Soseet ja vellit, kiinteiden aloitus!

Hienosti poika yritti tänään syödä itse puuroa lusikalla :) lusikka oli kylläkin väärin päin eikä sinne suuhun asti kyllä paljoa mennyt :hilarious: sotkemistahan se oli, mutta ajattelin nyt alkaa panostaa tuohon lusikan käyttöön tutustumiseen :rolleyes:
 
Sama täällä, lusikalla yritetään vihdoin tehdä muutakin kuin paukuttaa pöytää tai heittää lattialle :) Hirveästi kun kehuu ja taputtaa jokaisesta yrityksestä, niin kyllä se lusikka alkaa mennä jo suuhunkin asti.
 
Onko teillä joka ruokailussa lapsella oma lusikka? Ite en varmaan ihan joka aterialla jaksa antaa kun tämän aamuinenkin oli aika sottaista. Riippuu varmaan ruoasta, kuinka sotkevaa ja värjäävä oon, että lusikoiko vaan ite siististi pojan suuhun :rolleyes:
 
En anna pojan sörkkiä lusikalla ruokaa. Katsotaan milloin sen aika on. Viime kerroilla vaan nakellu ruokaa lusikalla. Ei yritäkkää laittaa suujun. :sad001
 
Annan lusikan aamupuurolla ja muulloin haarukan, jos muistan... Meillä sormiruokailijan ateriointi on muutenkin niin sotkuista, ettei lusikalla sohlaaminen juuri enää haittaa :D
 
Meillä on ollu satunnaisesti ja oon täyttäny haarukkaa/lusikkaa. Eilen iskin kuppii ja neiti söi siitä, välillä lusikka meni väärinpäin mutta pääosin sujui oikein
 
Tänään aamulla poitsu sai lusikan ja pari kertaa meni suuhunki heti lautaselta. Kovasti kehuin poikaa. Sitte ku meni sörssäämiseksi niin otin lusikan pois. Vaikka huutohan se siitäki tuli.
 
Meillä napero juo nyt tavallista maitoa :) säästyy nekin korvikerahat :wink vielä kun saisi aikaiseksi tuttipullon vaihdon nokkamukiin...Iso pieni tyttö, kun syö ja juo täysin samaa kuin muut (paitsi aikuiset ei juo maitoa), mut on niin vauva vielä, kun pitää vauvamaista melua ja syö leluja :)
 
Mammamaria minkä verran teillä lapsi juo maitoa päivässä? Saako muualta myös kalsiumia (onko se edes se pointti minkä takia maitoa juodaan?) Voitas jo varmasti jättää korvikkeen osto kokonaan mutta se näyttää olevan MEIKÄLÄISELLE liian iso askel, siis eikö meidän mukula tarvii enää vauvamaitoa :sad010

Anteeksi tyhmyyteni , mutta oon ihan ulalla näissä taaperohommissa - ihan samanlailla ku olin ulalla pikkuvauvahommissa:laughing002
 
Meillä menee aika paljon tavallista maitoa päivässä. Ehkä 400-500 ml, lisäksi tarjotaan jogurttia tai raejuustoa jos niitä sattuu kaapista löytymään.
 
Sen ku vaihdat vaan SeEnsimmäinen siihen normimaitoon. Kalsiumiahan tulee muualtaki, juustoista, jogurtista ...
 
Mä en oo piimää ees maistattanut, kun ei itsekään sitä juoda.
 
Mietin ihan samaa kun SeEnsimmäinen, kun ei tissiä saa, niin riittääkö tuo normimaito (ja kestääkö vatsa sitä määrää). Sitä menee varmaan n. 500ml päivässä. 200 aamulla ja 200 illalla plus ruokamaidot...
Kai se vaan pitää pikkuhiljaa vaihtaa iltakorvike tavan maitoon :D
 
Meillä syödään melkein aina omalla lusikalla, sotkuahan siitä tulee mutta niin tulee muutenkin kun sormiruokaillaan paljon :) Itse imetän vielä aika monta kertaa päivässä, mutta ruoan kanssa itse juon maitoa niin poikakin tahtoo ja tykkää kyllä lehmän maidostakin. :) on muuten tosi kiva kun saa syödä samaa ruokaa kun mekin, tulee kokkailtua paljon enemmän :)
 
En tiedä kyllä yhtään, paljon maitoa menee. Joka aterialla saa ja juo 1-2dl? Mä en todellakaan ole huolissani kalsiumin saannista, kun pidän tätä suomalaista maito hommaa vähän outona muutenkin :wink . Ja vaihto kävi suitsait. Vesi maistuu myös, mutta vain siskon mallin mukaisesti sporttipullosta :)
 
Oli pari päivää väliä tuosta lusikan käyttämisestä, mutta tänä aamu poika nappas multa lusikan kun syötin aamupuuroa, pidin kädestä kiinni ja ohjasin lusikalla puuroa suuhun, oli selvästi pojan mielestä parempaa :p annoin sitten pojalle oman lusikan ja hyvin onnistui syöminen kun vaan auttoi saamaan puuroa lusikkaan :) sitten joi vielä itse vettä mukista, ihan hurjaa :woot:
 
Meillä on nyt jonkun aikaa sekoiteltu maitoja, mutta nyt kun parin päivän ajan on ollu suhteessa puolet ja puolet niin on aamuisin tullu pienet puklut. Onko muilla ollu samaa..? Ei siis nyt keksitty muuta kuin että juo tyhjään vatsaansa niin reagoi maitoon..
 
Meillä on puuro mennyt hyvin kahdella lusikalla. Poika selvästi hoksas, mitä lusikalla tehdään! Ihan mielissään lappaa puuroa suuhun ja ei hermostu jos äiti vähän auttaa. :)
 
Takaisin
Top