sokerirasituskoe kokemuksia??

Mua jotenkin nauratti, et näytteenottaja ei edes kysynyt, et kai oon paastonnut. Otti vaan kokeet ja pisti lepäilemään. Tuntuu hölmöltä pötkötellä täällä takahuoneessa,kun luulin odottelevani ihan tossa odotusaulassa. Ja mieluummin siinä olisinkin.

Sokerilitku ei ainakaan vielä tuntunut pahalta, katsotaan miten olo muuttuu, mut tällä hetkellä ärsyttää vaan näytteenottaja, joka kohtelee kuin spitaalista! Mulla on suolistobakteeri, joka täällä aiheuttaa _sairaalahoidossa_ vähän eristyksen (eli yhden hengen huoneen ja hoitohenkilökunnalle suojat, jos jotain tarkemmin tutkivat), Husissa ei esimerkiksi enää ole erikoistoimenpiteitä tämän takia. Ei siis tartu käytännössä mitenkään. Ja nyt tuo hoitaja on ihan hysteerinen ja painotti miljoonaan kertaan et mun pitää sanoa, jos käyn vessassa, et se pitää sit heti erikoissiivota. Labrassa!! Yritin sanoa, ettei se ole ebola, mut minkäs teet..
 
suvitus, mä katsoin saman päivän iltana omakannasta ja ne tulokset oli jo siellä. Ei tarvinnut kenellekään soitella ja kysellä. Raja-arvotkin löytyy esim. huslab.fi -ohjekirjasta. :)
 
Täällä istuskellaan tämän raskauden toisessa sokerirasituksessa. Täällä Porvoossa se sokerilitku on jotakin ihan hirveätä nykyään, sellaisessa pahvitölkissä 250ml hieman vadelman makuista äklön makeaa . Viimeistä verikoetta odotellessa...
 
Samaa litkua oli Espoossa. Mulla oli kylläkin niin kova jano tuossa vaiheessa, että join ihan ilolla sen :)
 
Sokerirasituksessa minäkin käväsin,ei ollut hirvee. Väsytti vain kun ei saanut kahvii heti herättyään. Tuloksia en ookkaan ees kysellyt. Lasillisen vettä sai juoda enne kokeisiin menoa.
 
Millä viikoilla olitte rasituksessa. Mulle neuvola täti sanoi et varaile rasitus ultran jälkeen. Eli ens viikolla mulla ultra ja viikkoja nyt 10
 
Manta86 joudut siis useamman kerran raskauden aikana kokeeseen? itse kävin vähän aikaa sitten .. olkohan se tyyliin viikolla 24-26 jolloin tehdään kaikille yli 25v .
 
Taisi olla niin, että jos iän vuoksi tehdään rasitus, niin silloin se on juuri tuolla viikoilla 24-26. Jos on muita altistavia syitä, niin tehdään kai useammin, jolloin eka on jo aiemmin.

Minä kävin sokerirasituksessa eilen. Varauduin siihen, että se litku on ihan kaamean makuista, joten ei se sitten ollutkaan ihan niin vaikeaa juoda. Vähän kuin ylimakeaa muumilimpparia. Tosin en kyllä jäänyt kauheasti maistelemaan... :p Outo olo kyllä, kun aamupöpperössä sinne menin ja litkun jälkeen olin yhtä-äkkiä ihan kauhean pirteä. Mies nauroi, että hyvä sokerihumala. :grin Noh, se ei kyllä kauan kestänyt. Aika tehokkaasti alkoi heikottaa kun sokerit laski. Loppujen lopuksi kahden tunnin kohdalla olin niin kalpea ja hutera, että näytteen ottaja varmisti kolmeen kertaan pärjäänkö ja pysynkö pystyssä. Ei olisi varmaan päästänyt kotiin, jos ei olisi ollut mies saattamassa turvallisesti perille.
 
Mulla oli kans aika sama homma... tosi heikko olo sit tuli aika pikasee.. kotiin ku pääsin ni söin terveellisesti ja nukuin 3tuntia :D
 
Täällä selviydytty sokerirasituksesta.... Täti kysy kun otti multa noita verinäytteitä et miten meinaan selvitä synnytyksestä kun oon niin piikkikammonen.. Vastasin et synnytän mieluummin kuin et multa otetaan verikoe...Viimeksikin olisin mieluummin synnyttäny 10 kertaa putkeen kuin ollu sairaalassa sen kolme vuorokautta..Ehkä saatte tästä jonkun käsityksen mun sairaala ja piikkikammmosta..
 
Ihan vaan silleen uteliaisuudesta et oisko ton toisen arvon pitänyt olla korkeempi kuin viimenen kun siinähän on rajakin korkeammalla? Mulla siis eka oli 4,8 toka 5,6 ja kolmas 6,7 jäi vähän mietityttään toi et toka matalampi kuin eka?
 
Ei kyllä ollu paha rasitus :) eniten vaan janotti niin se kylmä vadelmanmakuinen litku meni janoon :D piikeistä ei koskaan oo ollu ongelmaa :) vähän tylsää oli istuksia käytävässä mut lueskelin kirjaa ja selasin facebookkia :P rasituksen jälkeen söin siinä käytävällä jonku juustokierteen ja mandariini mitkä oli eväänä ja join paljon vettä :D tuntu vaan koko päivän et ois nälkä vaikka söikin ja seuraavana aamuna heräsin siihen et maha muris :D
 
Kyllä siihen rasitukseen on syytä mennä ainakin kerran. Voi sitten tehdä asialle jotain, jos arvot on koholla. Luulisi sen verran kiinnostusta olevan tulevaa lasta ja omaa vointia kohtaan.

Minä olen käynyt ylipainon takia rasituksessa kahdesti (onneksi arvot oli ok). Se litku on kamalaa. Ensimmäisellä kerralla tuli niin huono olo, että oli mentävä yhteen huoneeseen pitkäkseen. Toisella kerrallakin tuli huono olo, mutta pystyin joten kuten istumaan. Molemmilla kerroilla teki mieli oksentaa, mutta ajattelin, että pakko pitää sisällä, ettei tarvitse juoda litkua uudelleen. Syömättä oleminen ei ollut mikään iso ongelma, mutta juomatta oleminen teki tiukkaa, koska juon normaalisti vettä suht paljon.
 
Takaisin
Top