Suositukset/rajoitukset+terveysjutut

No tottakai olen :D nams! Nimimerk. Juuri söin ruishampparin (itsetehdyn)kaikilla herkuilla :P
 
Joo se oli ainut ruoka mikä meni alas jos jotain lämmintä ruokaa söi, en sen koomin ajatellu ettei ois voinu syödä :D
 
Olen käynyt hesessä ja mcdonaldissa ilman että olen edes ajatellut asiaa. Pitäiskö oikeesti niistäkin vähäisistä herkuista kieltäytyä?
 
Mä syöny ihan kaikkee huoletta kuten muissakin raskauksissa :) alkoholiin en koske
 
Kokista oon vähentänyt, mutta en lopettanut, se vaan on mun mielestä parasta limsaa!
Lakuja en oo oikein syönyt, voi laskea kahden käden sormilla ne muutamat palat. Lakut ja salmiakit on kyllä mun heikkous!
Graavikaloja jne en oo syöny ollenkaan. Mutta katkarapuja kaksi kertaa!
Tuorejuustoja en oo syöny, vaikka patongin kanssa tekisikin mieli.

Tässä nämä minulle pahimmat...
 
Mä oon ruvennut vähän relaamaan.. tuorejuustoa syön jos suomalaista/pastöroitua. Samoin eilen syötiin iltaherkkuna (pääosin kovia) juustoja ja makkaroita. Näitä ylläolevia tosin harvemmin kuin ennen raskautta.

Oikeastaan ainoa mitä vältän on raaka/graavi/kylmäsavukala ja ulkomaiset juustot ja kypsentämätön liha. Äyriäisiä en myöskään ole syönyt vaikka muistaakseni ne ei ole Eviran kiellettyjen listalla.
 
En minäkään noudata kaikkea pikkutarkasti. Viime lauantaina menin ja söin härän medium+ pihvin, kun se vaan on miljoona kertaa parempaa hiukan raakana kuin täysin kypsänä. En sentään ole mikään narkkari tai alkoholisti, että jospa mä en nyt olisi niin kamala ihminen kun menin noin tekemään.
 
Mulla oli eilen kunnon rikollinen olo. Iltapalaksi pistin esipaistetut patongit uuniin ja päälle tuorejuustoa ja meetvurstia. :D jälkkäriksi Ässä mixejä eli salmiakkiakin tuli syötyä. Huh huh.
 
Salmiakki ei ollut ees kiellettyjen listalla ekassa raskaudessa (2016). Ja oon syönyt joskus sitä pieniä määriä nytkin. Ei onneksi oo mitään suurinta herkkua :).
Ja myös merenelävää (en graavia), medium naudanlihaa, valmis- ravintolaruokaa.

Ihan vaan sillä, että eihän kukaan sellaisistakaan kysy, että onko suomalaisesta pastöroidusta maidosta tehty kastike/tuorejuusto? Tai majoneesi tms. En jaksa itse hössöttää näiden kanssa juurikaan.
 
Mä välil syön vähän salmiakkii, mut en yhtää nii paljon ku ennen! Ja jotenki kauhee et enne ei ollu kiellettyy ja nyt on.. kätilö sano et sen lapset on kasvatettu salmiakin voimalla. Ja kysyin tädiltä jonka poika pääs just oikikseen et söikö salmiakkii, sano et eihä hän muuta syönytkää alkuraskaudessa ku muuta ei pystynyt syömään :D no hyvä! Ehkä ei nii paha jos välillä syö ja söi munki äiti :p toivotaa ettei nyt sit mun kohdalla ne pienet määrät aiheuta ongelmii!
 
Oon kyllä minäkin syöny lakritsaa. Kerran viikossa jos ostan irtokarkkeja ja sinne pussiin laitan myös lakritsaa niin jotenkin on vaan niin vaikea uskoa, että hirveästi tuhoja aiheuttaisin. Eri asia jos todella suuria määriä söis niin EHKÄ silloin vois olla vaikutusta. Tai noh, tämä on mun ajatusmaailmaa. Jokainen tekee omat valinnat. :)
 
Niin ja siis tuo mun aiempi postaus nimenomaan oli sarkasmia. Ei ollut siis rikollinen olo. :D
 
Eihän se nytkään ole kielletty, sitä vaan ei suositella syötäväksi. Eviran sivuillakin lukee et ei ole haittaa jos silloin tällöin syö esim. lakujäätelön.
 
Mä oon kans muutaman kerran sortunu lakritsaan, joskus tulee niin hirvee himo ettei voi vastustaa, tosin pussi kestää monta päivää joten hirveitä määriä ei tuu syötyä :)
 
Takaisin
Top