Koska tämä oli yllätysraskaus, niin kerroin jo plussaamisen jälkeen viidelle parhaalle kaverille, kun oli vaan pakko saada purkaa omaa järkytystä. Kaikki olivat ihanan kannustavia ja iloisia puolestamme. Olen tosi kiitollinen tuollaisista ystävistä.
Viikko ennen nt-ultraa olin vanhempieni luona ja niille siinä sitten ohimennen kerroin tulevasta vauvasta. Eivätpä olleet kovin iloisia, kun viidettä odotin, vaikka sanoin ettei tämä kyllä ollut suunnitelmissa, mutta siltikin hetken asiaan totuttelun jälkeen iloinen yllätys. Vanhempieni reaktio ei oikeasti ollut mikään yllätys. Appia (anoppi kuollut) ei asia ei paljon hetkauttanut ja kun sairastaa alzheimeria, niin tuskinpa vielä muistaakaan asiaa.
Sitten kerrottiin lapsille: Isoimmat pojat (19 ja 16v) oli sillee et okei ja alkoivat töllistelemään mun mahaa. 11v poika ja 4v tyttö alkoivat enste riiteleen, et tuleeko siitä poika vai tyttö. Tän riidan kun sain rauhoteltua, niin alko kinastelu nimestä: 11v ehdotti Kaapoa ja Paavoa, 4-vuotias Ulrichia... Huh-huh, mikä nimi. Mistäköhän se senkin on repäissyt.
Varsinkin 4vee ihan intopiukeena vauvasta. Yks päivä pötköttelin kyljellään sägyllä, niin tuli lukemaan satua vauvalle, että se rupeis nukkumaan. Aikoo kulemman syöttää, nukuttaa ja leikkiä Ulrichin kanssa. Niin, ja isä vaihtaa ne vaipat. Sopii mulle.