Sikiöseulonnat

Eihän sitä seulonta verikoetta varten tarvinnut pitää paastoa? Kaikki unohtuu parissa vuodessa :D
 
En keskeyttäisi sillä hän on elävä,osa minua ja näin ollen korvaamaton. Tokasta lapsesta piti tulla todennäköisesti down ja kolmannesta 18 trimosomia ja yritettiin passittaa aborttiin heti. Kaikki lapseni ovat olleet terveitä. Vääriä tulkintoja tulee. Koenkin että olen siunattu koska en suostunut lastani murhaamaan. Käytän tuota julmaa termiä (murha)koska sitä on turha lievennellä ja kaunistella millään perusteella.
 
Muokattu viimeksi:
Etkö Kyfi voisi jatkaa kätilönä synon puolella? Eikös keskeytykset tehdä naistentautien polilla monesti? Ja onhan nykyään oikeus kieltäytyä keskeytysten hoitamisesta omantunnon perusteella. :)

Mut ymmärrän hyvin, mäkin lopetin terkan työt kun en itse lapsettomuudesta kärsivänä kestäny neuvolassa niitä vahinkoraskautuneita, jotka eivät arvostaneet elämää sisällään, narkkiäitejä ym. huoliperheitä, joiden auttaminen tuntui täysin mahdottomalta resurssipulan vuoksi ja kaikki perheet ei edes suostuneet myöntämään, että apua tarvitsisi.. :sorry:
 
Keskeytysten hoitaminen on oma lukunsa, keskeytysten tuomitseminen murhaksi taas toinen. Omalla kohdallani olen sitä mieltä, että vakavasti vammaisen, varhaiseen kuolemaan tuomitun lapsen kantaminen loppuun asti ja synnyttäminen olisi huomattavasti julmempaa kaikille asianosaisille kuin raskauden keskeyttäminen alkuvaiheessa.

Lapsivesitutkimuksella kromosomit voidaan selvittää luotettavasti ja ketään ei lähetetä kevyin perustein aborttiin. En siis oikein nyt niele tuota Kyfin kertomusta.

Minusta kenelläkään meistä ei ole oikeutta tuomita muita sen perusteella, miten ja mihin katsovat omien voimavarojensa riittävän. Ainakin minulta riittää myötätuntoa ihan jokaiselle, joka on syntymättömän lapsen vakavan sairauden perusteella joutunut tuon vaikean keskeytysratkaisun tekemään.
 
Olen samaa mieltä kuin Verde.

Kyfi olikin muokannut viestiään mun viestin jälkeen. Kommentoin siis siihen, että ymmärrän alanvaihdon, jos työ sotii omaa maailmaa vastaan. Hän siis ilmeisesti ollut kätilö, muttei enää, koska ei halua hoitaa myöhäisiä keskeytyksiä.

Mun mielestä elämä ja ihmisarvoinen elämä on kaks eri asiaa. En haluaisi synnyttäö vammaista lasta, jonka elämä voisi olla kärsimystä ja sitä myöten omakin elämä. Vähän sama juttu kun nyt on toi eutanasiakeskustelu. Että onko elämä elämisen arvoista ym. Olen läheltä seurannut down-perheen elämää ja kyllä siellä vaan on niin väsynyttä ja hankalaa, ei siinä mikään sädekehä loista ja tuo voimaa. :sorry: Ja kun vamman syvyydestä ei ole mitään takeita!
 
Nonii unohdin! Tänää ja eilen pitäs ottaa.. No eipä enää saa hitsi aikaa varattua.. Joutuu oottaa siis labras vuoroa! Hitsi kun ei tahdo muistaa itään enää.....
 
Mulla on onneks aika varattuna torstaille. :) Täällä on välillä niin hirveet jonot, et en kyllä mee ilman ajanvarausta jos ei oo ihan pakko.
 
Takaisin
Top