Supistukset

Minä oon siinä käsityksessä, ettei voi yhtään ennustaa, kuinka paljon auki tai kohdunkaulaa jäljellä ja ovatko paikat pehmennee eli voi olla pitkäänki jopa parille sormelle auki ja kohdunkaulaa 1 cm jäljellä. Jollaki voi supistella vähän ja avata hitaasti paikkoja ja toisilla taas heti napakat supparit, jotka avaavat paikat hetkessä. Sehän se niin jännää tästä vaiheesta tekeeki.

Onko kellään muuten lähteny limatulppa? Siitäki tosin saattaa mennä se viikko vielä synnytykseen, kuten itellä, mutta osallahan se meinaa jo, että alkaa hetikohta tapahtua.

Heräsin tossa reilu tunti sitten sellaseen supistukseen että en osannu pitää suutani kiinni vaan jouduin melkein huutaan kun sattu niin paljon. Sellasia ei oo vielä ennen ollu. En päässy liikkumaankaan ensin ollenkaan kun olin jotenki lamautunu, mutta sit ku sitkeesti vaan kampes ylös niin tuntui että supistuksen tullessa se kipu oli paremmin hallittavissa ja sain rentouduttua. Mutta miten kipeetä teki, huh! Nyt oon lepuutellu sellasen tunnin sohvalla (josta pääsee tarvittaessa nopeemmin ylös keinumaan) ja alkaa helpottaan olo. Säikähdin ihan hirveesti, olin vielä just nähny unta sairaalakassin pakkaamisesta - se kun mulla aikaansaamattomalla on edelleen tekemättä! Olikohan tää enne joka huomautti että nyt ois aika pakata laukku? Ei kai sentäs....

Lila, oisko nyt kuitenkin ollu enneuni ;) Täällä myös herätty kivuliaasen supistukseen, nyt ootan että mies tekee aamupalaa :)

Niinhän se on ton kohdunsuun suhteen, mulla oli esikolta paikat kiinni ja 3cm jälellä muutamia päiviä ennen kun vedet meni..joten tilanne voi tosiaan tulla eteen äkkiäkin. Siinä olikin sitten taistelu että saatiin se kohdunsuu auki :D

Mulla supparit meni taas ohi kun otin särkylääkkeen ja kuuman suihkun. Yön nukuin hyvin, aina kun heräsin vessaan niin supisteli mutta vaan paineen tunteella takapuolessa, ei juuri kivulla. Jännittävää mitä tässä tapahtuu, kovasti haluaisin päästä ainakin joulun yli! Onneksi huomenna kuitenkin 35 viikkoa täynnä.

Lila - Aurora kuullostaa ikävältä nuo tommoset supistukset...muistutus siitä mitä on edessä :)

Vaihteeksi on ollutkin ihmeen rauhallista supistusten osalta. Toki niitä tulee, mutta kaksi yötä olen nyt saanut nukkua suhteellisen rauhassa ja varmasti sekin osaltaan helpotttaa sitten olotilaa päivällä.
Eilen huomasin, että häntäluu alkaa olla kipeä ja selvästi vauva painaa tuonne alas sitä vasten. Samaa vaivaa tosin oli jo ensimmäistä odottaessa. Saapa nähdä päästäänkö ensi vuoden puolelle... Onneksi lauantaina olisi maaginen 35 viikkoa täynnä ja sinällään vauvalla ei enää isoa hätää ole, vaikka syntyisikin.. Itse olen painanut 2400 grammaa syntyessäni ja siskoni 1900 grammaa. Myös mummoni on synnyttänyt kaikki lapset etuajassa eli selvästi tämä on sukurasite. Kylläpä vain eletään jänniä aikoja!

Niin kuin arvelinkin supparit palasi, kun liikunta kielto loppui. Kävin eilen koirien kanssa pienellä lenkillä ja supistukset oli ihan kamalia. Siinä sitten ähisin ja puhisin mäkeä ylös ja koirat katsoi ihmeissään:p Sittenpä koko loppu päivän supisteli kivuttomasti, mutta tosi napakasti.
Voi olla että meikäläinen ei välttämättä selviä ens vuoden puolelle, jos nää tekee yhtälailla tuhoa tuolla alhaalla, kuin ne aikaisemmat poltotkin. Toisaalta alkaa jo riittämään tämä raskaus että eipä olisi järkytys jos poika alkaisikin tulemaan.:)

Sama vika täällä! Nyt vähitellen uskaltaisi jo liikkuakin ja yrittää kuntoutua 18 viikon lepohoidon jälkeen, mutta kun sitten supistaa.. Yöt ovat sitten kurjia supistusten kanssa ja huonon yön jälkeen päiväkin on hankala. Mieluusti saisi pysyä vauva kyydissä vielä pari viikkoa, mutta toisaalta alkaa tämä makoilu jo ärsyttää. Ja pelottaa ajatuskin synnyttämisestä tällä kunnolla. Eli mikäpä sitten lie hyvä ratkaisu, en tiedä..

Ääh supistelee kipeästi ensin 10min ja sitten 8min ja viimein nyt 5min välein..kauhea paine alapäässä :/ joka vaan pahenee.kohta soittoa synnärille.

Kuulostaa siltä, että sulle kuuluis se kukkapuska (ellei jonkun esim. IceDiamondin blogihiljaisuus merkitse synnytystä tm.).
Kovasti tsemppiä teille, kuulostaa siltä että jouluna teillä on kaksi tyttöä :)

Nyt väli enää 2-3min mutta tuntuu ettei enää niin kipeitä. Saa nähdä kuinka käy. Synnäriltä ohjeeksi tulla ajoissa ab-tippaan, muuten saan odotella miltä alkaa näyttää..

Mies lähti töihin ja minä jäin kipeän esikon kanssa tänne näyttäen varmaan kysymysmerkiltä. Supistelee edelleen, välit vaihtelee 2-5min väleillä..kipu kun ois menkkakramppeja. Kyllä epäilen että se on menoa nyt ....

Niin minuakin. Toivoisin vielä kovasti ettei lähtö tulisi ihan vielä..mutta eipä nämä tunnu tästä loppuvan, ainakaan vielä. Välit kun vielä vaihtelee aika paljon niin ei kai ainakaan aktiivinen vaihe vielä alkanut, sen puoleen toivoa olisi että tyssäisivät vielä itsellään. Nyt yritän vaan nukkua kun esikkokin nukkuu. Se onkin helpommin sanottu kun tehty. Ilmottelen kuulumisia välillä.

Jännää nytkö täällä rupee tapahtumaan :)! Tsemppiä jos nyt tosi kyseessä :)

Huh, sain nukutuksi kun supistusten kipu vähän helpotti. Äsken herättiin esikon kanssa ja ainakaan nyt ei vielä supistele. Tänään on sitten sohvapäivä meillä, katsotaan mitä lähipäivät tuo tullessaan. Että mä säikähin että enää ei oo paluuta, sen verran elävästi tuli esikon synnytys mieleen kun kärvisteli noiden kipujen keskellä..huomenna alkas miehelläkin loma, kun nyt ees sinne..

Mä kun olin ihan varma et susta tulee eka MarinaMelina :rolleyes: Mut toisaalta hyvä näin! Mä veikkaan, et meidät yllättää joku, joka ei ole oireilu millääntavalla ja synnyttää "yhtäkkiä" ekana :grin

Ehdottomasti hyvä näin! :) tuntuu taas että supistelee mutta onneksi vain paineen, ei kivun kanssa..vaikka vaan sohvalla istun. Voi hitsi näitä päiviä. Pipanat, minkälaisia ne supistukset sulla on? Mulla ne pahimmillaan tuntu vähän kuin menkoilta muttei ihan niin pahat(mulla tosi kipeet menkat) ja väli vaihteli kuitenkin vielä 2-5min välillä..

Takaisin