SF mitta

Eilen sf mitta muistaakseni 25 rv 26+2. Th ensin kokeili mahaa ja tuumasi että onpa vauva korkealla että varmaan tulee iso mitta. Huvikseen vertasin viime raskauden tietoja niin just samalla viikoilla ollut paljon isompi. Toisaalta riippuu niin paljon mittaajasta ja vauvan asennostakin. Itsestä tuntuu oma maha jo isolta ja kauhukseni mietin että vielä on matkaa.
 
Sun89: mua ärsyttää muiden ihmisten kommentit! Esikoisesta sain varsinkin yhdeltä sukulaiselta kuulla jatkuvasti miten hänen työkaverillaan on jo niin ja niin iso masu vaikka meillä oli lasketut ajat tosi lähekkäin. Mitä veetä sitten? :D kaikkien mahat on erinäköisiä ja kokoisia!
 
27+0 sf 25cm. Eli laskua tuli edellisistä, onneksi. Nyt ollaan hiukan keskikäurän yläpuolella eli toivotaan että pysyisi siinä loppuajan
 
Rv 27+2 ja mittaa oli 27 cm, eli yläkäyrillä mennään edelleen.

Ja sitten tyhmä kysymys: Vaikuttaako tuohon mittaan se, jos mahaa on ollut jo entuudestaan? Mulla on siis ollut tavaraa tuossa mahan kohdalla jo ennen raskautta...
 
Tänään lääkärineuvola ja lääkäri sai mitaksi 25 viikoilla 27+2. Taisi viimeksi harjoittelija silloin 23+6 ottaa mitan hieman yläkanttiin kuten epäilin. Silloin aikaisemmin mitta oli 24,5, joten 3 viikossa muutosta +0,5cm. Nyt tipahti yläkäyrän päältä keskikäyrälle. :)
 
Mä olin eilen neuvolassa ja sf mitta oli pompsahtanu keski ja alakäyrän puolesta välistä yläkäyrälle ollen 27cm ja viikot oli 27+5. Th sano että vauva on varmaan ollu eri päin edellisessä mittauksessa. Nyt oli pää alaspäin. Mut sano kuitenkin et jos seuraavassa neuvolassa on vielä yläkäyrällä niin joudun uudestaan sokerirasitukseen. Eka oli 3 viikkoa sitten ja silloin oli kaikki arvot hyvät. Kyllähän mä sinne meen jos käsketään, ei se hirveetä ollu, eikä mulle tullu yhtään huono olo. Mut toivon tietty et ois mitta tullu vähän alas niin ei tarvii mennä.
 
Viime viikollaa 27+4 neuvolassa ekana sai mitaksi 31! Mutta hetken siinä mittaili ja lopulta sai mitaksi vähän vähemmän ja merkattiin 28. Vauva on tosi ylhäällä ja perätilassa, joka vähän nostaa mittaa
 
Hyvä tietää että pt nostaa mittaa, on meinaan vahva epäilys että meidän tyyppi majailee just niin päin edelleen ja sf on ollut lähempänä yläkäyrää.
 
29+5 ja sf 27cm. Keskikäyrillä laskettiin yläkäyrästä tasaisesti..vähän huolestuttaa kun painoa tullut vaan +1,7kg koko raskaudessa. Mutta täti oli sitä mieltä että ei syytä huoleen. Katsotaan seuraavalle käynnille kuukauden päästä tilanne.
 
Mulla oli eilen neuvola 28+1 ja sf 24cm. Aika samoissa tuntuu menevän kuin esikoinen.
 
Tänään neuvolassa sf 24 cm ja viikkoja 28+4. Viimeks oltiin keskikäyrän yläpuolella ja nyt puolestaan alakäyrän tuntumassa. Epäili kyllä, että on viime kerralla mitannut vähän liikaa.
 
Mulla ei ollu sf-mitta 28+2 kuin 22cm, mutta mitään ei terkka siitä sanonu. Ootan tyttöä kolmen pojan jälkeen ja kohtu on taaksepäin kallistunut, mut en tiiä kuin noi vaikuttaa. Pojat syntyneet kaikki n. 4kg:sina, joten sirompi vauva ei yhtään haittais :Heartred
 
Sf-mitta oli keskiviikkona 30+6 27cm ku aiempi oli 26+jotai 21 cm muistaakseni. Painoarvio ultrassa oli 1180g 28+6. Sillon oli lievästi keskikäyrän alapuolella mut sf-mitta menny alakäyrää. Siro vauva tulossa mut meistä kumpikaa ei mikää iso olekaan :dead: Maha kyllä näyttää siltä ku ois isompiki vauva tulos.
 
Mulla oli viime raskudessa sf-mitta koko ajan yläkäyrillä ja alle kolmikiloinen neiti oli syntyessään. Nytkin sf-mitta on yläkäyrillä, mut painoarvio jopa siskoaan pienempi, et ei se sf-mitta aina vauvan kokoa kerro :joyful:
 
Rv 30+5 sf-mitta 33cm..pomppas ihan jonnekin avaruuteen asti. Johtuu kuulemma vauvan asennosta, on kuitenkin ultrattu että keskikäyrillä kasvava neiti pitäisi masussa kasvaa :)
 
Minkäslaisia sf-mittoja teillä on ollu viime aikoina? :) Tänään nlassa mitattiin 27,5 cm ja viikkoja 31+6.
 
Takaisin
Top