sokerirasituskoe kokemuksia??

Hyi, sokerirasituksessa käyty, oli lähellä etten oksentanu heti sitä kaikkea ulos, sain kuitenki pidettyä sisällä, ettei tarvii mennä toista kertaa :D
 
Mulle ei oo neuvolassa huomautettu painosta mitään (rv22 oli +5,9kg) ja sf-mitta oli 22cm joka oli yläkäyrällä. Täällä joutuu iän puolesta jos sokerirasitukseen ku oon yli 25. About kolmen viikon päästä aika....se 12h syömättä ei varmaan tunnu missään, en yleensäkään syö pahemmin 20 jälkeen illalla jos oon sitä ennen syöny kunnolla ja aamulla 8.00 mulla se aika. Se juominen vaan :/ mulla on öisin aina jano ku herään, yleensä hörppään pari suullista vettä ja sit ku aamulla nousen ni menee helposti pari lasia. Et sit jos sen litkunkaa jälkeen ei saa pahemmin vettä ni plääh x|
 
Mä oon menossa perjantaina sokerirasitukseen. Tai ei oikeastaan tarvii "mennä", koska ihan omalla työpaikalla se hoituu ja oon varannu aamun kevyille toimistotöille niin saa tehtyä sen rasituksen työajalla. :) Muakin jännittää lähinnä se, ettei saa juoda vettä paljoa ollenkaan! Oon tottunu juomaan ainakin 6-8 dl klo 10 mennessä. Sokerirasituksessa oon käynyt jo 5-6 v sitten, kun olin sellasessa ravitsemustieteiden tutkimuksessa mukana koekaniinina. Sillon paastoarvo oli 4,2 ja 2h-arvo oli 3,9.
 
Tänään olin labrassa. Hyvin meni, oli eräs tuttukin samoilla asioilla, niin aikakin meni nopeasti. Juomaa olikin yllättävän paljon, n. 3dl. Tuli mieleen joku muumilimsa tai vastaava :) Väsytti vaan ja joku tuli aulaan istumaan kahvikupin kanssa. Olis kelvannu mullekin :D
 
Mäkin tänään käväisin toisessa rasituksessa (eka viikolla 17) ja yllättävän helposti ja kevyesti meni :) Mun litku oli samaa ku viimeksikin, kun sama labrakin, semmosta muka sitruunan makuista... lähinnä lääkkeeltä maistu mun suuhun :p Ei onneksi tullu huono olo tälläkään kertaa, viimeksi 10 minsaa ennen vikaa verikoetta, mutta se nyt meni ohikin nopsaan... tai no, ennen labraan menoa toki oksensin puun juurelle, mutta sitä ei lasketa :wtf: On niin arkipäiväistyny toi oksentelu tässä 25 viikossa, että tommoset ny on ihan pikkujuttuja eikä meinaa ees muistaa mokomia :wacky:
 
Mulla on sokerirasitus nyt aamulla, heräsin sit ihan virkeenä tunti ennen kellon soittoa ja karmee nälkä nyt jo! Ihan epistä. :/
 
Sokerirasituksessa olin minäkin! Kunnon 10 h yöunet takana, mutta auta armias kun olin sen sokeriliemen juonut... Tuntui ihan kun olisin valvonut koko yön ja olisin krapulassa vielä sen lisäksi. No, hyvin meni ja OmaKannasta katsoin tulokset: 0h 4.7, 1h 5.5, 2h 5.0. Eli normaalit arvot, jee. :)
 
Mulla olis sokerirasitus 12.2 ja toivottavasti on normi arvot koska oon TODELLA piikkikammonen et tosta mittailusta tulis tuskien taival... Esikoisestakin kävin mut oli onneks normit ja nyt toivon samaa... Toi viime kerta oli piikien osalta kauhee kokemus mut muuten meni hyvin... Nytkin jo jännitän niitä piikkejä..
 
Hengissä selvittiin ja tuloksetkin sain jo, kaikki normaalisti. :) oli kyllä karmeeta se pistäminen, mulla on nimittäin niin pienet ja piilossaolevat suonet et vaan eka saatiin otettua kyynärtaipeesta, loput kaks sit kämmenselistä. Eikä viel sekään et suonet oli vaikee löytää vaan kun ei sitä vertakaan sit meinannu saada tarpeeks ulos että joutu se täti vähän ettimään parempaa asentoa. Onneks oli mies mukana henkisenä tukena. Hyh..
 
Mulla on yleensä saatu ihan hyvin verta imettyä ja suonet esillä, mutta tälläkertaa oikeesta kädestä ei meinannu se täti saada millään ja se kaivoi ja kaivoi :bored: Ja lopulta sitten kaikki otettiin vasemmasta kädestä ihanan kaivelun jälkeen :wtf:
 
Mulle sanottiin viimeks et raskaus näkyy erityisesti käsissä, et sinne kertyy jotenkin erityisesti nestettä niin siks verikokeet on hankalampia.. Et varmaan tilanne sit taas korjaantuu toukokuun jälkeen, pitää vaan koittaa ajatella silleen et tää on vaan hetkellinen muutos ja kaikki kurjatkin jutut johtuu kumminkin jostain niin ihanasta.. :)
 
No kuulostaa kyllä ihan järkevältä :) Ja kyllähän nää kaikki oikeesti kestää, kun palkintona on se kauan odotettu pikkuinen :Heartpink
 
heii kysymys.. tullut vähän ristiriitaista tietoa siitä että voiko vettä juoda tuon paastpn aikana? ku ohjeissa lukee että saa juoda, mutta neuvolassa sanottiin syömättä ja juomatta :D..eli voinko juoda yön aikana ihan normaalisti vettä ja aamulla ennen kuin sinne menen?
 
Lasillinen aamusta mua ohjeistettiin :) että älä ny litra tolkulla kittaa :D
 
parhaillaan istun sokerirasitustesteissä vikaa verikoetta odotellen.

pahinta ku koko yön hikoilin ja heräsin klo 4, ni ehti tulla kauhee jano. kyllä sitä nälkää kestää mut jano on paha. siitä sitte verikokeisiin, ja multahan otettiin kaikkia muitakin, ni meinasin pyörtyy siinä. maistu sokerilitkuki sen jälkee hyvältä, ja olo kyllä parani. sen jälkeen on vaan ollu tylsää ja vähä vaikee istuu paikallaan huonolla tuolilla.

enää 30 min ni saa juoda!!!! jeeee!!!!
 
Voi kökkö! Oli paastoarvo hitusen koholla, niin nyt joutuu alkaa mittaileen :sad001 Mää niin aattelin, että josko tältä nyt välttyis, kun muuten on vaivaa vaikka ilmaseks muille jakaa :p
 
Kuinka kauan tulosten saamisessa kestää? Huomenna on rasitus edessä ja jostain syystä oon ihan varma, että on ongelmia edessä. Lienee huono omatunto herkuttelusta, vaikkei se kai mitenkään tolkutonta ole ollutkaan, painonnousu on normaalia ja paino oli lähtöjään juuri normaalipainon ylärajalla. Jännittää miten käy!
 
Täälläkin sanottiin et sen 12h paaston aikana saa lasillisen vettä juoda...ja painotti et ns. normaali juomalasi eikä mitään tuopillista :wacky: Mä käyn yleensä yöllä vessareissulla hörppää pikkasen vettä, ehkä puol lasia mut sit kun herää niin menis kyllä pari lasia ihan tosta vaan...:wtf: se verikoe ei jännittäny kun vertakin oon käyny säännölisesti luovuttaa, toivottavasti ei vaan tuu huono olo siitä litkusta ja sit se jos janottaa ihan kamalasti :wideyed:
 
Tää on niiiin ristriitaista... neuvolatäti vastailee no kai saat ei varma.. melkein kaikki sanonu et mahd vähän.. ja sähköpostiin ohjeissa taas luki näin : Paaston aikana saat nauttia vettä, mutta virvoitusjuomien, makeisten, pastillien, purukumin, kahvin,
teen ja kaikkien alkoholipitoisten juomien nauttiminen on kiellettyä.
Koetta ennen voit aamulla ottaa sinulle välttämättömät lääkkeet. Ni mitä helvettiä xD noudatanko nyt sit tota ja vedän kauheet raivarit siellä jos ei ois saanukkaan et ku ohjeissa luki xD :angry .. ÄÄÄH mä en nyt millään jaksais :D
 
Takaisin
Top