta muistan miettineeni esikon synnytyksessä että rautakangella sen väännä auki kohta prkl :D

Tänään olen pakottanut miehen kokeilemaan mun vatsaa ja oon vaan todennut sille, että hyvät vatsalihakset.
Just nyt on pehmeänä, mut tässä kauppareissulla ja sen jälkeen on tuntunut vatsa kovalta pitkät ajat. Kivulias se ei kuitenkaan ole ollut, lähinnä ollut painon tunnetta.

Musta kans tuntuu, että varsinkin te toissynnyttäjät joilla on nyt supistuksia ollut, on sellaisia "tunsin supistukset kotona 4 tuntia, suihkussa ne helpotti mutta kun tulin suihkusta tajusin, miten voimakkaita ne supistukset olivat. Käskin miehen ajaa mahdollisimman kovaa ja autossa oleminen oli tuskaa. Sairaalan ovilta haettiin paareilla kun tukka näkyi jo, ja kun synnytyssaliin ovet sulkeutuivat, sainkin jo syliini vastasyntyneen..."

Että tämmösiä synnytyskertomuksia odotellessa. On meinaan ihan muutama kertomus ollut sellainen, että suihkussa tuntuu hyvältä, mutta sitten onkin jo tosi kyseessä. Mitä lyödään vetoa, että kun olen tähän asti säästynyt kivuliaita suppareilta, mä olen sellainen joka käy kaksi viikkoa ennen tositoimia joka toinen päivä tarkistamassa tilanteen kun niitä kivuliaita alkaa ilmaantua?

Vaikka olenkin ensikertalainen, olen itekki mietiny että pitäiskö käydä tsekkaa tilanne ettei sit tuu ylläreitä. Mulla on suhteellisen korkea kipukynnys ja näitä semi kivuliaita polttoja ja suppareita on ollu jo viikko tolkulla. Äitini sanoi että vanhin veljeni on syntynyt vesien menosta vähän yli 5 tunnissa vaikka olikin esikko. Äidilläni oli myös viikko tolkulla supistuksia ja polttoja. Kaikki sanovat että kyllä sä sitten tunnet kun on tosi kyseessä, äiti oli ollut 6cm auki parin tunnin jälkeen, kun supparit oli ollu vielä siedettäviä ja olivat menneet tarkistukseen hiukan vihertävän veden takia.
Toivon niin että olisin tullut tässä äitiini.:grin

Se on just kun ei voi yhtään varsinkaan esikon kohdalla tietää mikä on lopputulos. Voithan käydä svolla tsekkailtavana kun seuraavan kerran tulee sellanen supparirypäs.

Itse aattelin alkujaan et tää synnytys on varmaan sellainen 10h..mutta katsotaan nyt sitten kun on nää ennakko oireet tälläiset..

Isoveljeni synnytys kesti 18h ja mä tulinki sit 2,5h:ssa, että en osaa ollenkaan äitini synnytysten perusteella arvata mitään. Melko nopeasti vois edetä joka tapauksessa. Mut tosiaan oman äidin synnytykset ei välttämättä muistuta omia ollenkaan...

Toivotaan ainakin että ei olla kärsitty turhaan, vaan paikat olis valmiimmat. No, toivossa on hyvä elää:p
Lila, enpä taida taipua sellaiseen asentoon että näkis, tarvittais muutamakin peili.

Joo oli jo silloin 33+6 kun viimeksi on paikkoja tarkisteltu. Siksi jännittääkin kun viime tarkastuksesta on jo noin reilusti aikaa, tänään siis 37+3.

Takaisin