Sf-mitta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiduli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
rv 30+6 ja sf-mitta 27,5 cm. Edellisessä odotuksessa vastaava mitta oli samoilla viikoilla 28 cm. Eli aika samankokoinen vauva taitanee olla tulossa. Eka oli 3,5 kg.

mulla kanssa mennään suurinpiirtein sentilleen samoissa mitoilla. Ensimmäinen oli syntyessään 4035 (p), toinen 3900 (t) ja tää kolmas.. jää nähtäväksi [:)]. Epäilisin että samalla linjalla mennään, vaikka kolmannella eri isä onkin.

Alkaa vaan housut tekemään tiukkaa. Vatsa ei tunnu enää mahtuvan oikeen mihinkään. Ja ihmistenilmoilla saa kyllä hyviä katseita osakseen, kun tuo vatsa on nyt suht samankokoinen kuin keskiverto viimeisillään olevalla [:D]

mulla on housujen kaa kauheita ongelmia kun äippäfarkut/housutki alkaa tehdä tosi tiukkaa... ei lantiosta vaan siitä tuupiosasta.............. [:@]
viikolla 28 sf mitta oli 25. maha kyllä tuntuu tosi isolta!!!!! en tiijä että kun ipana on laskeutunut jo ihan alas että siitä varmaan johtuu mun epämukava olo asennossa ku asennossa....... mutta emme valita... [;)] onneksi ei oo pahaa/oksetus oloa enään. siitä niin happihappi... [:)]

rv 31+1 ja Sf mitta 26. Siinä keskikäyrillä mennään.
Toi mitta lukema voi riippua kuka sen mittaa, yks kerta miut mittas eka harjoittelija ja sai lukemaksi 30 ja sit lääkäri mittas ja lukema oli 26 ( rv 28+6 silloin )  [:D]

Viimeksi neuvolassa rv 31+2 mulla mitattiin aika mielenkiintoiset lukemat: sf 23-33
Selitys tälle laajalle skaalalle on, että kohtu on kasvanut sivusuunnassa ja mittaushetkellä vauveli istuskeli masussa peppu alaspäin. Matalimmassa kohdassa vasemmalla puolella (missä vauvan jalat potkuttelivat) sf-mitta siis 23 ja korkeimmassa kohdassa oikealla puolella (jossa vauvan pää oli) sf 33.

33+1 sf 31. tasaantunut nyt paljon, ollaan jo käyrillä, jei. kahteen viikkoon ei oo muuttunu yhtään :)

Takaisin