Sokerirasitus ja radi

Juu enpä usko minäkään:) herättelin vaan toiveita että olisit ollu ”tarpeeksi kipeä” ;) en siis sillä että kellekään sairautta toivoisin, en kyllä radiakaan! Paranemista sinne ja ”tervetuloa” radilaisten joukkoon...
 
Jaahas, mun parin kolmen viikon balanssi aamupaastossa taitaa olla ohi. Arvasin tämän kyllä, kun viikkoja tulee lisää niin myös sokeritkin muuttuu siinä. Näyttäisi siltä nyt, että tarvii inskaa nostaa taas. Ollaan vielä seuraava viikko lomareissulla eli ruokarytmi ja ruokakin on mitä on seuraavan viikon...
 
Tiutsi: pystytkö pari kolme viikkoakin olla nostamatta insuliini annosta? Sehän on hyvä!:happy: Hyvä jos itsellä viikon pysyy samalla annoksella.

Imme: tervetuloa joukkoon vaikkakaan ei varmaankaan niin kivoissa merkeissä. Kyllä me kaikki selvitään tästä!:) Hetken se ottaa päähän ja siitä se sitten lähtee.:happy:
Niin ja itselläni insuliinin ollessa jo päällä pelkkä flunssa nosti ne ongelmapaastoarvot rajojen yli ja hetkeksi jouduin annoksen nostamaan pari yksikköä mutta taudin jälkeen taas se pari yksikköä alas. Että hyvin voi tauti vaikuttaa sinun arvoihin vaikka tuskin selittävätkään ihan täysin noin korkeita lukemia. Eikun tsemppiä matkalle sokereiden ihmeelliseen maailmaan!:hello2

Noksu 30+3
 
Kiitos tsemppareille. Voihan olla, ettei tilanne ole oikeasti ihan noin huono ja kesäflunssa (joka on muuten jatkunut on/off reilun kuukauden) nostattaa arvoja vähän. Aion olla optimisti tämän asian kanssa. Mieskin huomautti, että tässähän on vain positiivista se, että koko perheen ruokailut alkaa olla entistä terveellisempiä ja suunnitellumpia :)
 
Juuri näin Imme. Itselläni ei juuri mikään muuttunut asian myötä. Syömisajat kun olivat ennestään jo aika tasaiset, ruoka pääsääntöisesti terveellistä. Suurin muutos itselle ettei niitä herkkuja nyt ehkä voi ihan niin paljoa syödä..se on ollut vaikeinta:smiley-ashamed005 Mutta olen minä niitäkin kerran viikossa ottanut. Ja jos lääkityksellä joutuu niin sille sinä et mahda mitään eikä se ole sinun vika. Ja vasta mittauksissa oikeasti näet mikä tai mitkä arvot on oikeasti pielessä. Itselläni myös kaikki sokerirasituksen arvot pielessä, silti suurimmaksi ongelmaksi muodostunut paastoarvo ja aamupalan jälkeinen. Ehkä odotettavissa myöhemmin aterian jälkeiset mutta turha niitä stressata etukäteen, käy miten käy.:)
 
Ja taas rajat paukkuu:( otin radikaalit keinot käyttöön ja laitoin myfitnesspal sovelluksen laskemaan mun päivittäisen hiilari saannin! Saa tarkat hiilari määrät laskettua (samoin kalorit,prodet,rasvat,makrot) jos ei sen avulla tule homma reilaan niin ei sit millään muulla kun lääkkeillä!
Kävin tänään vaa’alla ja olen äimänä... 9.3kg tullut massaa lisää 27 viikossa:o mitä hele....! Enhän mä syö edes kovin kummosta... masentaa! Ei tää voi olla näin vaikeeta! Sori avautuminen, alkaa rassaamaan kypällä...:(
 
Äippäx5, tsemppiä ja sympatiaa ja ymmärrystä löytyy täältä roppakaupalla. Ihan samat fiilikset itsellä. Mä aloitin sen metformiinilääkityksen toissapäivänä ja oon lääkitystuomiosta eli viime viikon tiistaista asti ottanut rennommin ruokavalion suhteen. Kas, ei yhtään ylitystä paastoissa... Tää on niin epälooginen ja turhauttava sairaus ettei toista :meh:
 
Mitä mieltä te muuten ootte tosta tablettilääkityksestä, uskallatte ihan käyttää sitä kyseenalaistamatta? Mun ystävä halus nimittäin suoraan insuliinit, koska tuota tablettilääkitystä on kuulemma vasta hetken aikaa määrätty raskaanaoleville. Aiemmin sen käyttö on kuulemma pitänyt lopettaa jos on raskautunut ja lääkitys ollut käytössä. Puhuikohan ihan täyttä soopaa?
 
Joo metformiini on suht tuore lääke raskauskäytössä, mäkin olin vähän epäileväinen. Sitä on kuitenkin täällä
Turussa käytetty jo vuosia ja jotain tutkimustuloksiakin alkaa olla. Oon ite popsinut nyt ihan hyvällä omallatunnolla. Tosin tää vauvaraukka on saanut muutenkin antibioottia ja migreenilääkkeitä ja vaikka mitä..
 
No ei sit ihan höpöjä puhunut...hän halus insuliinit myös siksi, että jos tabulääkitys ei autakaan niin joituis kuitenkin aloittaa inskat. Kun tosi moni joutuu kuulemma. Niin sama sit alottaa heti pistään pienellä annoksella mahdollisimman luonnonmukaista ainetta. Näin hän ajatteli...
 
No ei sit ihan höpöjä puhunut...hän halus insuliinit myös siksi, että jos tabulääkitys ei autakaan niin joituis kuitenkin aloittaa inskat. Kun tosi moni joutuu kuulemma. Niin sama sit alottaa heti pistään pienellä annoksella mahdollisimman luonnonmukaista ainetta. Näin hän ajatteli...

Mullahan on siis molemmat käytössä. Vaikka ensin otettiin tabletit ja siitä kolmen viikon päästä insuliini niin ei sitä tablettia kuitenkaan lopetettu.
 
Mitä mieltä te muuten ootte tosta tablettilääkityksestä, uskallatte ihan käyttää sitä kyseenalaistamatta? Mun ystävä halus nimittäin suoraan insuliinit, koska tuota tablettilääkitystä on kuulemma vasta hetken aikaa määrätty raskaanaoleville. Aiemmin sen käyttö on kuulemma pitänyt lopettaa jos on raskautunut ja lääkitys ollut käytössä. Puhuikohan ihan täyttä soopaa?

Mä en uskalla käyttää mitään lääkettä kyseenalaistamatta! Eritoten reseptilääkkeitä... pakko vaan luottaa että lääkärit tietää mitä tekevät o.O
 
Nyt olis sokerilitku juotuna tälle aamua :wtf: Ei sillä oo kyllä mitään väliä onko se juoma kylmää vai huoneenlämmintä, niin yhtä karseen makusta se on :wacky: Toivottavasti pysyy sisällä. Alkuraskauden rasitus läpäisty, mutta yhtään en menisi takuuseen tästä. Rv26+6
 
Kärysin sitten rasituksesta tuosta paastoarvosta, 5.6. Muut oli ok. Mutta tänään pitäisi mennä mittaria hakemaan ja kuuntelemaan ohjeistusta. Ei ihan paras mahdollinen hetki aloittaa, kun viikonloppuna lähdetään miehen äidin luokse Viroon ja siellä ruoka koostuu lähinnä sokerista ja rasvasta. Pitää varmaan olla täysin omissa eväissä, eivät kyllä tuu ymmärtämään kun "pitäisi syödä kahden edestä".
Ja pitääkö nyt tosiaan olla loppukesä ilman jäätellöä? :sad001 Mun ainoa epäterveellinen herkku, voisin elää sillä. Toki jo nyt hieman rajoittanut. :rolleyes:
 
Marijanna, tsemppiä mittausten aloittamiseen! Luin käypähoidon sivuilta, että ajoittainen herkuttelu on ihan ok, joten uskoisin, että jäätelö silloin tällöin on sallittua. Mittaamallahan se selviää, mikä nostattaa niitä arvoja - näin ainakin th tänään selitti mulle.

Mä sain tänään mittarin ja aloitan mittauksen huomenna. Neljänä päivänä mittaus joista kolmena päivänä on yön paasto ja aamupalan jälkeinen mittaus ja yhtenä päivänä kahdeksan mittausta. Pyysi olemaan yhteydessä, mikäli tulee kolme ylitystä kahden viikon aikana.
 
Kyllähän sitä herkkujakin saa kohtuudella syödä. Mulla tuli heti mittailun alkuun hyvät testipäivät kun ensin pe grillattiin juhannusherkkuja, sitten la käytiin pizzeriassa ja su juhlittiin miehen synttäreitä. Eikä tullu ylityksiä. Toki normaalisti pyrin syömään terveellisesti, mutta joskus sallin itselleni pienen herkutteluhetken. Ja terkkarin mukaan myös on ok pitää välillä herkkupäivä kunhan pysyy kohtuudessa ja seuraa sokereita.
 
Takaisin
Top