Soseet ja vellit

Meillä ei myöskään ole leluja, eikä mitään muutakaan, välillä saa koittas itse syödä ja juoda ja lopuksi saa maissinaksun tai pari itse syötäväksi :)

Meillä uusi lemppari löytynyt maissi-parsakaali-palsternakka-possu :D

Annatteko maitoa ennen vai jälkeen soseiden? Poika nyt 6kk 1vkon. Unohdin kysyy neuvolasta..
Entä syötättekö ennen vai jälkeen unien? Nyt ollaan tehty niin että unien jälkeen syö mutta oisko ennen sit parempi että nukkuisi paremmin... Poika on kuitenkin huono nukkumaan.

Mä imetän soseiden jälkeen, et söis soseita paremmin. Ja ennen unia, koska sammuu 90% varmuudella aina tissille, ainaki hetkeks.

Meillä ruokailuajat vaihtelee aika paljon, samoin päiväuniajat. Taitaa mennä aika hyvin unien välisen ajan puoleen väliin ruokailut, useemmin ennen unia. Imettäny oon vasta ruokailun jälkeen koska ei oo vielä kova syömään soseita ni sais niitä enemmän menemään.

On se hassua, et samalle soseelle irvistellään kotona, ku muutamaa tuntia myöhemmin sitä syödään hyvällä ruokahalulla ravintolan terassilla. :) Mut onhan se totta, et ruoka maistuu paremmalle ulkona.
Eikä syy ollu varmaan johtunu nälästä, ku kotona maistu kuitenki tissi.

Teilläkii on Sumppi vieraskoree ruokailija :grin Meiän poika syö yleensä niin kiltisti kun ollaan jossai liikkeellä mut kotona nirsoilee...

Täällä kanssa vieraskorea ruokailija.. Kotona öristään, kiljahdellaan, leikitään äänellään, huidotaan käsillään, potkitaan jaloilla, ihmetellään varpaita yms kun pitäisi syödä.. Mummulassa kun syöttää niin istuu niin nätisti ja availee vain suutansa kun lusikoi ruokaa sinne.. Mies äidilleen selittänyt millaista hullunmyllyä meillä ruokailut on niin mitä mahtoi mummu ajatella kun ruokailua katsoi siellä heillä ja totesi vain että hienosti syö :grin

Meillä ehdottomasti ruoka uppoaa parhaiten kotona. No, kotona se on helpoin lämmittää. Poika kyllä tykkää niistä Pirkan hedelmä- ja puurotruuteista, ne menis missä vaan. Harmi kun poika ei yleensä tajua imeä niitä, vaan availee suutaan ja aika usein onnistun puristamaan liikaa, ja puolet on sitten rinnuksilla.

Meillä syötiin tänään ekaa kertaa kalaa. Ei ollut ihan herkkua ainakaan vielä, mutta upposi irvistysten kera.:grin Oli näin vegetaristille uusi kokemus keittää kala kuutioita pojalle. Kauhulla odotan kun ekat liha ruuat pitäis tehdä.:nailbiting:

Mä oon vasta muutaman kerran antanut kalaa ja laiskana ostanut pirkan luomu lohi-perunasosetta.

Meillä neidin ruokamäärät on edelleen tosi nafteja. Hyvä jos syö ruokalusikallista kerrallaan. Sen 4 kertaa päivässä nykyään syö + tietty tissimatoa menee niin, ettei kasvusta tarvii olla huolissaan. Mutta pelottaa että kauanko saan pumpattua riittävästi maitoa ja entä jos ei suostu syömään suurempia määriä sitkään kun maito vähenee / mun opinnot alkaa ja oon enemmän poissa :oops: tiedän että on tyhmää stressata etukäteen, vissiin asiat aika hyvin kun jaksan tällaisiakin vatvoa...

Miten paljon annatte lihaa/ kalaa päivässä? Me ollaan menty nyt 1kk noin 1 tl/ päivä eli lounasaikaan on saanut lihaa sisältävää sosetta ja päivällisellä pelkkää kasvissosetta. Kalaa on saanut vain 3 kertaa, kun tuntuu aiheuttavan aina jotain vaivaa.

Meillä n. ruokalusikallinen kerran päivässä, saanut possua, kanaa ja kananmunaa, seuraavaksi jauheliha ja sitten kala :)

Meilläki n. ruokalusikallinen lihaa, mutta per ateria (lounas ja päivällinen).

Lihat alotettiin 6kk iässä. Pari ekaa viikkoo annoin noin 1tl päivässä, lounaalla kasvissose ja päivällisellä liha-kasvissose. Sen parin viikon jälkeen nostin annoksen ruokalusikalliseen. Nyt 7kk ja saa lihoja n.1-1,5rkl päivässä, joko kokonaan sillä myöhemmällä aterialla tai jaettuna kahelle aterialle.

Muokattu viimeksi:
Takaisin