Supistukset

Mulla oli viimeks reikä kalvoissa jossain ylhäällä ja lapsivettä tuli juurikin ruokalusikallisia. Ite soitin vaan niin eivät uskoneet sen olevan lapsivettä. Jouduin heti tippaan, ku sitähän se oli ollu ja aikaa menny reilusti siitä, ku se alko lorahdella.

Täällä ollu nyt rauhallisempaa, mutta heti liikkuessa supistelee. Kalvot (?) napsuu ja tuntuu, että mahassa jättiläisvauva, kun välillä intoutuu liikkumaan.

Mun mielestä kuulostaa siltä että Torakalla olis h-hetni lähestymässä....? (Tuli kummallinen olo kun luin noita tekstejä ja oon välillä vähän noita erinäisissä asioissa...)

Viime yönä supisteli niin että heräsin siihen useemman kerran. Rakon tyhjentäminen parin tunnin välein vähän helpotti kipua. Täällä myös liikkuessa supistelee (kivuttomasti pingottuu) ja vauvan liikeradat tuntuu valtavilta. Lisänä menkkamaista jomotusta ja nivusvihlontaa. Ylihuomenna lääkäri (36+4)...katotaan mitä kertoo.

Kävin ostamassa ph liuskoja kun lakmuspaperia ei ollu saatavilla. Noi nyt väittäis että ei ole lapsivettä, mutta yksi liuska oli siinä rajoilla. Pitää seurailla tilannetta, kun nyt on jotain millä testata.
Mahassa pelottavan hiljaista ja juilinnat selässä jatkuu. Saa nähdä mitä yö tuo taas tullessaan.

Torakka tsemppiä yölle, toivottavasti saat nukutuksi ja kivut sekä valumiset ym..loppuvat..tai alkaa sitten kunnolla tapahtua niin ettei tarvitse arpoa. Ph:ta noi lakmus paperitkin mittaa joten siltä osin luulisi toimivan nuokin..

Jänskää, tsemppiä Torakka!! :)
Täällä ihan hiljaista ja ei uutisia... zzzzz...

Kiitti. Joo täytyy toivoa että ei menis enää kauaa pojan tuloon nii ei tartteis miettiä tällaisia.

on kyllä jänniä nää ajoittaiset kovatkin menkkajuilinnat ja jomotukset näiden suppailujen ohessa, helpottuu kun käy pissalla, vaikkakin pissaa saattaa tosissaan tulla vaan se pari tippaa :D

täällä vauva tosi vilkasliikkeinen, tosin tykkään kun antaa paljon merkkejä itsestään. DT:n ja vapun kanssa samaa mieltä, jättiläisvauva tuntuu olevan täälläkin ;D

Jättiläiseltä tuntuu täälläkin. Ja maha kasvanut ihan sikana viikon aikana!!

Täällä sama juttu. Vähän jopa jännittää huominen ultra että minkä jättiläisen ne kertoo sieltä tulevan :confused: samoin kohdunsuun tilanne jännittää myös. No huomenna olen taas viisaampi!

Mulla siirtyy neuvolalääkäri joulupäivältä, jolloin se olisi viikkojen puolesta ollut, niin tammikuun 8. päivään. Silloinkaan ei ultrata vaan tehdään käsillä koko arvio. Raivostuttavaa.

Täällä ei ultrata rakenneultran jälkeen ellei epäillä että jotain on pielessä. Olis kiva nähdä miten on muksu muuttunut sitten syyskuun alun, mutta toivon kuitenkin että kaikki on ok eikä lähetettä tuu. Ja se kokoarvio vatsan päältä ei herätä suurta luottamusta...kaverille sanoivat että ihan sopivainen reilu 3kg tulossa, mutta 4,5kg pötkylä tuli.

Mulla on edelleen supisteluista rauhallista, taitaa mennä hienosti tammikuun puolelle :) Vauvakin liikkuu aktiivisesti. Sen sijaan oon päässyt myös mukaan tähän onnelliseen porukkaan, jotka nauttii nivus- ja häpyluusäryistä... Masu tuntuis täälläkin kasvaneen hurjasti viikon aikana!

Meillä neuvolalääkäri totesi koon olevan normaali. Mikä €&()'(&: koko on 'normaali'? Kai vissiin jotain 2,5-4,5 kg välillä, et kiitti muroista...

No, tuossa uä:ssä näkyi tasan päänympärys ja pään halkaisija, jonka mielestäni otti vähän sivusta, eli pienemmäksi kuin mitä itse katsoin, sydän (joka näytti valtavalta, toivottavasti vain siksi että keuhkot olivat kiinni kun noissa ei ole ilmaa), vatsanympärys ja reisiluun mitta, en tiedä mittasiko sääriluuta.
Eli painoarviossa 2,3 kg viikoilla 36+0, mutta jos on esim. Pitkäselkäinen, niin tokihan painoa tulee paljon enemmän. Se ei kyllä haittaa, kun paino en ole ympärysmitassa, ja kuulemma pää näytti sopusuhtaiselta. Enemmän pelkään, että painoarvio olisi liian alhainen siksi, että pituus onkin kovin, kovin pieni vaikka pää ja keskikroppa olis läpimitaltaan isot. Eli pitkä ja hoikka saa olla, mutta ei leveä.

Viikon päästä seuraava neuvola.

Eniten kaiketi kuitenkin sen pään koko repii ne paikat jos niikseen on? Sehän se tien tekee kaikelle muulle..loppu kroppa tulee sit minusta ainakin humps vaan siihen päähän ja hartioihin verrattuna! :)

Täällä supistelee taas ihan yhtenään. Yö meni nukkuessa mutta tunsin kyllä supistuksia vähän väliä, en vain jaksanut välittää niistä kun olivat lähinnä puristeluja. Nyt aamulla niitä tulee levossa ja liikkeessä jatkuvasti, tietää että heti kun nousee sohvalta niin supistaa varmasti. Likka oli yön masussa niin hiljaa etten juuri liikettä tuntenut, nyt aamupalan syötyäni oikoi itseään vähän ja taas hiljaa. Hyvä juttu että tää polille meno tulee just tähän päivään, muuten miettisin jo ties mitä.

Nytpäs tämä meni jännäksi. Viime yönä oli muutama hajanainen supistus ja vessassa pitää tietty ravata vähintää kahden tunnin välein, mutta sain nukuttua. En ole varmaan kuukauteen nukkunut näin hyvin. Eikös joku puhunut että parin hyvin nukutun yön jälkeen on alkanut tapahtua, olisikohan tyyntä myrskyn edellä?o_O Nyt kuitenkin hiukan taas polttelee alavatsaa ja selkää. On tämä jännää touhua:grin

Torakka useinhan sanotaan että vauva lepää ja kroppa antaa levätä ennen synnytystä. Esikolta tää mulla piti kutinsa, nukuin kun tukki yön ja aamulla meni vedet. Edellisiä öitä olin valvonut supistusten kanssa...

Oiskohan tämä sitä? Pysyisi muutaman päivän, nii päästäis vuoden vaihteen yli.
Ihan hassua kun on näin pirteä, eikä joka paikka ole arka supistusten jäljiltä.:) Noh, tässäpä vielä puhun, kuitenkin poika yllättää ihan puun takaa.:grin

Takaisin