Salaisuus julki!

Voi että minä inhoon kaupassa käyntiä ja varsinkin näin Joulukuussa kun siellä on sitä porukkaa... On ihmisiä joilla ei ole aavistustakaan tästä raskaudesta eikä tarviikaan olla, mutta miks ne tuijottaa?? :sad001:mad: Siis puolitutut ja tutun tutut. Saavatpa jotain liikuntaa kun louskuttavat leukojaan juorutessaan!
 
Tänäänpä minä tiesin varautua noihin reaktioihin mistä edellä kirjoitin. Oli siis tyttöjen koulun Joulujuhla ja tiesin, että siellä on paljon tuttuja. Semmosia tuttuja juurikin jotka ei Tirpasta tiedä. Arvasin, että minua katsotaan vähintäänkin kahdesti joten tälläydyin sen mukaisesti :wink Ostin tänään mustan neulosmekon mama-mallistoa tietysti, että korostaa palloa entisestään. Se oli vartalonmyötäinen ja siihen just sopi mustat legginsit ja kiilakorkoiset talvinilkkurit. Olipa mukava seurailla ohimennen ihmisten reaktioita :wink Yksi ainut ihminen, entinen opiskelukaveri, tuli suoraan sanomaan "Wow, mikä sullon siinä:eek:" Hän sai itse vauvan vuosi sitten ja ikäeroa esikoiseen tuli 9 vuotta. Voitte uskoo, että pienellä paikalla käy nyt supina :wink Kyllä minä vielä menen kiusallani tuonne kaupoille pullistelemaan Tirpan kans. Huvinsa kullakin :cool:
 
Mä kans vasta edellisviikolla laitoin faceen tilaani vihjaavan päivityksen, kun kiitin vauvakutsuista. En oo asiasta enempää huudellu kun ei sitä nyt facessa viitti kaikkea elämäänsä vuodattaa ainakaan omalla seinällä :D
Tuli muutamia yllättyneitä yksityisviestejä jälkikäteen :) Etenkin kun olen ollut aika mustavalkoinen asian kanssa ettei mulle mitään mukuloita koskaan tule :D
 
Minäkin olen pitkään sanonut, että lasten lukumäärä on täysi joten onhan tämä ylläri. Ja kun opiskelen uutta ammattia eikä asuta vielä saman katon allakaan tuon uketsun kanssa niin onhan tämä yllättänyt monia.
 
Täällä suurin osa on ollu hämillään,ku ei olla tän isukin kans oltu "virallisesti" lue facebookissa yhessä nii nyt kaikki pohtii,että kuka mahtaakaan olla pirpanan isä :D Tekis mieli kirjottaa päivitys,että lapsi ei ollut vahinko,muttei kuitenkaan suuniteltukkaan ei ole yhden yön jutusta eikä eksäni ole lapseni isä,että siinähän pohditte päänne puhki,et kuka mahtaakaan olla isukki :wink
 
Mä vaihdoin pyhinä fb-kuvan ja sain ihmetteleviä onnitteluja ja muutaman yv-utelun... :D tein ennen joulua perusteellisen kaverilistan siivouksen, niin ettei oo puolituttuja ku yks tai kaks listoilla. :P aiemmin niitä jotenki kertyi kaiken maailman bileistä ja tapahtumista.
Lapsen isästä en oo sanonut mitään, kun tiiän, että hän ei haluais ylimääräistä huomiota. Ottanut muutenki aikansa tää sopeutuminen.

Hauskinta oli kyl kun äiti laittoi aattona mun vauvelssonin ultrakuvan faceen ilman mitää selityksiä (tekstinä vaa "paras lahja tulossa 2kk päästä" tms) ja siltä kyseltiin onko se raskaana. :wink
 
Mun äiti laittoi kans aattokuvan musta ja veljen vaimokkeesta faceen. Lupasin, että omaan profiiliinsa saa kirjoittaa mitä haluaa mun raskaudesta kunhan ei tägää mua. Ei se tägännyt eikä kirjoittanut ja vielä katto, ettei sen kuvan pitäisi edes korostaa meidän mahoja mitenkään. Yks (yhteinen) tarkkasilmäinen kaveri kuitenkin kyseli yv:llä, että näkeekö hän oikein, että mun käsi nojaa mun mahaan :)
 
Musta on hupaisaa käydä kaupassa tän mahan kanssa kun se kuiteki on mun työpaikka. Eilen ja tänään ku käytiin niin kollegat vilkaisee ekana mun mahaa, että vieläkö mulla se on ja sitte vasta tervehtii ku käytävällä tullaan vastakkain :grin Ja asiakkaat... Ne tuijottaa epäuskoisena, että kuis mulle yhtäkkiä maha on kasvanu kun ei se paljon mun ylisuurten työvaatteiden ja kassapöydän takaa näkyny niille aiemmin ku vielä töissä olin :p
 
Mä kyselin viikonloppuna facessa, että joko latu on vedetty tuosta lähirannasta? Mun äiti kirjotti: Et kai mee hiihtämään?
No jospa tuo ei herättänyt kenenkään kiinnostusta.
 
Mun mies oli vihdoin tänään kertonut vauvasta töissä! Pomolle on kyllä kertonut ajoissa mutta ei sit näköjään työkavereille...leipoi oikein kuivakakun kahville kun kertoi. No ei kai se sit miehillä ole niin kiire näiden asioiden kanssa..
 
Mä en oo varsinaisesti kirjoittanut faceen mitään koko vauvasta, mutta oon saanut asiasta tietäviltä sitä kautta kommentteja ja uteluita asiasta. Samoin mun täti lisäsi musta pari kuvaa, joissa masu näkyy jo ihan selvästi (tosin en oo itseäni niihin tägännyt kun on niin kamalia kuvia noin muuten :p). On hupaisaa, kun jonkun kaverin kommenttiin tulee tykkäyksiä ihmisiltä, jotka ei edes tunne koko kaveria, mutta jotka vaan on sen kommentin myötä tajunneet, että oon raskaana.
 
Oi ihanaa... Luin fb:stä kahden minun nuoremman siskon keskustelua. Olivat siis siinä toisen seinällä käyneet tätä keskustelua: "ai sä valvot vielä? Ootko ottanut sidukkaa...?" Toinen vastaa: "en, kun ajattelin ottaa sitten kun Tirppa tulee maailmaan".
Eli malja Tirpalle :wink
 
Mulla on sillai hassu tilanne, että ilmeisesti mun sukulaisista ei oikein kukaan tiedä, että oon raskaana. :eek: Yhdelle serkulle kerroin, kun se arvasi mun yhdestä facebook-kommentista, ja ajattelin, että tieto lähtee siitä kulkemaan. (Ei olla mitenkään kauheen läheisissä väleissä suvun kesken.) Vissiin ei, koska kukaan ei oo mulle tai äidilleni mitään kommentoinut. No, saavat sitten kutsun kastejuhlaan. :p

Facebookissa en oo viitsinyt asiasta "huudella" kun mulla on siellä kavereina niin paljon puolituttuja. Lapsen syntymästä ajattelin kuitenkin laittaa sit lyhyen ilmoituksen.
 
Kerroin aluksi miehelleni heti plussan ilmestyttyä sekä sisarelleni että yhdelle työkaverilleni joka lupasi olla levittämättä tietoa ja auttaa kun työ fyysisesti raskasta, mies kertoi puolestaan työpaikallaan sekä veljelleen. Ai että houkutti kertoa vanhemmille ja ystäville samantien! :) koettiin kuitenkin mieheni kanssa että parempi kertoa lopuille vasta ultran jälkeen ns.turvallisemmilla viikoilla ettei intona vauvahössötys huipussaan liian aikaisin kun usealla tutulla tullut keskenmeno ennen ensimmäistä ultraa ja pitkän yrittämisen (1 1/2 vuotta) jälkeen keskenmeno olisi tuntunut superraskaalta jota muiden vauvajutustelut ei olisi helpottanut. Sitten kun lopulta kerrottiin ultrapäivänä oli väen innostus huipussaan (tulevat isovanhemmat liikuttuivat kyyneliin) ja hössötys oletettua suurempaa mutta eipä häiritse jälkikäteen kun innokas hössötys tarttunut raskausviikkojen edetessä :)
 
Mä oon Happy miettinyt jotain vastaavaa. Tiedätkö, pysyykö tollaiseen ryhmään ladatut kuvat varmasti piilossa muilta facen käyttäjiltä?
 
Minun mielestä pitäisi pysyä. Vaikka on tuo fb outo, näkyy aina niitä mistä kaveri on tykännyt. Mutta suljetun ryhmän kuvat pitäisi näkyä vain niille ryhmäläisille. Nyt olisi aikaa harjoitella.
 
Joo, pitäis vähän perehtyä. Kun en haluaisi kuvia vauvasta julkisesti jakaa, mutta face ois tosi helppo kanava näyttää niitä valitulle porukalle. Tai sitten vaan perinteisesti eli sähköpostilistalla.
 
Takaisin
Top