Supistukset

Vaikea sanoa :) itse mietin samaa supisteluöiden jälkeen mutta nyt niitä nukuttuja öitä on takana jo 5 :) joten täällä ei vielä ainakaan ole siitä rauhottumisesta ollut kyse. 10 on poli aika, sitten pääsen näkemään että mikä tilanne on..

Kirjotin tonne ultra ketjuun pitemmän sepostuksen mutta kohdunsuu oli tosiaan sormelle auki, pehmeä ja käsikopelolla 1-2cm. Edistystä siis tullut muutaman viikon takaseen mutta ei nyt kuitenkaan niin että sen takia ainakaan vielä syntys..olin vaan tyytyväinen että on edistynyt hieman niin on varmaan helpompi synnytys tiedossa kun esikolta, sillon näillä viikoilla vielä kiinni,kiinteä ja joku 3cm kaulaa.

Mäkin haluaisin tietää mitä tuolla alhaalla on tapahtunu ja olis kiva kurkistaa pikkuista... Huomasin tuossa vessa reissulla että paperiin jäi jotain paksumpaa limaista vuotoa ja tarkemmin ajatellen sitä oli muutaman kerran eilenkin. Voisko olla limatulppaa, vaikka oli aavistuksen kellertävää? Olen jostain lukenut että voi olla valkeaa tai hiukan kellertävää. En usko että olis mikään tulehdus koska ei kutise eikä haise pahalle ja tää on ihan paksua "hyytelöä".

Mullakin Torakka tuli eilen ja tänään vähän kellertävää mönjää ja aattelin et vois olla limatulppaa? Kaverin muistan joskus puhuneen et oli hällä kellertävää kun irtoili ennen synnytystä. Ja kun kerta mulla kohdunsuu jo hiukan auennut ja pehmennyt niin senkin puoleen vois ollakin..

viikkojenkin puolesta sopii limatulppaan.
Olipa saunassa rentouttavaa. Eikä supistuksia. Nyt pitää rasvata jalat ja kädet kunnolla, kun ne on kuivat. Samalla vois rasvata tota vatsaakin, kun en ole sitä pahemmin tehnyt.

Torakka oon miettinyt samaa :) siellä sitten kannustushuutoa pidetään puolin ja toisin :D

Täällä taas supistukset löytäneet mut. Ei kipeitä mutta jomottavia (jos niin nyt voi sanoa) ..tulee varmaan alle 10min välein, en oo jaksanut kellottaa kun eivät oo mitään sen tuntusia että mihkään pitäs lähteä. Jos yltyy niin sit kellottamaan..mut en usko, eiköhän nää oo taas näitä :)

Äh, nyt kuumottaa alaselkää ja jonkin verran on supistellukki tänään. En kuitenkaan huomaa selkeää alkua tai loppua tolle selkäsärylle, niin en voi olla varma mitä on. Aaltoilevaa tuntemusta kuitenki...

Mulla oli eilen illalla selkä ihan tulessa mennessäni nukkumaan, mutta menin ohi ja sain hyvin nukuttua. :) tänään maha ja selkä ollu todella kipeenä ja supistuksia tullu ihan kiitettävästi vaikka aika menny suurimmaksi osaksi sohvalla makaillen ja passuuttaen itseään :grin tässä jäin miettimään terkkarin neuvoja ja mietin et pitäisikö käydä sairaalassa näyttää itseään vai yrittää olla (kirjoitinkin toiseen ryhmään et jotain vuotoo tullu ja supistukset alkaneet kiusata useammin)....?!:confused:

Itse oon ottanut sen pään että käyn näytillä aina kun huolettaa yhtään. Stressikään kun ei ole hyväksi ja koskaan kun ei kuitenkaan tiedä varmaksi miten asiat etenevät ja menevät niin ei tarvitse jälkeen päin miettiä.

Sitä se neuvola tätikin sano. :) oon vaan niin jääräpää lähtemään, ku inhoon sairaaloita ja niiden hajua:sad001 tiedän et niin ei saisi olla. No pitää seurata ja mennä heti käymään jos vähänkin näyttää sille. Jos tää nyt ei vaik liiku tai kipu pahenee ni mentävä se on. :) mut miksi toi maha on muuttunu kovaksi?

Joo toi stressi on paha vauvalle, niin tarkastuksessa kannattaa käydä jos vähääkään tuntuu siltä. :)
Nim. Voisko sieltä saada jonkun nimetyn pedin kun voisin käydä joka päivä näytillä...

Ser maha alkaa oleen jo niin täynnä sitä vauvaa että on senkin takia jo paljon kovempi. Ite kans tunnustellut sitä.. välillä vaikeaa erottaa supistunut vatsa "rentoutuneesta"..

Mulle lekuri just sano et kun kohtu alkaa olemaan äärimmilleen venynyt niin käy kovemmaksi ja supistelu herkemmäksi..

Okei. No kuullostaa kyl järkevälle. Toi th vaan mietti et onko lapsivettä tarpeeksi, ku eilis illasta ollu tollanen kova. :confused: tää ipana kyl liikuu edelleen ja kantapäätä tulee hyvin tomerasti. :p harmi ku mä en tuu ksks:n synnyttää. Kaveri on siel töissä ni olis tuttu lähellä. :)

Iita kannattaa kuitenkin käydä näyttääs jos yhtään siltä tuntuu. Sitä on niin vaikea ulkopuolisen sanoa millon kannattaa käydä...nimittäin kaippa se voi lapsiveden vähyyskin sellasta kovettumista tehdä! Mikäs se sun synnäri oli?

Meinaattekohan te kaikki muut nyt sitten pysyä kasassa tammikuulle saakka?!? :rolleyes: Mulla on kyllä vähän Pitkäveto pystyssä kuka olis seuraava :wink

Täällä ainakin on kova usko että kasassa pysytään tammikuulle :D ja ehkä jopa loppiaiseenkin...viimekin yö meni ihan rauhassa nukkuessa. Pikkuinen on päättänyt antaa äiteen levätä ennen valvomisia ja hyvä niin..vaikka ikävä pikkusta on jo..eilinen 3D ultra vaan kasvatti kaipuuta saada mutruhuuli hellittäväksi jo!!

Mua pelottaa, että oon kasassa vielä helmikuun alussakin :mad:

Mut oon iloinen, että Jojoba aloitti ton "Syntyneet tammikuiset" -ketjun, koska joulukuisissa Puapru on ylläpitänyt sitä, ja on ilmeisesti iloisesti yliajalla :grin . Ei mitään taikauskoa ilmassa eikä mitään..

Takaisin