SF mitta

Mulla viimeks 32+0 oli 29 cm. Tippu takas keskikäyrällä niin ei tarvitse mennä uudestaan sokerirasitukseen. Vauva oli kyllä eri asennossa ja mittaajakin oli eri. Musta vähän tuntuu että toi on kyllä aika sinnepäin mitta toi sf mitta, mut niin sen on kai tarkoitus ollakin.
 
Mulla on kolmena viimeisenä kertaa ollut aina eri mittaaja joten en jaksa paljon arvoa antaa tuolle mittaukselle. Eiköhän se kasva kuitenkin...
 
Mulla menee ihan keskikäyrällä, vaikka ollut eri mittaajia ja ne ei kiinnitä yhtään huomiota mun asentoon (jalat suorana, koukussa jne). En hirveästi laittaisi noille mittauksille painoarvoa, vaikuttaa niin epätäsmälliseltä touhulta.
 
31+4, keskikäyrällä 28cm

Kunhan omalla käyrällä kasvaa tasaseen niin hyvä
 
Mulla on nyt kolme viime mittausta ollut sf-mitta 30 cm, nyt 35+0 eli tipahti alakäyrälle, jos ensi kerralla parin viikon päästä ei nouse niin sitten kuulemma pitää miettiä jotain tarkkailua. Mitäköhän se tarkkailu sitten tarkoittaa, ultraa vai? Onko kellään kokemusta? Lääkäri kuitenkin sanoi, että tuo on vielä hyvä lukema ja kun kolme viimeistä arvoa on eri mittaajilta niin se vaikuttaa, mutta kyllähän tuo alkoi mietityttää...
 
Varmaan lähetettä äitiyspoliklinikalle ja siellä ultraa ja käyrillä käyntiä.
 
Jos huoli on kova niin soitto äippäpolille niin varmaan ottavat sisälle jos on jotain syytä mitä huolistuisivat. Voi olla myös maha joka on laskeutunut, vauva joka muuttanut asentoa jne :happy:
 
Tasan 33 viikkoa ja 38cm. Mittaaja sanoi että nyt on mamma isoimmillaan ja että varmaan mitta tipahtaa viisikin senttiä kunhan asukki kiinnittyy lähtökuoppiin.
 
On kyllä isoja eroja mitoissa! Mulla tällä viikolla mitattu (34+3) 27,5cm sf-mitta eikä vauva ole edes kiinnittynyt :D
 
Meillä taas oli sf-mitta noususuunnassa joten ei tarvetta kontrolleihin. Terkkari näytti että käyrältä näkyy selkeästi, että vauva on laskeutunut alemmas ja nyt vaan mennään eri käyrällä sen takia. :) mitta oli nyt 31, 37+2 viikot.
 
35+3 ja sf 30,5cm. Neuvolan tädin mielestä tuntui pikkuiselta ja oli jo kovin alhaalla.
 
Täällä sf 30,5 (35+2), eikä tullut lääkäriltä mitään kommenttia, kun tasaisesti on pysynyt rajojen sisällä.
 
Takaisin
Top