Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Salmiakkihan ei ollut verenpaineiden takia kielletty, vaan sikiön aivojen kehityksen takia.
Mä kuulun kans tähän "syön mitä mieli tekee"-ryhmään. Mä en ylipäätänsä syö ikinä raakaa kalaa (sushia kylmäsavustettua tms) enkä liioin maksaruokia vaikka ne ihan hyviä onkin. Kahvia juon päivän aikana joko kupillisen tai viis kupillista. Salmiakki on ainut mitä voisin syödä enemmissä määrin, mutta sen suurin vaikutushan on lähinnä verenpaineisiin ja ne mulla oli edellisessäkin raskaudessa hyvät. :)
Itsellä laskee kaikki, mutta jos on oikeen julmetun pahat etomiset ja oksentelut nii pakkohan sitä on jotakin saada suustansa alas, on se sitten suositeltua tai ei :) Tupakkaa ja alkoholia en raskausaikana käytä, mutta ruokaa sitten sovelletusti. Jos on kyläilyreissulla kahvipöydässä tarjolla lakritsituorejuustokakkua nii kyllä syön :D
Aina oon sitä miettiny, että eipä ollu meidän tai meidän vanhempien tai kivikautisten esi-isien lapsuudessa odotusajan ruokaneuvoja juurikaan, ja ihmisiä on jokaisesta kasvanu. Aika hyvinhän se oma keho kertoo jos jokin ei sovi :)
Mutta jos jaksaa panostaa ruokailuun ja oma mielenrauha, hyvinvointi, verensokerit ja -paineet on tasapainossa, kun syö suositusten mukaan niin hyvä näin :)
Hei tyhmä kysymys mut rupes kaupassa lyömään tyhjää... pakastemarjat on keitettävä joo (ulkom), mut mites tuoreet ulkolaiset marjat esim mansikat? Tekis mieli tehdä äitienpäiväksi mansikka kakku mut voiko noita ulkomaan mansikoita käyttää?
Eiköhän niissäkin samat kasteluvedet ole, kuin pakastemarjoissakin. En siis välttämättä söisi. Tai ainakin hyvä pesu tehtävä ennen...
Mun mielestä on vähän huono perustelu että kivikaudellaki on ihan hyviä ihmisiä tullut. Kun silloin ihmisten elinikä oli noin 30v (jos sitäkään) keksenmenot, kohtukuolemat, kuolleena syntyneet vauvat, korkea imeväiskuolleisuus ja äitien kuolemat synnytyksen takia oli hyvin arkisia asioita, jotka ollaan juuri hygienialla, parantuneella terveyden hoidolla ja juurikin suosituksilla miten syödä ja elää.
Itse otan tietoisia riskejä, koska mielestäni mahdollisuudet että jotain kävisi on niin pienet niissä asioissa mitä teen vastoin ohjeita.