Shoppailut

Tekisi kovasti mieli jo shoppailla ja olen jotain vaatteita jo vilkuillutkin, mutta vielä ainakin muutama kuukausi odotellaan. Jotain tavaroita ja vaatteita on säästössä, mutta muutamia lisäyksiä pitää tehdä.

Mitään en ole vielä shoppailut, kyllä tässä varmaan täytyy alkaa pikkuhiljaa jotain pientä ostaa, ettei kaikki tuu kerralla niskaan :)

Täällä kaikki on jo. Kahden jäljiltä tavaraa mukavasti, eikä oo väliä kumpi sieltä tulee, kun molemmille on jo vaatteita. Mut saas nähdä pystyykö pitää näppejä erossa pienistä vaatteista.

Mut kyl ne äp. Vaatteet voi silti viel mennä vaikka muksu on jo vuoden. Meidän neiti on 1v2kk nyt (syntynyt helmikuussa) ja viel menis äp.haalari, ei enää kyl tarvi, mutta tos kuun vaihteessa oltiin Lapissa ja hyvin sen kanssa meni. Et ihan riippuu vauvasta kuinka lujaa kasvaa.

ootteko muuten aikoneet hankkia tai jo hankkinut kotidoppleria? itse olen hiukan pohdiskellut josko hankkisi tähän raskauteen..

niin joo, uudet rattaat pitää hankkia sit jos kaikki menee hyvin ja riippuen kumpi tulossa, jos poika ni sit joutuu pitkälti vaatetta ostaa. itse pitää kyllä äitiysvaatteita katella,jotkut housut ja joku paita lisää :)

ajattelin hankkia sen dopplerin, kiva välillä kuunnella pienen sykettä <3

itellä on nuo äitiysvaatteet hankittava kaikki uudet ja tällä kertaa hankin kyllä useammat kuin yhdet housut ja muutaman paidan jotka viime raskaudessa kuluivat puhki :shifty: tuli käytettyä muuten normivaatteita niin siinähän sitten kaikki veny..

viimeks olin niin vihmerä että säästin niissä imetysliiveissä ja olivat kyllä ihan vastaavaa laatua. tällä kertaa kyllä hankin kunnollisia :D

no minulla kans vähän sama et pitkälti normi vaatteilla menin ni nyt aattelin jotain hommata ja toiset imetysliivit

Kyfi86, viime raskaudessa himoilin kotidoppleria mut päätin sit olla hankkimatta, aattelin että saan vaan turhia paniikkeja jos en löydä sillä sykettä. Siinä sitten kateellisena lueskelin kun odotusryhmästä ne joilla oli kuunteli sydänääniä pitkin raskautta :P

Jos nyt tulis poika niin saattaisin jotain hankkia, tosin esikoisen vaatteet varsinkin ekan 6kk ajan oli muistaakseni valkoisia, ruskeita, turkooseja ja keltaisia. Röyhelöt ja pinkki on tulleet kuvioihin sitten sukulaisten ja ystävien lahjojen ja neidin oman maun mukana :P Vaatteita on kyllä säästössä niin kassi kaupalla että äitiyspakkauksen lisäksi ei varmaan tarvita mitään uutta. Kaikki ulkovaatteet oon aina valinnut neutraaleissa väreissä ja niitäkin on kertynyt sen verran että joku varmasti on oikeaan aikaan sopiva kakkosellekin. Ollaan myös niin pientä porukkaa että äitiyspakkauksen haalari saattaa hyvinkin mennä vielä 1-vuotiaana.

Tarvikkeista pitää hankkia vissiin ainakin uudet vaunut ja mahdollisesti seisomalauta niihin, turvakaukalo ja hoitoalusta.

Itselleni en varmaan hanki äitiysvaatteita vaikka haluaisin, oon niin pieni että yleensä äitiysvaatteet on auttamatta liian isoja. Viime raskaudessa ostin yhdet housut mutta niihin tuli resoriin reikä kun jouduin koko ajan kiskomaan niitä ylös :D Hyviä valmiiks venyneitä perustoppeja ja mekkoja mulla on vielä säästössä, samoin imetysliivejä.

Kuinka pieniä vaatteita uskallatte ostaa? Tarkoitan, että meidän on turha varmaan ostella alle 50 koon vaatteita, mikälo vanhempien syntymäkokoon vertaa :D Toki asia erikseen, jos päättää syntyä ennen aikojaan.

Mä ostan 50 senttisiä parille viikolle/kuukaudelle. Vaikka mun esikoinen painoi lähes neljä kiloa niin jopa 50cm vaatteet näytti isoilta päällä..

Mulla on kotidoppleri, jonka käytön rajoitin kertaan viikossa. Aika vähälle käytölle jäi, kun liikkeet alkoi tuntua ihmeen aikaisin. Oli se silti mahtava mielenrauhan tuoja sen hetken kun käytin. Ehkä stressaajille ihan hyvä hankinta.

Meillä on pienimmät vaatteet 46 senttisiä ja ne oli muistaakseni ekat kolme viikkoa esikoisella, oli siis ihan täysaikainen, ollaan vaan pieniä :D 50 senttisillä mentiin varmaan useempi kuukausi. Melkein harmittaa että on niin paljon vaatetta tallessa eskoiselta ettei oo mitään järkevää syytä ostaa lisää :D

Vielä ei uskalla mitään ostaa, en oo kyllä ees selaillut netistä tai mistään mitään, oon niin varma että lähtee lapasesta jos nyt jo meen katteleen :D

Heinäkuun alussa ollaan menossa viikoksi Saksaan, joten sieltä sitten ainankin jotain vaatteita voisi hommata jos löytyis jotain vähän erikoisempia :) Ja perinteinen Tallinnan reissu varmaan heinäkuun lopussa niin Rocca Al Maressa saatta sit alkaa löytyy kaikkee ihanaa :D Noihin reissuihin asti jos malttais ainakin odotella...

Kauheasti tekisi mieli jo ostaa kaikennäköstä, ei kuitenkaan ihan vielä! Eilen pyöriskelin lastenvaateosastolla, mistä mun mies haki mut pois :D Sovittiin et kesällä voi sitten jo jotain ostaa..

Me käytiin eilen hakemassa esikoiselle vähän kesävaatetta reissuun ja silmäilin siinä samalla vauvanvaatteet mutta ei ihme kyllä tehnyt mieli ostaa mitään. Mulla on mielessä vaan vaunu- ja turvaistuinasiat.

Osaisko kukaan heittää arvioo kannattaako uusiin kärryihin hommata seisomalauta? Esikoinen täyttää 4 muutama kk kakkosen syntymän jälkeen eikä mulla oo jotenkin mitään tuntumaa siihen minkä verran 4-vuotias jaksaa kävellä. Tai siis kyllähän toi kirppu jo nyt jaksaa pitkiäkin matkoja kävellä, mutta hän vaan kävelee tasan sinne minne haluaa eikä sinne minne pitäis :D

Mua kiinnostais myös kuulla tosta seisomalaudasta, mutta 2-vuotiaalla. Jaksaako seisoa ja tekeeko sillä mitään jos on pikku lumihanki? Liikutaan paljon bussilla, ja olis kiva jos ei tarvis hommata tuplia. :)

TSC92 varmasti riippuu ihan lapsesta millanen kävelijä on :) meillä esikoinen oli kakkosen syntyessä 3v 4kk ja pohdiskeltiin sillon seisomalautaa. Jätettiin kuitenkin ostamatta ja ei minusta oltais sellaista tarvittukaan :) taas pohdiskelen, että tarvitaanko NYT sitä lautaa tai jonkinlaisia päällekkäisrattaita :D kakkonen on vauvan syntyessä 2v 5kk. Onko kellään kokemusta asiasta?

Muuten näistä hankinnoista. Meillä on perustarvikkeet (kaukalot, rattaat jne.) hyvin kakkosen jäljiltä tallessa :) tyttöjen vaatteita meiltä löytyy hyvin, mutta jos tulee poika niin o-ou :wideyed: esikoisen (pojan) vaatteita oon kerennyt hyvin jo laittaa eteen päin. Mutta nuo on pikku murheita :p sellaisen hankinnan tein eilen ja toivottavasti tulee käyttöäkin, tilasin h&m:ltä äitiystalvitakin, kun olivat alennuksessa :) ajattelin josko se menis sitten joulukuun jälkeen normi takkina :)

En kyllä uskalla ostaa mitään ennen kesää. Kävin kyllä jo hipelöimässä pieniä sukkia kaupassa, olan yli vilkuillen ettei kukaan tuttu nää. Hih.

Takaisin