SF mitta

Mariejohanna89

Näppärä viestien naputtelija
Kävin eilen neuvolassa jossa mitattiin ekaa kertaa sf mitta.

Viikko 22+2 , 21cm

Oli jo aika iso kohtu vaikka ultrassa pieni tyyppi majailee
Eli käyrässä sijoittui melko lähelle ylälinjaa.

Kolmas lapsi.
 
Minulla kaksosten jälkeen toinen raskaus, yksi tulossa ja täsmälleen samoilla viikoilla 16,5cm ja menee alakäyrälle. :D Viikkoa aiemmin ultrassa todettu kuitenkin viikkoja vastaava sikiö ja normaali määrä lapsivettä, joten maha on vain tällä kertaa todella pieni. :) Ei haittaa, viime kerran jättimahaa en mitenkään kaipaa!
 
Oho! Aikamoinen ero. Nåå en silleen huolissani kun edellinen raskaus oli kans yli keskikäyrän sf mitta koko matkan. Sen verran löyaät paikat vaan että vauvalla varmaan liikkumatilaa paljon
Näin unta kyllä yöllä että siellä piileskeli toinenkin joka ei ollut näkynyt ultrissa.
Haha
 
Mulla mitattiin kans eilen ekaa kertaa. Rv 22+1ja 22cm. Ei maininnut mitään muuta kuin että "hyvin kasvaa kohtu". Pari viikkoa sitten rakenneultrassa sikiö vastas viikkoja ja lapsivettä normaali määrä. Mulla ei kyllä mielestäni oo ees mitenkään iso maha, hyvin saa vielä peitettyä jos haluaa.. :D Ehkä se on vain niin hyvin levinnyt sivuille :wink
 
Mulla ei ole mitattu ollenkaan, ja seuraava neuvola vasta 27+3... taitaa vaihdella käytännöt?
 
Tänään 23+1ja sf oli 22. Hyvin kasvanut kuulemma :)
 
Yläkäyrän Ja keskikäyrän välissä mentiin, tarkkaa lukua en muista kun neuvolavihko on muualla.. Vähän jännittää ettei vaan lähde pois omalta käyrältä, mutta yritetään olla ressaamatta tästäkin! :)
 
Mulla mitattiin rv 22+2 sf 22 cm. Yläkäyrällä mennään, mutta terkkarin mukaan se on alussa ihan tyypillistä.
 
Nyt menossa 23+6 ja sf 24,5cm. Yläkäyrän yläpuolella hieman mennään, mutta mitan otti neuvolatädin harjoittelija ja minusta tuntui, että laittoi mitan alapäässä kyllä todella alas. Itse neuvolatäti sanoi, että luultavasti seuraavalla kerralla tasaantuu kun edellisestä raskaudesta ei kovin kauan ole ja kohtu tuppaa kasvamaan hieman nopeammin kuin ensisynnyttäjillä. Jos kohdun kasvu on nousussa seuraavalla kerrallakin, niin sokeritesteihin pääsen kun tähän asti olen ne välttänyt.
 
Mulla ei ole mitattu ollenkaan, ja seuraava neuvola vasta 27+3... taitaa vaihdella käytännöt?

Mulla tänään kokeili ensin missä kohtaa kohtu on ja sitten vasta sanoi ottavansa mitan, koska kohtu oli noussut navan yläpuolelle. Se kuulemma voi joillain nousta aikaisinkin, mutta ymmärsin että joka tapauksessa mitta otetaan vasta kun se on noussut.

Tänään siis 22+4 ja SF-mitta 21cm, keskikäyrän yläpuolelle sijoittui.
 
Ok, mulla kyllä kokeili kohdun ja sanoi että hyvin on kasvanut ja muistaakseni jotain että oikeankokoinen tms. Ensi kerralla sitten. :)
 
Mulla oli myös 22+2 sf-mitta 22cm ja kohdun korkein kohta juuri navan tasolla. Nyt on kyllä noussut jo navan ylitse. Yläkäyrillä siis mennään täälläkin mutta ei terkkari sitä kommentoinut mitenkään.
 
Takaisin
Top