Pitäisi kyllä käyttää kotona sellaista 50-luvun kotiäitien kotitakkia, vaatteet on jatkuvassa sotkussa. Nyt poika on keksinyt päristelyn.. Päristeli sitten ruokansa juuri pesusta tulleiden vaatteiteni päälle. :D
Meillä on vähentänyt päristelyä, kun lopetettiin sille naureskelu ja aina kun päristelyä alkoi, syöttö loppui samantien. Pari kuukautta sitten se nimittäin eskaloitui ihan mahdottomaksi. Aluksi naurettiin, mutta kun ruokaa oli joka puolella, niin oli pakko pitää kasvot peruslukemilla ja kieltää. Nyt ei enää päristele, se on kyllä vähentynyt sitten muutenkin.
Mutta kyllä aivastelukin lennättää ruokaa kiitettävästi.
Mie oon yrittäny nopeesti nostaa ruokalapun pojan naaman eteen jos huomaan et aivastus on tulossa, yleensä saan sillä kopattuu aivastuksen lennättämän ruoan
Mä oon antanu viinirypäleitä. Oon kyllä kuorinu ne, vaikken tiiä olisko tarvinnut. Tyttö tykkäs. Niiden lisäks omena, banaani ja nektariinit on lemppareita. Ananasta en ookaan antanu!
Mee NiBaBa kaupan hevi osastolle kattelee mitä on tarjolla :) Melkein kaikkeehan voi jo tän ikäselle antaa.
Mie oon ollu nyt tosi laiska soseiden teossa, aika ykspuolisia makuja tarjolla. Kuitenkii enimmäkseen omatekosia ruokasoseita syö sen minkä suostuu syömään. Hedelmäsoseet kaikki purkista. Alkaa iskee epätoivo, mitä tuolle syöttää kun mikään ei kelpaa?? Hirvee taistelu aina että saan syötettyy, ja joka aterialla joutuu hedelmää antaa että suostuu ees jotai syömään. Pirkan broileripastaa ei voi kuitenkaa joka aterialla syödä..
Paprikasta saa kivaa värikästä ja maukasta vaihtelua soseisiin. Ananas kiivi ja Appelsiini kokeiltu mutta ei kovin maistunut. Appelsiini ehkä parhaiten.
Voiko paprikaakin antaa? Kuvittelin että se olisi jotenkin kielletty. Sienet taisi olla jossain kiellettyjen listalla? Mutta miksi?
Tein eilen peruna-kesäkurpitsa-purjo sosetta. Olen myös aiemmin tehnyt maa-artisokka-peruna sosetta.
Eikai juureksista ole kiellettyjen listalla kuin nauris/lanttu?
Oon laittanu nyt soseisiin joskus vähän herne-maissi-paprika -sekoitusta. Herneet kai siinä on niitä huonosti sulavia, mutta ei ole ollut vatsanväänteitä tms. Saattaa tulla kakan mukana osa kokonaisina.
NiBaBa, meillä on taisteltu vatsan toiminnan kanssa alusta asti ja nyt alkaa tuntua siltä, että voisi jo vähentääkin luumua. Lääkkeet on kaikki saatu jätettyä pois aikoja sitten, juhuu!
Sienet on huonosti sulavia ja rasittaa munuaisia.
Appelsiinia olen antanut smoothiessa, mutta myös leikannut appelsiinilohkoista kalvot pois ja antanut pieninä paloina, joita on irvistellen imeskellyt
Harmittaa että ekana kokeiluvuonna meille tuli paljon kesäkurpitsaa jota ei tullut käytettyä. Nyt kun yritettiin saada kasvatettua (itselle ja pojalle), niin ei onnistunut.
Mustaherukkaa ei ehditty tänä vuonna laittaa pakkaseen, ja siitä tulee kyllä muutenkin tosi hapanta pakastaminen jälkeen. Mustikassa sama juttu.
Toisaalta meillä uppoaa tosi hyvin ihan tavalliset soseet. Yhdistelemällä saa kuitenkin vähän vaihtelua.
Meillä tyttö tykkää myös pupeltaa salaattia, mustat oliivit on erityistä herkkua, kypsennettyä pinaattia oon antanut kans pieniä määriä ja selleriä... melkei kaikkea mitä nyt itsekkin syön :) savutofusta tykkää erityisesti
Paljonko uskallat antaa? Me ei kokeilla pariin vuoteen, kun yritetään pitää mahdollisimman vähäsuolaisella ravinnolla.
Naposteltavana annetaan kyllä talkkunamuroja, ihan murohyllyltä. Melkein kaikissa murroissa kun tuntuu olevan sokeria ja tää maistuu ihan pahville kun ei ole.