Sikiöseulonnat

Keskustelun 'Laskettu aika heinäkuussa 2017' aloitti Penni, 23 marras 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Naa87 Hyväntuulinen höpöttäjä

Aaaa, okei:) esikoisen odottamisesta on mukamas niin kauan ettei muista enää:wink
  2. Gemini82 Hyväntuulinen höpöttäjä

Mun Ekan raskauden neuvolakortissa ei ole edes kirjattu nt-lukuja :P
  3. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Ei meilläkään kirjattu. Eikä sanottu, kun vaa että kaikki on oikein hyvin.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  4. pilvikirsikka Foorumin legenda Helmikuiset 2022 Joulukuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2015

Eihän sitä seulonta verikoetta varten tarvinnut pitää paastoa? Kaikki unohtuu parissa vuodessa :D
  5. Balacenia Seurustelun sensei Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Ei tarvii. :)
  6. pilvikirsikka Foorumin legenda Helmikuiset 2022 Joulukuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2015

7. Miuku88 Asioista perillä oleva Heinämammat 2017

Mä meen huomen antaa sen veriseulanäytteen. :joyful: Ihanaa ku tää homma etenee!
    • Tykkään Tykkään x 1
  8. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Ainii! Ens viikolla pitäs käydä niis kokeissa! Unohdin täysin!
    • Tykkään Tykkään x 1
  9. pilvikirsikka Foorumin legenda Helmikuiset 2022 Joulukuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2015

Mullakin on huomenna verikoe :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  10. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Mulla oli päivät 19 & 20 jolloin optimaalisin käydä.
  11. Sitruunalilja Sanavalmis juttuseppä Heinämammat 2017

Mä kävin torstaina, kyllä jännittää!! :wideyed:
    • Tykkään Tykkään x 2
  12. Balacenia Seurustelun sensei Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Mulla on 22. Päivä. :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  13. Äiti×5 Näppärä viestien naputtelija

En keskeyttäisi sillä hän on elävä,osa minua ja näin ollen korvaamaton. Tokasta lapsesta piti tulla todennäköisesti down ja kolmannesta 18 trimosomia ja yritettiin passittaa aborttiin heti. Kaikki lapseni ovat olleet terveitä. Vääriä tulkintoja tulee. Koenkin että olen siunattu koska en suostunut lastani murhaamaan. Käytän tuota julmaa termiä (murha)koska sitä on turha lievennellä ja kaunistella millään perusteella.
    • En ole samaa mieltä En ole samaa mieltä x 4
    Last edited: 18 joulu 2016
  14. Miuku88 Asioista perillä oleva Heinämammat 2017

Etkö Kyfi voisi jatkaa kätilönä synon puolella? Eikös keskeytykset tehdä naistentautien polilla monesti? Ja onhan nykyään oikeus kieltäytyä keskeytysten hoitamisesta omantunnon perusteella. :)

Mut ymmärrän hyvin, mäkin lopetin terkan työt kun en itse lapsettomuudesta kärsivänä kestäny neuvolassa niitä vahinkoraskautuneita, jotka eivät arvostaneet elämää sisällään, narkkiäitejä ym. huoliperheitä, joiden auttaminen tuntui täysin mahdottomalta resurssipulan vuoksi ja kaikki perheet ei edes suostuneet myöntämään, että apua tarvitsisi.. :sorry:
  15. Verde Kommentoinnin ninja Heinämammat 2017

Keskeytysten hoitaminen on oma lukunsa, keskeytysten tuomitseminen murhaksi taas toinen. Omalla kohdallani olen sitä mieltä, että vakavasti vammaisen, varhaiseen kuolemaan tuomitun lapsen kantaminen loppuun asti ja synnyttäminen olisi huomattavasti julmempaa kaikille asianosaisille kuin raskauden keskeyttäminen alkuvaiheessa.

Lapsivesitutkimuksella kromosomit voidaan selvittää luotettavasti ja ketään ei lähetetä kevyin perustein aborttiin. En siis oikein nyt niele tuota Kyfin kertomusta.

Minusta kenelläkään meistä ei ole oikeutta tuomita muita sen perusteella, miten ja mihin katsovat omien voimavarojensa riittävän. Ainakin minulta riittää myötätuntoa ihan jokaiselle, joka on syntymättömän lapsen vakavan sairauden perusteella joutunut tuon vaikean keskeytysratkaisun tekemään.
    • Tykkään Tykkään x 8
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 6
  16. Miuku88 Asioista perillä oleva Heinämammat 2017

Olen samaa mieltä kuin Verde.

Kyfi olikin muokannut viestiään mun viestin jälkeen. Kommentoin siis siihen, että ymmärrän alanvaihdon, jos työ sotii omaa maailmaa vastaan. Hän siis ilmeisesti ollut kätilö, muttei enää, koska ei halua hoitaa myöhäisiä keskeytyksiä.

Mun mielestä elämä ja ihmisarvoinen elämä on kaks eri asiaa. En haluaisi synnyttäö vammaista lasta, jonka elämä voisi olla kärsimystä ja sitä myöten omakin elämä. Vähän sama juttu kun nyt on toi eutanasiakeskustelu. Että onko elämä elämisen arvoista ym. Olen läheltä seurannut down-perheen elämää ja kyllä siellä vaan on niin väsynyttä ja hankalaa, ei siinä mikään sädekehä loista ja tuo voimaa. :sorry: Ja kun vamman syvyydestä ei ole mitään takeita!
    • Tykkään Tykkään x 2
  17. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Nonii unohdin! Tänää ja eilen pitäs ottaa.. No eipä enää saa hitsi aikaa varattua.. Joutuu oottaa siis labras vuoroa! Hitsi kun ei tahdo muistaa itään enää.....
    • Tykkään Tykkään x 1
  18. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

No ei kauaa onneksi nokka tuhissu. Kotona jo :D
    • Tykkään Tykkään x 4
  19. Balacenia Seurustelun sensei Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Mulla on onneks aika varattuna torstaille. :) Täällä on välillä niin hirveet jonot, et en kyllä mee ilman ajanvarausta jos ei oo ihan pakko.
    • Tykkään Tykkään x 2
  20. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Täälläkin normaalisti hirmu jonot. Valitsin labran oikein, kun ajattelin että toisesta voisin päästä ilman aikaa nopeasti, ja pääsin :)
    • Tykkään Tykkään x 2