Supistukset

Mulla on tän aamun supistellu 10min välein sikäli erikoisesti että supistukset tuntuu eniten häpyluussa kauheana paineena ja sama vähän häntäluussa myös. Liekö se neiti siellä jotain kiinnittymistä tmv.. puuhaa? Tuntuu kun häpyluu poksahtas aina supistuksen tullen ja sen jälkeenkin jää paineen tuntu. Tämmösiä ei ookaan vielä ollut...

Mä taisin eilen illalla kokea ne ekat kipeät supistukset.
Sohvalla ollessa oli jo jotenkin eritavalla tukala olo ja sit sänkyyn, ku pääs tuli sellanen koko mahan alueelle sellanen tuskanen olo, ku ois syöny jotain pilaantunutta tai mun tapauksessa paljon maitotuotteita. Poika pyöri ihan vimmatusti samaan aikaan.
Sit hetkeks kipu laantui ja sit iski uus polttava tunne, se ihan kun levis tuolta kyljistä koko mahaan.
Ei onneks jatkunu tästä enempää... Mut ihan uusi, ei niin kovin miellyttävä kokemus.

Ma neuvolassa hoitsu totes, et poika on tosi alhaalla jo, mut heiluu. Kyseli, et onko ollu paineen tunnetta alapäässä... Mut ei pahemmin, vihloo vaan välillä ihan törkeesti.

Vielä sais kyl poika pysyä kyydissä. Laskettuun ois 17pv, mut vois mennä vähä yli, ni tulis toinen vesimies perheeseen. :p

Tsemppiä Kolibri! Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Tsemppiä Kolibrille!

Mulla on nyt jonkin aikaa juilinu alaselkää aina kun on liian kauan samassa asennossa tms, mutta eilen sitä jomotti koko päivän, illalla vähän lämmin kauratyyny helpotti oloa.. Yöllä piti monesti vaihtaa kylkeä ja asentoa selän takia, mutta muuten sain suht hyvin nukuttua. Aamuyöllä irtos sitten limatulppa! Ei kyllä ollut epäilystäkään oliko se vai ei, sellaista punertavanruskeaa limaa iso klöntti.. Nyt aamulla on tullut aina vähän lisää kun käy vessassa. Saa nähdä tuleeko lähtö pian vai meneekö vielä päiviä (tai jopa viikkoja..) mutta jotain siellä kropassa tapahtuu! Supistuksia ei muuten oo, tuo selkä on ainut mikä muistuttaa itsestään.. Vauva on rt ja eilen neuvolassa sanottiin että pää ei hirveästi enää heilu, mutta ei oo vielä kuitenkaan kai kiinnittynytkään. Rv nyt 38+5..

Markellekin tsemppiä :) itsellä kans äskön vessassa käydessä tuli rusehtavaa limaa aavistuksen. Voi vitsit kun mä olisin jo niin valmis synnyttää, kunhan nyt kello käy niin että ens vuoden puolelle kuitenkin haluis ja samalla poksuu huomenna myös täysaikaisuuden raja♡ olisi ihan hyvä päivä syntyä. Paitsi että esikon synttärit on viikonloppuna ja aina parempi kun menis sen yli..ei vaan millään meinais enää malttaa...apua jos tää meneekin vaikka yliaikaseks niin oon kyllä ihan hermokimppu :D

Onnea synnärille Kolibri! Toivottavasti etenee hyvin ja selviit vähillä kivuilla!

Taas oli kyllä tuskanen yö. Pitää koittaa päiväunet ottaa jos vaikka jaksais juhlistaa vuoden vaihtumista.

Nukkumaan mennessä muutama kipee, vihlova supistus ja koko loppuyön kaamee menkkajomotus alavatsassa ja -selässä. Ja vielä muutama kova vihlasu. Lisäks hengen ahdistusta, rytmihäiriöitä, jalkojen pakotusta, päänsärkyä, vessajuoksua, maidon valumista ja ilmavaivoja. Erittäin levollista! Olin sitä mieltä että vauva saa viihtyä vielä muutaman viikon mutta alkaa mieli muuttumaan jos tää on tätä loppuun asti.

Täällä eilen oksetti nukkumaan mennessä tosi paljon, mutta onneksi ei tullut :/ sit henki ei meinannu kulkea kunnolla vaan sain puuskuttaa niin että suukuivu.. Maha veti välillä kovaks, mutta ei mitään kipuja. Vatsa ollut löysällä tän ja eilisen päivän.. Eilen illalla oli myös päänsärkyä. Nyt vähän kans huono olo.. Oon kuullu et pahoinvointi enteilis jotain?

Mullaki oli oksettava olo. Kuulemma supistukset voi tehä sitä?

Onnea matkaan kolibri! Hyviä puolia voi ajatella niin, et jos vauva syntyy vielä tänä vuonna, sä säästät mahdollisesti kokonaisen vuoden hoitomaksut myöhemmin, kun lapsi siirtyy päivähoidosta kouluun vuoden aiemmin.. Ja lapsilisäkin alkaa heti huomisesta, muuten vasta helmikuun alusta :-) Näillä mua lohduteltiin, kun meidän nuorin syntyi 30.12.! Pääseehän tuo sitte aikanaan myös juhliin 18v synttäreitä uutenavuotena baariin ja ostaan raketit vuodenvaihteeks :-) On niitä hyviäkin puolia, ei sen päivän oikeasti niin väliä ole! Kunhan kaikki menee hyvin vaan, pidän kovasti peukkuja!

Joku nosti tuolla esiin tuon pahan olon. Mulla eilen ja tänään etonut kaikki ruoka mitä olen syönyt. Aivan kamalaa :/ ja sitten vatsaa särkee, juurikin niinkun olisi vetänyt jotain pilaantunutta ruokaa. Tai sit vain viikon tulista ruokaa.
Tänään meinasi myös neuvolassa pitkästä aikaa vetää jalat alta kun juilaisi niin jumalattomasti, että kaupassa käynti sen jälkeen oli tuskaista. Huh huh mitä touhua.

Tunti sitten alko kauhea jäätävä polttava kipu alaselässä ja häntäluussa sekä alavatsalla. Tuntus kun menkat pukkais täydellä paineella päälle. Lonkkaa repii ja särkee. Huh. Onkohan se menoa nyt? Alaselkä on kun tulessa eikä mikään asento ole hyvä. Supistuksia tulee kyllä välillä mutta ei minusta vielä kovin tiheään, supistukset sekoittuu jotenkin tohon poltteeseen..tuskan hiki kohta päällä. Kipu tulee kyllä aaltoina mutta maha ei minusta kovetu/kiristy kuitenkaan. Täytyy yrittää kellottaa niitä aaltoja.

Otin 1g panadolia joka tuntuu nyt että vähän auttaa. Poltetta tuntuu edelleen alavatsalla ja pyllyssä sellainen olo ettei voi istua kunnolla. Mutta jospa tää tästä.

Huhhuh Mellu, jännä vuodenvaihde tulossa...! Mulla on muuten veljillä peräkkäisinä päivinä synttärit! ;)

Mutta lähellä se teillä kyllä jo on! Niin paljon on ennakoinut kaikenlaisilla oireilla! :)

Täällä myös vähän nyt kelloteltu mahdollisia supistuksia.. Kipu tuntuu vaan alaselässä, koko ajan tuntuu vähän, mutta aina välillä kipeämmin. Noin 10 minuutin välein on nyt tuntunut, muutama välillä vähän tiheämmin.. Se limatulppa tosiaan lähti aamulla ja nyt on koko päivän tullut vessassa käydessä aina jonkin verran limaa jossa on välillä veriviiruja..

Kylläpä teillä on monella jännät paikat :)

Itse kävin reippaalla koiranulkoilutuslenkillä kaverin kanssa, 1,5 tuntia reipasta kävelyä. Oli toi uros mukana, kun on vähän paukkuarka niin on illalla väsyneempi. Reppana yrittää tunkea syliin kun paukkuu tossa kujalla. Ja kun valmistelin ruokaa, tuli istumaan nurkkaan ihan mun jalkojen viereen. Toi narttu komentaa räjähdyksiä. Tuntuu vaan innostuvan niistä, häntä sojottaa ihan yläviistoon. 3 kg ärhäkkyyttä :p

Juteltiin kaverin kanssa vielä lenkin jälkeen ulkona, niin että yhteensä tuli oltua jaloilla 2 tuntia. Tuntui vatsassa, alaselässä ja alapäässä.
Nyt vieläkin kolmen tunnin kuluttua tuntuu alaselässä ja säteilee pakaroihin, mutta niin mun selkäkivut usein tekee ilman supistuksiakin. Vähän oon kankea sohvalta noustessa. Et nyt en viitsis kokeilla sitä lattialta nousemista ilman käsillä avittamista.

Nyt on kyllä jotkut kesto supparit päällä koko ajan. Ihan kamalaa poltetta alavatsalla ja hiukankin kun liikahtaa nii maha on ihan kivi kova. Yölläkin sattui kääntää kylkeä, kun oli heti suppari päällä. Pojalla on ihan kamala melske mahassa, meinaa itku tulla aina kun venyttelee raajojaan kylkiluiden alle.

Takaisin