Salaisuus julki!

Mä olen töissä kassan takana piilossa niin ei niin herkästään toi maha näy ja työvaatteetki mulla on nyt niin valtavaa kokoa että ei ne varmaan erota, että oonko mä raskaana vai lihava. Jotkut tosin on tuijotellu aika pitkään, mutta ei ykskään asiakas oo kysyny mitään....
 
Ihan pikkusen kyllä hymyilyttää Tiada toi sun kommentti kun ottaa huomioon millanen masu sulla on.. :D Ettäkö tarvii varoo ettei suusta pääse sammakoita ja paljasta raskautta, sitähän ei muuten huomaa....

(Sä et tietenkään tarkottanu sitä mutta naurattaa silti. Ja se sun masu on i-ha-na! Ja anteeks ku huutelen vieraisiin pöytiin.)
 
Mä en oo kirjoittanut mitään raskaudesta esim fb:hen. En oikeen oo tiennyt kans miten sen kertois... Ja toiseks kun ei ikinä tiedä onko fb-kavereissa joku joka kamppailee lapsettomuuden kanssa niin en halua hieroa suolaa haavoihin. Mua ainakin harmitti kun tuttu joka tiesi meidän lapsettomuudesta oli raskaana ja hehkutti raskauttaan fb:ssä. Ja oli kyse heidän toisesta raskaudesta meidän yrityksen aikana...
 
Mäkään en oo fb:ssä mitään kertonu vielä, mutta ajattelin jossain vaiheessa pistää kuvan, josta voi sitten kukin vetää omat johtopäätöksensä.

Mua kyllä kanssa mietityttää nää vauvauutiset lapsettomuudesta kärsivien kavereiden kannalta. Just viikonloppuna oli fb-keskustelu entisen opiskeluporukan kesken ja mietittiin, koska tavattaisiin. Heti ensitöikseen meitä ilmoitti kolme saavansa pian vauvan ja että se ehkä tekee alkuvuoden tapaamisista vaikeaa. Samassa porukassa on ainakin yksi lapseton, joten kyllä tuli suru hänen puolestaan :sad001 Mutta ei sitä nyt voi ihan salatakaan tällaisia asioita.

Mitä te muuten ajattelette vauvakuvien laittamisesta sosiaaliseen mediaan?
 
Mä ajattelin, että joulun aikaan vois laittaa kuvan facebookkiin ja teksti tyyliin "tuli vähän syötyä jouluherkkuja" :) tai sit jos mulle järjestetään babyshowerit, niin siitä kuva. Vauvasta en aio laittaa kuvia someen, ainakaan semmosia missä naama näkyy. Tulkoot kattomaan ihan livenä kuka sit tulee.
 
Mä oon rajatusti kertonu facessa (suurin osa mun sukua asuu ihan toisella puolella Suomea, joten halusin heille yhteisesti kertoa ja 50lle ihmiselle soittelu/tekstiviestit ei oo ihan halpaa :wink ) ja varmaan vauvakuvat laitan kans rajatusti näkyvään albumiin (jos faceen tulee laitettua, ei olla miehen kanssa puhuttu aiheesta) ja siihen huomautuksen että näkyy vain rajatulle porukalle joten kysykää ennen kuin kopioitte tai esittelette muuten.
 
Mä kans vähä mietin jos en niinkään laittais oman vauvani kuvia faceen vaan ainoastaan päättömiä kuvia ja sit sanoisin kaikille muillekkin,ettei saa laittaa kuvia kasvoista :) Saa sit ite päättää haluaako sosiaaliseen mediaan vai ei :)
 
Mä laitoin ekan trimesterin jälkeen ultrskuvan fb:hen ja rajasin yksityisasetuksilla sellaiset pois joille en halunnut kertoa. Hoidin kertomisen vähemmän tutuille siten ettei tarvitse sitten jeesustella ja ihmetellä kun törmätään.
Synnäriltä otan ehkä kuvan ja kerron että vave on ulkona mutta sen jälkeen en tuu lapsestani laittamaan kuvia sosiaaliseen mediaan ollenkaan. Se kun ei ole niin yksioikoista kuka sen kuvan sen jälkeen omistaa enkä halua ruokkia kenenkään orastavia perversioita laittamalla lapseni kuvia nettiin. Niistä kun ei tiedä mihin ne päätyy..
Melkein juristi on tässä asiassa mieluummin liian varovainen


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä ei asiaa paljastella fb:ssä raskausvaiheessa eikä varmaan tule kuviakaan laitettua syntymän jälkeen, saatetaan kirjoittaa joku pieni juttu sit kotiutumisen jälkeen jos sitäkään. Olen kallistumassa sen puoleen, että me aletaan pitämään "julkista vauvakirjaa" Intoloopissa (kannattaa tutustua ko. sivustoon jos ette vielä tunne, se on tosi kätevä!) ja kutsutaan sinne kavereiksi ne jotka sitä itse pyytää tai ilmaisee kiinnostuksensa meidän vauvaan.
 
Mulla on niin rajattu kaveri porukka facessa, et kyllä mä sinne oon laittanu odotuksesta viestin ja varmaan sitten kuviakin. Niin mä oon kaikista meijän muksuista laittanu kuvia ja nyt kun ne on kasvanu, niin haluavat itekkin katella niitä :) Se on vaan helppo tapa pitää yhteyttä kummeihin ja muihin kaukana asuviin kavereihin.
 
Kyllä mäkin olen lapsesta kuvia faceen laittanu ja laitan tästä tulevastakin. Kaverit ja sukulaiset on niin ympäri Suomea ja maailmaa että ei livenä välttämättä nähdä moniin vuosiin. Kiva on jakaa kuulumisia myös kuvien muodossa :-)
 
Muuta kautta kaveri/tuttu (mies) on istunut syksyn meidän avokonttorissa alihankkijana. Tänään lähdettiin yhdessä naapurirakennukseen syömään. Siinä sitten jutellessa kaveri kysymään, että olet sit lomalle jäämässä? Vastasin, että vuodenvaihteessa juu.
-Ootko pitkäänkin.
-No vajaan vuoden meinasin.
-Mikäs loma se on?
-Äitiysloma.
-No niin mie aattelin, ilostui kaveri. -mutta pitää tälleen varovasti lähestyä, on niin vaarallista kysyä naiselta, että ootko raskaana!
Repesin ihan täysin.
 
Me ei olla kumpikaan fb:ssa joten kuvia ei tule laitettua nettiin. Enkä kyllä halua että laittaa kukaan perheestä tai kavereista meidän lapsesta kuvaa fb:n ilman meidän lupaa ja sitä lupaa ei tuu kukaan saamaan. Täytynee varmaan sit sanoa jokaiselle joka kuvia ottaa et niitä ei sit laiteta nettiin...
 
Takaisin
Top