Sokerirasitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Saimai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Litkut ja piikitykset kestetty, eikä ollu niin paha mitä ajattelin. Litkun joi kerralla kivuttomasti pois ja aikakin kulu melko nopeasti kirjaa lukiessa. Kotiin tultuani söin hapanleipää ja ei mennyt ku hetki kun tarvi juost vessaan oksentamaan. Onneks vast kotona ettei koe mennyt pieleen.

Sokerirasitus ei tosiaankaan oo niin paha, mitä täällä monet tuntuu aattelevan! Osallistun tutkimukseen ja pääsin kokeeseen ekan kerran viikolla 12. Arvot oli ok ja huom on toinen osa viikolla 26. Juomasta olin kuullut kauhutarinoita, mutta itse tunsin sen helpottavan oloa, kun kesähelteillä kävin ekan kerran.

Meillä on suvussa diabetesta ja haluan todellakin tietää omat arvoni. Isän sokerimittarilla ollaan paastoarvoja mittailtu tässä välissäkin. Ilman diabetesta suvussa haluaisin silti tietää, koska tässä asiassa en halua työntää päätä pensaaseen ja toivoa, ettei kukaan huomaa. On vauvan ja itsenikin kannalta paras, kun tällaiset riskitekijät huomioidaan ja niistä ollaan tietoisia.

^Varmaan se on osittain yksilöllistä miten kroppa reagoi paastoon ja siihen liemeen.
Mulla ei myöskään ollu isompia ongelmia sen kanssa mutta toisella kerralla oli mulle vaikempaa (mm. koska nukuin huonosti edeltävän yön, nälkä oli järkyttävästi isompi, vauva kiukutteli eli riehu, ja vauva painaa jo muutenkin enemmän sisuskaluja niin röyhtäilytti paljon).
Oon joskus 11v sitten käyny myös sokerirasituksessa ja sillon se litku oli karseeta (mun makuun). Nyt se oli miedon vadelmaista, viileää ja makeaa, 11v sitten se oli (muistini mukaan) lämmintä, kokiksen makuista ja runsaasti hiilihappoista joten mulla sattu suuhun ja röyhtäilytti koko sen 2 tunnin ajan.

Joo ei mullakaan ollut esikoista odottaessa mitään ongelmia paaston, sen litkun juomisen tai siellä odottelemisen kanssa. En vain millään tavalla koe tarpeelliseksi mennä sinne labraan istumaan useammaksi tunniksi ihan turhan takia, kun ei ensimmäistäkään odottaessa ollut mitään sokeriongelmia eikä mitään viitettä sellaisesta nytkään. Eli edelleen terkkarin kanssa yhdessä todettiin, ettei sinne ole tarvetta mennä.

Lisäyksenä, se oksennus tais johtua hylamaidosta. Oon juonu sitä koko ikäni mut en ajatellu et on ehkä liian makee ton litkun päälle. Mut arvot oli normaalit eli voin huokasta helpotuksesta :)

Sokerirasitus ei tosiaan ole niin kamalaa kuin luullaan. Nykyään litku maistuu ihan hyvälle vadelmamehulle, toisin kuin 20v sitten jolloin se oli sellasta laimennettua kokista. Hyvin jaksoin paastota, eikä labrassakaan istuskellessa tullut paha olo. Ikävintä oli vaan istua se pari tuntia paikallaan ja saada aika kulumaan. Diabeteshan sieltä diagnoosiksi napsahti.

Kyllä se vielä 5 v sittenkin oli sitä karmeeta kokislitkua. Positiivinen uudistus tämä vadelmamehu :-)

Täällä sitä labrassa venaillaan, eka koe + hyytymistekijähommat otettu. Väsy on armoton, muuten menee tosi hyvin! Valita sai joko jääkaappikylmän litkun tai huoneenlämpöisen litkun :) jääkaappikylmä oli ainakin aivan hyvää, ei tehnyt tiukkaakaan. :) pikatestin paastoarvo 4.7

Täällä myös istutaan labrassa, eka tunti takana. Niin hirvee nälkä et sen takii paha olo. Ja se näkyy jo naamasta. Kurkkasin nopeasti meikkipeiliin ja hyvä etten säikähtänyt, huh :)

Kalpeanlaisia ollaan täälläkin :D Noh enää yksi pisto ja sitten voi mennä vähäksi aikaa kotiin nukkumaan. :)

Mulla se on huomenna edessä klo 8 eli kohta alkaa syöminen... Ja tiedän, että mulla on nälkä jo aamulla. Varaudun menemään taksilla. Mulla vaan on tyhmä tapa käydä yöllä jääkaapilla... Joku viritys siihen on keksittävä. Loppu päivälle en ole tehnyt suunnitelmia, koitan vaan palautua koitoksesta...

Ei juma mikä olo.. Ei sopinut mun migreenille toi paastoaminen ja vadelmamehut. Koko raskauden selvinnyt pienillä päänsäryillä, nyt laatta lentää ja olo on KAMALA!! Yritä tässä nyt lapsille päivällistä tehdä.. :/ pitää välillä istahtaa ettei kupsahda.

Ai kamala :( Tiiätkö kun mun piti viimeks elokuussa olla ravinnotta työterveystarkastuksen takia niin mulla meni loppu päivä ihan piloille sen takia. Olin ihanku krapulainen tai vatsa- ja kuumetautinen!

Minä selvisin kuin selvisinkin... Ekan tunnin pidättelin oksua, toisen tunnin yritin pysyy hereillä ja päätä särki. Labran aula oli täynnä tyhmiä eläkeläisiä jotka tuijotti! Niitä selvästi vaivas kun en vuoroni jälkeen lähtenytkään pois vaan jäin sinne istumaan. Istuin kylläkin kahdella tuolilla, tuntui paremmalta istua jalat suorassa. Sitähän ne on paheksuneet.
Kävin syömässä sairaalan kanttiinissa sen jälkeen joten jaksoin kotiin. Ylläri ylläri, kirpparin kautta ;)
Nyt iski uupumus, huono vointi ja päänsärky palasi. Makaan sängyllä ja kerään voimia, että jaksan soitella tulosten perään...

Minä oon nälkäisenä ku per****le ammuttu karhu...

Ja nyt kun minä oon herännyt niin en kerennyt enää soittaa terkkarille! Jännätäänpäs huomiseen...

Muokattu viimeksi:
Takaisin