Supistukset

Siks mäkään en halunnut ottaa listaa hoitaakseni... :D
Mulle saa huomisesta eteenpäin lähettää telepaattisesti supistuksia, mielellään oikein napakoita ja paljon! Olisi hirmu kiva jos saisi kohta tunnon takas sormenpäihin ja tän turvotuksen laskemaan... ei oo enää kauaa!! :)

Täälläkin alkanut taas tuntumaan, että vähintään laskettuun mennään ja pelottaa, että ylikin.. Ei oikein tiedä mitä sitä ajattelisi.. Pientä vauvaa kun neuvola lupaili niin ei oikein tiedä onko oikein ajatella, että saisi puolestani tulla rv 37:n täytyttyä vaikka heti.. Olisiko sitten liian pieni vielä.. Haluaa kuitenkin, että toinen on valmis maailmaan siinä vaiheessa kun päättää tulla, mutta niin kovin odottaa oman olon helpottumista, jalkojen turvotuksen, puutumisen ja särkemisen ja selän väsymisen poistumista sekä hengityksen helpottumista.. Ärsyttää kun ei oikein tiedä minkä kokoisena tuolla ollaan kun vatsa on kaikkien (jopa omaan) silmään tosi pieni vieläkin, sf mitta alakäyrällä ja vauvan liikkeet tuntuvat kyllä paljon, mutta silti itsestä tuntuu todella pieneltä siihen ajatukseen, että olisi edes sen 2300g mitä neuvolalääkäri hatustaan heitti viimeksi..

Mullakin oli vielä ennen Joulua vahva usko et heti tammikuun alussa tulee, jos ees sinne asti päästään kun paikatki on kypsyny mukavasti ja silloin supisteli vielä tosi paljon. Nyt on tilanne niin paljon rauhottunu et en enää usko et ainakaan ennen loppiaista tulee, ties vaikka laskettuunkin asti odoteltais. Jotenki on ihan mahdoton uskoa et tällä tai ensviikolla vois syntyä.

Mulla oli rv 36+ kohdunkaulaa sentti jäljellä, kiinni mut vähän pehmennyt jo. Ensisynnyttäjänä ihan hyvä mut lääkäri sanoi et näistä asioista ei voi päätellä yhtikäs mitään ja voi mennä reippaasti ylikin lasketun...
Sf mitta on mennyt koko ajan alakäyrän ja keskikäyrän välissä mut nyt (eri mittaaja) sai viikko sit 36cm, eli olis hypännyt mukamas yli keskikäyrän... mä en pidä tota sf mittaa ku korkeintaan suuntaa antavana ja siihen vaikuttaa niin moni asia, että en oo ottanut stressiä jos mittä kasvaa omalla käyrällä, en huolestu :)
Mulle veikattiin pientä vauvaa (3200g) ja jännä nähdä miten pitää sit paikkaansa! !
Mä olisin jo ihan valmis synnyttää, iltasin en ajattele näin mut tälleen hyvin levänneenä, bring it on!! :D

Hahaha.. eilen käyty synnytystapa arviossa mut ei katottu kohdun suun tilannetta vaikka on supistellu hyvään tahtiin :D ei ees painoarviota.. ainoa mitä jäi käteen on supistelut ja aika mahdolliseen käynnistykseen 12.1 ;)(rv38+2) joten ei ainakaan yliajalle mulla mee vaikka listaa rupeen päivittelee :D nii ja ku oli tost limatulpasta... voiko limatulppa olla ihan väritön ja läpinäkyvä iso paakku?? :D eilen meinaan tuli sellanen + samanlaista venyvää limaa (yök miltä kuullostaa) koko päivän.. supistelut laantunu hieman aikasemmasta, tyyntä myrskyn edellä kenties? :D

Jojoba mulla sillon vesien mukana tuli just sellasta kirkasta kanamunavalkuaislimaa kauheasti :O varmaan desin verran ainakin..joten kyllä se varmaan voi. Tosin olen jostain lukenut että synnytyksen lähestyessä kohdunsuu alkaa erittämään sitä limaa eikä se ns. ole sitä itse limatulppaa joka siellä on raskaus aikana ollut vaan se on sit sellasta kellertävän rusehtavaa. En tiedä kun on niin monta versiota :D

..mullakin on monta päivää tullut vähän aina valkovuodon seassa sellasta kirkasta tai kellertävää limaa..mitä lie.

Okei.. no olo ainakin on ihan normaali.. tai siis normaalia vähemmän supisteluja.. esikon aikaan ku limatulppa lähti ni se oli valkonen klöntti missä verta seassa.. ja supistukset lähti heti päälle.. mut tosiaan nyt oli tollanen outo mitä ei aikasemmin oo ollu.. ja siis ei haissu miltään joten en valkovuodoks/tulehdukseks mainitsis :) tiedä häntä..

No tänään sitten soitin synnärille, ku tuli sellaista outoo limaista vuotoo.:confused: no hoitaja synnäriltä oli sit mieltä, et se olis vaan valkovuotoa ja mahan kovuus johtuu vaan vauvan kasvusta. Silti maha edelleen arka ja kipeä (kohta kaks päivää putkeen). Tänään päikkäreillä tuli kolme aika napakkaa supistusta. Sano, et voin tarvittaessa mennä tarkistuttaa tilanteen. Sanoi kuitenkin, että ei näe siihen vielä mitään hätää. :rolleyes: on vaan epämiellyttävä olo kipujen takia, mut kyllä näiden kanssa vielä pärjää. Olisin jo niin valmis luopuu näistä kivuista ja vaivoista. :p nyytti olisi ihanaa saada jo kainaloon terveenä ja et sillä olisi kaikki kunnossa. <3 meen synnyttää mks:ään.

Itelläkin alkaa olee jo mittä täynnä tätä raskautta. Viime yönä ei tarvinnut taas nukkua kun ei jostain syystä nukuttanut ja sitten kun oli torkahtanut, nii heräs supistuksiin.:confused: Kaikenmoista limaa ja vuotoa tulee niin että alkkarit on koko ajan märät. Supistuksia on pitkin päivää ja selkää polttelee.

Ootko sä Torakka soittanu synnärille noista ja onko ne sanonu jotain? :) tsemppiä kovasti :Heartred

Jännäksi menee... :rolleyes: Ei edelleenkään yhtäainutta supistusta, mutta vettä on tullut nyt reilun tunnin ajan niin, että saa kokoaika sidettä vaihtaa. Tässä oon rauhassa pakkaillut, kun kättäriltä sanoivat ettei mikään hengenhätä ole, mutta sinne vissiin nyt siis suunta! Pysyisi nyt vielä 20h sisällä niin päästäisiin seuraavan vuoden puolelle :angel1

Peukut pystyssä että ehtii vaihtua vuosi!
Jännä sinällään, että jouluna syntyy normaalisti vain vähän vauvoja, ja mun mielestä eka tammivauvojen ryntäys ajoittui aika lailla jouluun ja toka tuntuu tulevan nyt uuden vuoden kieppeillä. Tässähän on ollut nelisen päivää hiljaiseloa.

Uskomatonta, että ylihuomenna (lasken että vielä ollaan tiistaissa kun keskiviikko ei ole valjennut) ollaan jo tammikuussa! Meidän laskettu kuukausi.

Kolibri tsemppiä matkaan kasapäin♡♡ huh. Taas rupesi jännittämään :) tuli vauva tämän tai ensi vuoden puolella niin ei sillä oikeasti juuri väliä ole, tsemppiä tsemppiä tsemppiä :)

Totta tuokin, toivotaan että tulee alkuvuoden lapsi, mutta jos tulee loppuvuoden tyttö ( tai poika ), niin ei sillä ole oikeasti mitään väliä.

Tavallaanhan se olisi kiva ettei synnytys olisi ihan hirveän pitkä, joten ehkä pitää vaan toivoa että kaikki sujuu mukavasti ja hyvin.

Täällä ollaan kättärillä ja ei kuulemma enään yhtenä pakettina kotiuduta. Kohdunkaula kadonnut ja vähän sormelle auki, vettä tihkuu siteeseen jatkuvasti, mutta suppareita en tunne vueläkään. Ei sinällään haittaa, en mitenkään kaipaa ķipua, mutta onhan tämä odottelu vähän tylsää...ja silti samalla toivon, että pysyisi vielä sen 17h sisällä! Pää kuulemma liikkui vielä vähän kun kätilö kokeili :)

Hyvä että kohdunsuun tilanne on noinkin kypsä jo niin ei tartte sitten välttämättä suppareiden kanssa niin pitkään kärvistellä. Itsellähän meni esikolta kans vedet 1.1.13 klo 7.30 ja supistukset alko hiljalleen joskus puolilta päivin n. 5min välein ja sitten sairaalaan kävi käsky illalla. Oltiin svo:lla ennen kuutta, mulla kohdunsuu samassa tilassa kun sulla (vaikka supistuksia olikin tullu jo monta tuntia:rolleyes: ) ja siitä sitten vaan talsimaan sairaalan portaita. Synnytys-saliin päästiin joskus yöllä ennen kolmea, olin muistaakseni 3cm-4cm auki ja supistukset tässä vaiheessa jo tosi kipeitä, sain epiduraalin. Sitten seuraavana päivänä eli 2.1 puolen päivän jälkeen avauduin vasta loput sentit ja tyttö synty 14.30. Eli piiitkään meni vesien menon jälkeen...mutta joillakin taas tullaan kovinkin vauhdilla :) joten katsotaan mikä on teidän tyyli :)

Voi Kolibri tsemppiä!! :) Tälläkin pidetään peukkuja et menis ensi vuodelle, mut tuli milloin vaan niin ihanaahan se on! <3

Onnea kolibri! Jännittävä vuodenvaihde kaiken kaikkiaan, kivutonta synnytystä sinne! :) toivottavasti kaikki menee hienosti!

Takaisin