Mä itse asiassa en tiedä tarkkaan noita määriä. Pakastan muffinivuoissa lihaa, jossa usein vettä ja joskus kasviksiakin mukana. Yksi kiekko on myös vaihtelevan kokoinen, välillä alle puoliin väliin asti täytetty, välillä melkein täynnä. Sitten lisään sen kasvissoseet, jota tulee määrällisesti vähintään tuplamäärä kiekkoon verrattuna. Ja se kiekko menee joskus päivässä, joskus useammassa.
Mutta edelleen mennään mutulla. En usko, että se voi olla gramman päälle, ja uskon että mittasuhteet on tärkeämmät kuin absoluuttisen määrät. Olis jotenkin tosi hölmöä jos samanikäinen 6 kg painava tarvis saman verran kuin 9 kg painava.
Moni urheilijahan syö liikaa proteiinia ja liian vähän (hyviä) hiilareita ja ehkä rasvaa/öljyjä.
Mutta niin, itsekin olen tulkinnut että jos sanotaan että aterialla 1-1,5 rkl lihaa niin se annetaan kahdesti päivässä kun liharuokaakin suositellaan kahdesti päivässä. 1 rkl = 15 ml, jolloin kononaismäärä päivässä olis se 30-45 ml eli 0,3-0,45 dl. Hieman vajaa puoli desilitraa. Ihan siihen me ei useinkaan päästä, koska mukana siis vähintään vettä ja usein jotain kasvista.
Muoks. Siis siihen puoleen desiin ei päästä, mutta todennäköisesti ollaan varsin hyvin tossa haarukassa.