Suositukset/rajoitukset+terveysjutut

Toinen kysymys, onko kellään hyviä vinkkejä alkoholittomista 0% juomista, jotka näyttävät alkoholilta lasissa ja pullossa/tölkissä? Työpaikan kekkerit lähestyy ja nollalinja kiinnittää takuuvarmasti huomiota :/ Täältä sai kyllä jo hyvän vinkin, että suljettavaan alkoholipulloon alkoholitonta juomista, mutta kätevintä olis jos kaupasta sais. Kävin Alkosta etsimässä ja siellä oli monessa joko 0.5% tai sulfiitteja...

Mä ostin vapuksi Happy Joe -siideriä, 0,0%. Näyttää musta ihan siideriltä vaikken normisti sidukkaa juokaan. Ja pullokin oikean näköinen minusta. En oo vielä maistanut.
 
Joku muuten pähkäili salmiakki-himojansa.. thl:n sivuilta luin että ei pieni määrä silloin tällöin haittaa..
 
Mä välttelen raakaa kalaa ja lihaa, kylmäsavustettua ja raakakypsennettyä kaikkea, vakuumipakattuja kaloja yms. , ulkomaisia juustoja, homejuustoja ja pehmeitä juustoja. Ja tietty ulkomaisia marjoja ja maksaa. Inkivääriä aion ihan pieninä maustemäärinä käyttää. Onko jotain mitä en ole hoksannut vältellä? Toinen kysymys, onko kellään hyviä vinkkejä alkoholittomista 0% juomista, jotka näyttävät alkoholilta lasissa ja pullossa/tölkissä? Työpaikan kekkerit lähestyy ja nollalinja kiinnittää takuuvarmasti huomiota :/ Täältä sai kyllä jo hyvän vinkin, että suljettavaan alkoholipulloon alkoholitonta juomista, mutta kätevintä olis jos kaupasta sais. Kävin Alkosta etsimässä ja siellä oli monessa joko 0.5% tai sulfiitteja...
Lakritsia ja salmiakkia tulis myös välttää :stop:

Mäkin suosittelisin tuota Happy Joen alkoholitonta siideriä. Se on on täysin alkoholiton, sulfiititon ja on hyvää :hungry:
 
Muokattu viimeksi:
Lakritsia ja salmiakkia tulis myös välttää :stop:

Mäkin suosittelisin tuota Happy Joen alkoholitonta siideriä. Se on on täysin alkoholiton, sulfiititon ja on hyvää :hungry:
Syökö kukaan närästykseen Rennietä?
Kävin Rennien sivuilla ja siellä mainittiin että saa käyttää raskauden aikana. Monessa paikassa sanottiin samaa, mut sit on taas näitä jotka sanoo, Ei saa...
 
Mä oon käyttänyt tässä ja edellisessä rennietä.
 
Mulle esikoista odottaessa neuvolatäti suositteli rennietä närästykseen. Ja sitä tulikin syötyä aika paljon, kun närästystäkin oli jatkuvasti.
 
Ja jos ei närästyslääkkeitä halua syödä niin sekoittaa vaan teelusikallisen soodaa kylmään veteen ja huitaisee huiviin. Toimii kuulemma tosi hyvin. Mulla on aina riittänyt yksi Rennie, niin en ole kokeillut.
 
Söin viime raskauden vikalla kolmanneksella rennietä. Riitti mulla hillitsemään närästystä. Jotkut sanoo ettei rennie heillä riitä mihinkään, että tarviivat tehokkaampia.
 
Mulla on raskausaikana Omepratzol reseptillä närästykseen. Mun mielestä se happojen tasapainottaminen vähentää myös pahoinvointia. Pidän kyllä välillä välipäiviä tuon kanssa, ettei jatkuvasti tartteis sitä syödä.
 
Meritähti90 mainitsiki et o lomalle lähdössä kreetalle heinäkuussa. Meki ollais niin haluttu lähtee jonnekki lämpimää heinäkuussa, ku lomatki sumplittu samaa aikaa. Plussa tuliki just enneku mitää kerettii alkaa varailee, ku jotenki en uskalla lähtee ulkomaille. Just noi syömiset ja mitä jos saaki jonku turistiripulin vaikka :sad001 Tää olis ollu meidä eka yhteinen lomamatka. Olisin heinäkuussa viikolla 20. Nyt sit tyydyttii ja mietittii et tehää sit tänä kesänä lapin reissu mistä myös oon haaveillu :)

Kuin moni on lähdössä ulkomaille tai ollut edellisissä raskauksissa? Tai mitä mieltä?
 
Mä lähden parin viikon päästä Puolaan :)
Aikaisempia kokemuksia ei ole, mutta tiedän paljon naisia jotka ovat reissanneet raskauden aikana, eikä heille ole koskaan tullut siitä mitään :) eli hyvillä mielin olen itse lähössä, enkä ainakaan vielä oo saanut siitä stressiä aikaiseksi :glasses9
 
Täälläkin reissu tulossa Kreikkaan juhannuksena. :) Ihanaa! Aion nauttia tsatsikia sydämeni kyllyydestä! Nammmm! Harmi, kun fetaa ei siellä uskalla syödä. :sad001 Enkä kyllä ole syönyt täälläkään.
 
:anyoneMaikkis, voiks tsatsikia syyä? Mä ajattelin et seki on kieltolistalla ku ei siitäkää oo varmuutta onko pästöroitu vai ei ja miten on säilytetty yms...:grin
Olis meinaa myös mun suurta herkkua!

Neuvolasta mulle sanottiin et voin kreikassa syödä kaikkee mikä on kypsennetty; lihat ja kasvikset. Ei suositellu juustoja, tuoreita kasviksia, majoneeseja, kastikkeita...:facepalm: kuulostais aika radikaalilt linjaukselta.

Meillä viel all inclusive hotelli ni jää kyl paljon syömättä... hittolainen:confused:
 
Me ollaan menossa kanssa kesäkuussa vajaa 3 viikoksi espanjaan..matkat ostettu jo tammikuussa. Eipä tullutkaan mieleen, että tulisi syömisen kanssa ongelmia. Meillä on siellä air bnb'n kautta oma talo niin pystytään onneksi ite laittamaan siellä ruokaa.. Pitää vissiin tarkkaan sitten kyllä miettiä mitkä on sallittuja ja mitkä ei. :)
 
Me ollaan menossa kanssa kesäkuussa vajaa 3 viikoksi espanjaan..matkat ostettu jo tammikuussa. Eipä tullutkaan mieleen, että tulisi syömisen kanssa ongelmia. Meillä on siellä air bnb'n kautta oma talo niin pystytään onneksi ite laittamaan siellä ruokaa.. Pitää vissiin tarkkaan sitten kyllä miettiä mitkä on sallittuja ja mitkä ei. :)

3 viikoks!! Ääääh kuolen kateuteen :'(

mul o viel vähä huono ruokie kans kun oon melko nirso :/

Ihanaa lomaa kaikille :) tottakai voi matkustaa ja hyvillä mielin niinhän sitä on iät ajat tehty. Kunha muistaa olla varovainen eikä ehdoin tahdoin mene riskialueille. Itse olen vähän ylivarovainen :) Tutun tuttu meni viime vuonna yli puol välin raskautta meksikoon ja siel oli se zika virus varotus! En olisi mennyt! Sai siel viel jonku ripulitaudin ja joutu sairaalas käydä, mut onneks syntyi terve lapsi. Itse olisin vaa stressannu liikaa :/
 
Me oltiin esikoisen aikaan Espanjassa olin sillon rv 8 ja söin kyllä kaikkee sen koomin ajattelematta. Nyt tänä kesänä lähdetään lappiin tai mennään varmaan suoraan Norjaan ku lapissa itikka-aika on pahimmillaan kun reissussa ollaan, en haluu laittaa tuota 7kk poikaa itikkasyötiks joten onneks Norjassa meri pelastaa itikoilta :)
 
Mulla on ihan jäätävä juurikasvu, ja olen lukenut aika ristiriitaisia kommentteja hiistenvärjäämisestä.. ainakin ekan kolmanneksen aikaan pitäisi välttää vai koko raskausajan.. on meinaan sika huikea tukka joulukuussa jos sille ei mitään tee. Nyt ruskeahiuksinen ja blondi väri kasvaa juuresta. Mitä mieltä värjäyksistä?
 
Takaisin
Top