Shoppailut

Tosiasiassa meillä jää kaikki hankinnat loka-marraskuulle kun ollaan kesä-heinäkuu reissussa ja sit toivutaan siitä rahanmenosta elo-syyskuu. Vähän alkaa jännittää ne yli 12 tunnin lennot ja pari kuukautta maaseudulla mutta toivotaan parasta. Viimeksi otettiin kolerarokotteet mutta saas nähdä miten tällä kertaa ja mitä rokotteita edes voisin mahan kanssa ottaa.

nyt laitoin tilaukseen tuon dopplerin, ois yhellä fb kirpulla ollu kyllä sama halvemmalla mut tuttuja ryhmässä ni en sit viittiny sitä kysellä:p

Ekat vauvanvaatteet ostettu kirpparilta. En vaan voinut vastustaa!! <3 Onhan tää tosi aikasta hankkia vaatteita mut joskus on vaan pakko ;)

RV 9+5

Me asutaan metsässä pienten sorateitten takana ja talvella tiet on siis lumiset. Mimmoset vaunut/renkaat mulla nyt sitten pitäs olla?!

Meillä on esikoiselle jo hankittuna emmaljungan yhdistelmävaunut. Ne on oikeasti loistavat vähän vaativammassakin maastossa! (himolenkkeilijänä esikoisen vauva aikaan vedettiin koiran ja rattaiden kans auraamattomalla puistotiellä ihan onnessaan vaikka lunta oli rapiat 20cm! :D )

Seisomalaudasta joku kyseli.. Meillä esikoinen oli 1v7kk kun kakkonen synty. Eka käytettiin pari kk tuplarattaita mut ei siitä tullut yhtään mitään ja sit siirryttiinkin seisomalautaan. Ei sillä seisomalaudallakaan hirveitä lenkkejä voi tehä kun ei se pieni jaksanu siinä reulun 2v:näkään kauaa pönöttää. parin km:n matka neuvolaan oli maksimi. Mutta lautaa hankkiessa kannattaa katsoo millanen on kiinnitysmekanismi (sopiiko omiin rattaisiin?) ja että on isot pyörät. Isopyöräisellä pääsee kivikolla ja lumessakin etenemään kiitettävän hyvin. Myös renkaiden materiaali vaikuttaa kyytiin. kumirenkaat ei tietenkään kolaja ja pompi niin paljoo ku kovat muovi pyörät.

Meillä on nyt hankittava vaatteet (olin jo sopinut ison vaatesatsin ostosta, mutta myyjä itsekin poksahti paksuksi ni ei sit myykkään niitä :D ) ja turvakaukalo pitää hankkia. Kahdella edellisellä meillä oli käytössä Gracon trilocig kaukalo ja oli kyllä kelpo vehje. laps mahtu ~1vuotiaaksi asti olee kaukalossa, ei sitä siinä kyllä jaksanu niin vanhaks kantaa, mutta matkusti kuitenkin helposti. Se kerittiin jokatapauksessa myymään niin nyt pitää sitten uusi hankkia. Kaikki muut romut onkin vielä tallella ja osa vielä käytössäkin... pöh.

Meillä on melkein kaikki vielä tallella kolmevuotiaan esikoisen vauva-ajoista eli ei tarvitse juuri mitään ostaa. Jos uusi tulokas on tyttö, niin sitten ehkä jotain tyttöjen vaatteita pitää ostaa. Muutamat vauvanvaatteet ostin kirpparilta jo ennen kuin tiesin olevani raskaana ja mukana oli myös yksi mekko. Ajattelin, että jos tämä nyt tarkottaisi sitä, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin ja jos vielä tulisi tyttö :happy: Esikoisen alkuraskaudessa tein samoin kun kirppiksellä tuli vastaan niin söpö pieni body, että en voinut vastustaa ja oli aavistus siitä, että voisin olla raskaana. Jonkun aikaa siitä teinkin sitten positiivisen raskaustestin. Taitaa muuten olla tuo sama body, joka pojalla on päällä tuossa profiilikuvassa.

Semmoista juttua olen kyllä pohdiskellut, että otettaisiin vauvalle käyttöön miehen isoveljen ja miehen käytössä olleet vaunut, jotka ovat peräisin 60-luvulta. Ne on tosi hyvässä kunnossa kun anoppi on varmaan joka käyttökerran jälkeen putsannut ne. Niissä on kyllä sellainen epäilyttävä muovipäällys, jonka haluaisin vaihtaa kankaiseen, enkä tiedä kuinka helposti tämä onnistuu... Jos päällystä ei pysty vaihtamaan, niin sitten en kyllä niitä vakkarikäyttöön viitsisi ottaa. Voin vaan kuvitella missä myrkkyhöyryissä pikkuinen joutuisi nukkumaan tuommoisen 60-lukulaisen muovihäkkyrän sisällä, varsinkin kun aurinko paahtaa... huh :hungover:

Huh, täällä tarvitaan KAIKKI.
Tänä aamuna tärkeimpänä mielessä on pyörinyt että pikkuruinen jouluasu on kyllä hommattava heti kun semmosia kauppoihin tulee :santa toiveissa siis olisi että jos la on 7.12 josta ollaan pari päivää eilisen mukaan edellä niin pikkuinen jouluksi olisi maailmaan saapunut!!

Häkkisänky ainoo mitä meiltä löytyy, miun vanha on tässä välissä sukulaisilla pyörinyt ja nyt se onkin jo porukoilla varastossa, patja saadaan mun serkulta...

Varmaan veljen perheeltä saadaan varmaan sentään jotain, mutta muuten sit shoppaillaan urakalla :D

Mä ostasin uuden patjan, ostettiin esikoiselleki vaikka ois mun äitiltä saatu 3v vanha patja. Ikinä ei tiiä kuin puhas se on jos siihen on puklittu js pissitty. Tietenki tutulta voi ottaa jos on käytetty kosteussuojaa patjassa. Ikeassa ei paljo maksa patja+patjasuojat+kuminauhalakanat (pysyy tosi hyvin) :)

noilla on semmoset muotoutuvat patjat ollu omat kummallakin muksulla, joten ovat kyl pitäneet niistä hyvää huolta :)

Te jo ennestään äidit (tai miksei muutkin..). Nyt on pakko kysellä ennen nun havahdun siihen, että meillä on aivan liikaa vauvanvaatteita. En siis ole ostanut VIELÄ, kun parit bodyt kirpparilta. Mutta siis kysymykseen; kuinka monta kappaletta kannataa ostaa kutakin kokoa (esim. Just bodyja tai potkuhousuja ym. sisävaatteita). En tiedä kuinka tyhmältä tää kuullostaa, mutta näin esikoista odottaessa on niin paljon kysymyksiä mielessä!

Ja mihin kokoon asti ootte vaatteita hankkinut ennen vauvan syntymää?

Hysteerinen esikoisen odottaja :D
Vilijonkk4 13+1

Ei oo yhtään tyhmä kysymys Vilijonkk4. Mäkin pohdin ekan kanssa samoja asioita ja päädyin ostamaan tarpeeksi :D eli joka vaihdolla sai laittaa uudet vaatteet :D ostin kuitenkin kaiken kirpuilta ja kaiken sain jälleen myytyä jopa kovemmalla hinnalla kun olin ostanut joten ei sillä niin väliä ollut. Kakkosen kanssa retkahdin talvipukuihin ja pojalla olikin sitten joku 9pukua :D kaikki nekin kirpuilta. Mutta jos nyt ei halua varuiks täyttää kaappeja vauvan vaatteilla (mä en pystyny vastustaa niitä ihanuuksia) niin ostaisin 50cm vaatteita noin 5-7 per osa, 56cm vaatteita7-14 per osa, 62cm sama määrä, 68cm menee jo usein pidempään eli 14 nyt ehkä vähintään ja 74cm 14 per osa. Mä oon hamstraaja noiden vauvan vaatteiden suhteen ja mielummin ostan vähän liikaa kuin istun pesukoneen edessä odottamassa että pääsen föönaamaan bodyn kuivaks et päästään lähtee :D niitä niska paskoja kun tuli meillä joka toiseen vaippaan ja koko kerrasto meni vaihtoon noin kolmesti päivässä. Kaikilla vauvoilla se kakka ei toki levähdä niskaan asti joten jotkut saattaa hyvinkin pärjätä kerran päivään vaatteiden vaihdolla.

Niin ja mä siis ostan yleensä sinne 74cm asti.. Sitten ku käytetään 68cm ni rupeen hampstraa lisää kokoja kun on taas tilaa kaapeissa :)

Kiitos CiCaDo, tuo hieman selkeytti, että onko tarve ostaa muutamia vai kymmeniä samankokoisia. :D

Meille pitää kans hankkia kaikki. Mitään en ole kuitenkaan uskaltanut ostaa, vaikka tänään käytiinkin äidin kanssa kirpparilla kiertelemässä. Äiti olisi kyllä halunnut ostaa 120cm mekon, kun oli niin suloinen. :joyful:

Nyyh, me ostettiin tänään esikoiselle lastensänky, jotta pinnasänky vapautuu tulevalle vauvalle. Ainakin ollaan hyvissä ajoin, ettei isoveli luule, että vauva vie häneltä sängynkin. Ja kaverit antoivat viikonloppuna turvalaukalon. Muuten melkein kaikkea onkin entuudestaan, paitsi joitain pikkuvauvan vaatteita varmaan hankitaan, kun osa vanhoista on ehditty antaa eteenpäin.

Mäkin arvelen, että noin 10 kpl per vaatetyyppi riittää sisävaatteista. Riippuu toki siitä, kuinka usein aikoo pestä pyykkiä.

Ja lisäyksenä vielä, riippuu myös vauvan koosta mitä tarvitaan. Meidän esikoinen oli 54 cm syntyessään ja 56-senttisetkin jäivät melkein heti pieniksi, 50-senttisistä puhumattakaan.

Meillä taas tarvittiin 50-56cm ekat pari-kolme kuukautta. Ja 10 per osa vähintäänki (bodyja enemmän ku käytin kahta bodya kun pusero on huono pienelle) kun nää molemmat on puklaillu ihan mahottomasti..

Takaisin