Sikiön painoarviot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Libero-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä vaan on synnytys ekalla kertaa helppoa. Tokalla kertaa ehtii kyl miettiä jos jonkinmoista. Parempi varmaan ettei ees tiedä, milloin synnytys alkaa. Tsemppiä! Hoitohenkilökunta on siellä sua ja vauvaa varten! Kohta on ihana pikkuinen vieressä ja panikointia ei ees muistakaan!

Kiitos! Huomenna on ja niin puhun.. :gen113..en vaan tajua, miten tää pelko nyt ottaa ylivaltaa musta :sorry: Tuota tyttöä kun lähdin synnyttämään, en osannut pelätä.. Nyt jotenkin kun tietää mitä mahdollisesti tulossa ja kun sitä varten pitää melkeinpä laittaa kello soimaan ettei myöhästy, niin huhhuh :nailbiting:

Pyydän anteeksi pelkoani ja avautumistani täällä.. :sad001 Toivottavasti te muut osaatte suhtautua järjellä tulevaan ja pystytte mua paremmin keskittymään palkintoon.. :HeartredMulla kun välillä edelleen tuppaa olemaan jotenkin epäuskoinen olo koko raskaudesta :eek:

Älä mitään anteeksi pyytele, eikös tämä ole juurikin oikea paikka avautua ja saada vertaistukea. Minusta on ollut ihana huomata että muutkin painii samojen kysymysten ja pelkojen äärellä kuin itsekin. Kaikki ollaan samassa pisteessä. Tsemppiä kovasti sulle kalaäiti85 koitokseen <3

Kiitos Johanna! :Heartred En vaan halua, että muille tulee pelkoja sen takia kun itse panikoin.. :scared001

Mutta siis huonosti nukutun yön jälkeen tultiin sairaalalle ja ballongi laitettiin vajaa tunti sitten. Ei tuntunut niin pahalta kuin kuvittelin ja lääkärikin mua aika hyvin osasi rauhoitella.. Just vetäsin sairaalan "turkoosit" ylle ja kävin sängylle. :confused:Supistuksia tullut pari, semmosia, jotka kyllä harkkareista erottaa, mutta ei tietenkään mitään rajuja..
Huone on onneksi eri kun missä esikoista yön yksin odottelin.. Luulen, et tästä että sänky on eripäin kuin vajaa 2vuotta sitten ei ainakaan haittaa ole :rolleyes:

Tästä se lähtee ja toivottavasti edistyy suht rivakasti :wideyed:

kalaäiti, kyllä meillä kaikilla on omat demonimme ihan omasta takaa, tosiaan helpottaa vain kun huomaa että muillakin samoja ongelmia. ja luulen, että esikoista odottavat ovat eriasemassa juuri siinä että vaikka pelkoja on, eivät ne silti aina ole niin todellisia ja "vakavia" kun ei tiedetä mitä odottaa. kipuakaan kun ei voi kuvitella, se on vain tunnettava jotta siitä jotain tietää. tsemppiä kovasti, pehmeää synnytystä!

Kiitos kaikille tsemppauksista ja rohkaisevista sanoista! :hug003

Täällä käyty päivällä jo kääntymässä itku silmässä synnärillä, kun vauvan sykkeet oli pitkien supistusten jälkeen kehnot ja välillä olemattomat. Onneksi hätää ei ollutkaan, pelästytti vaan pirusti. :smiley-angelic001

Äsken tuli ballonki pois ja nyt odottelen lääkäriä saapuvaksi.. Hän kertoo miten edetään - cytotexin hoitaja mainitsi, mutta katsotaan aloitetaanko se vielä tänään..

Huonekaveri kolmatta päivää käynnistyksessä ja juurikin cytotexilla käynnistelty ja kipeä on kovin.. Ja pelokkaampi kun minä :eek: ..melko raskaskin.. :schocked028 No, aina ei voi voittaa..

Mulla meni usko näihin painoarvioihin, kun kaverin vauva oli + 800 g painavampi kuin viikkoa aiemmin tehdyssä ultra-arviossa. Tiesin kyllä, että aina on heittoa arvioissa ja jopa sen kilon suuntaan tai toiseen, mutta nyt kun se sattui lähipiirissä, niin pakko se on uskoa todeksi. Kyllä ne kaikki täysiaikaiset normaalikokoisina syntyy ja syntymäpainon vaihteluväli olikin valtava, mitä joku aiemmin linkkasi (:

Myö saatiin 2 päivää (38+3) ennen synnytyksen käynnistystä painoarvioks 2550g, mitat vastas viikkoa 35+ ja lapsiveden määrä oli kuulema vähäinen.

Neiti oli syntyessään 3130g & 49cm ja lapsivettä oli todella paljon.
Aikalailla kaikki arviot oli pielessä..

Ei ne nykyajan ultratkaan ole niin tarkkoja kuin luulisi. Mutta kai sitä jotain arvioita on kiva saada :)

Olen kuullut huhuja, että on lääkäreitä ja kätilöitä, jotka osaavat mahan päältä tunnustelemalla tehdä 100g tarkkuudella koko arvioita. :eek:

Oon kans kuullut, että tooosi usein synnyttämään tullessa tehdyt käsikopeloarviot on osunu superlähelle!

Laitetaas tännekin eli 38+3 painoarvio 4248g. Kaksi päivää Cytotexia takana ilman suurempia vaikutuksia, nyt huilaamassa kotona ja aamulla uusi yritys.

Takaisin