Sairasloman paikka

Osa-aikasairaslomalla tehdään just lyhennettyä päivää ja Kela maksaa normopalkan saikun osalta ja työnantaja työpäivien osalta. Kysäse ihan piruuttas työnantajalta onko tuo mahdollista, hän meinaan tekee sen lopullisen päätöksen onnistuuko se. Tietysti työterveyden täytyy tätä puoltaa.
 
Kävin lonkkien takia lääkärillä joka määräsi kaks viikkoa saikkua, yksi viikko katotaan ensin ja voinnin mukaan töihin. Pomo oli sitä mieltä että tulee jäämään mun viimeseksi lapseksi ku ei kerta kroppa kestä ja eurot ois nyt tärkeitä ja pitäs pystyä jäljellä olevat viikot tekemään töitä vaikkaa päällään seisten!arvaatkaapa tuliko yhtään huono omatunto!? En jaksa tosiaankaa enää tommosta työpaikkaa!oonko mä jotenki laiska,laittaako ihmiset oikeesti työn kaiken muun eelle?oman jaksamisen ja terveyden ja oman perheen edelle!? Tunnen itteni hyvin paskaksi ihmiseksi..
 
Lyyti jos joku on paska ihminen niin pomosi!! Jos tilanne sallisi niin jättäisin tollasen lafkan taakse katsomatta! Pitäkööt tunkkinsa! Mutta noin radikaaleihin tekoihin ei ehkä kannata ryhtyä tässä tilanteessa, mutta onko pomollasi ylempänä olevaa esimiestä, jolle voisi kertoa epäasiallisesta käytöksestä? Sun ei todellakaan kuulu potea huonoa omaatuntoa, muista se. Oma ja vauvan terveys on juuri nyt ensisijaista, ei idiootin esimiehen mielipiteet..
 
Kävin lonkkien takia lääkärillä joka määräsi kaks viikkoa saikkua, yksi viikko katotaan ensin ja voinnin mukaan töihin. Pomo oli sitä mieltä että tulee jäämään mun viimeseksi lapseksi ku ei kerta kroppa kestä ja eurot ois nyt tärkeitä ja pitäs pystyä jäljellä olevat viikot tekemään töitä vaikkaa päällään seisten!arvaatkaapa tuliko yhtään huono omatunto!? En jaksa tosiaankaa enää tommosta työpaikkaa!oonko mä jotenki laiska,laittaako ihmiset oikeesti työn kaiken muun eelle?oman jaksamisen ja terveyden ja oman perheen edelle!? Tunnen itteni hyvin paskaksi ihmiseksi..

EI OO TODELLISTA!? Hitto miten törkee tyyppi! Eikö tuon voisi viedä jo eteenpäin? Eihän noi voi kenellekään puhua vaikka ois kui pomo! Jumatsuikka! Vitjat! :mad::smiley-angry002:smiley-angry016:smiley-angry019

Mie jos oisin sie niin olisin sairaslomalla äitiyslomaan asti ja miettisin äitiyslomalla ettiväni uuden työpaikan ja haistattaisin tommoselle läskipäälle pitkät ! Mut älä suostu kuuntelee tollasta puhetta! Sano suoraan takas! Ei voi olla totta mite joku voi olla noin ajattelematon törppö pomo...
 
Last edited by a moderator:
Lyyti mä en kyllä tollasen esimiehen alaisena tekis kauaa töitä, varmasti menis työpaikka äitiysloman jälkeen aika nopeesti vaihtoon! Koita nyt olla potematta syyllisyyttä ja jätä tollasen ääliön sanomiset ihan omaan arvoonsa. Sulla on täysi oikeus sairauslomaan!
 
Ei ole ylempää esimiestä ku on pienyrittäjä. Kyllä itku kurkussa ku miehelle soitin ni sanoin et äitiysloman jälkeen käyn hetken sillä töissä ja sit irtisanon itteni ja alan vaikka ennemmin luomaan paskaa ku olemaan kyseisen työnantajan palkkalistoilla. Se harmi vaan et näin pienellä paikkakunnalla ei oikein töitä oo tarjolla.. :sad001 mut sille tunteelle nyt ei vaan voi mitään et tunnen itteni vässykäks vaikka tiijän et lepoa nyt tartten. Kävin äsken kävelee pikkulenkin ja mahaa alko kivistää ja ku tulin sisälle ja istahin ni se ylös nouseminen ei ollukkaa nii helppoa ku tuommonen mitätön pikku vaappuminenki ottaa noihin lonkkiin.
 
Lyyti ole ny vähän armollisempi itselles! Raha ei tuo onnea ja kaikki kyllä järjestyy! Sun pomolla ei taida olla ihan kaikki kotona! Mä oikein nään mielessäni, että se on sua vanhempi nainen, jolla lähenee vaihdevuodet! Se on niin kateellinen tulevalle nuorelle äidille, että kiusaa sua pönkittääkseen itseään. Veikkasinko oikein? :grin
 
Lyyti, itsellä samoja ongelmia töissä. Meille tuli uusi työnjohtaja joka ei sitten yhtään anna ymmärrystä. Aamulla kun soitin itku kurkussa töihin, että en pääse sängystä ylös niin sielä se ukko vaan raivosi, että vai muka selkä kipeenä ! Ja tosiaan olen 5 vuotta ollut firmassa ja ensimmäinen kerta kun jouduin edes työpaika lääkärin vastaanotolle. Niin paha mieli tuli asiasta. Ja nyt en tiedä uskallanko edes soittaa töihin jos sairaslomani jatkuu. Olen itse kanssa miettinyt, että en tuohon firmaan varmaan jää jos käytös ei muutu. Herra viel tietää mun taustat ja sairaudet niin tuntuu väärältä, että kehtaa raivota vielä puhelimessa...
 
Huhhuh mitä esimiehiä meille on sattunu! Mut kai se on niin että ei niistä esimiestaidoista tiedä ennen kun se ihminen on jo siinä asemassa...
 
Ettekö ihmiset kuulu mihinkään liittoihin?! :O
Niissä tarjotaan apua tällaisiin 'kiusaamis' -asioihin. Ja jos tilanne vaatii, niin ilmeisesti myös ilmaista juridista apua. Raskaana oleva nainen on aika ylitse muiden noissa juridisissa asioissa..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
En kuulu liittoon ja muut töissä jotka kuuluu niin soitellu ja valittanu mut ei oo tapahtunu muutosta. Ja kun taukojakin vähenettiin niin ei mitää apua ollut liitosta :confused:
 
Super ei ainakaa puutu kiusaamisjuttuihin ollenkaa. Siinä mieles turha liitto. Hyvä et ansiosidonnaista saa muuta hyvää liitosta ei oo sanottavaa.
 
mä oon ollu s-lomalla 7.12.13 lähtien ja viimeks nyt kirjotettiin loppuun asti.. selkä rupes sillon vaivaamaan ja nyt onki matkan varrella tullu koko ajan kaikkee muutaki mukaan... toisaalta poden hirveen huonoo omatuntoo, mut toisaalta taas tuskin palaan mun paskaduuniin takas, niin oon yrittäny aatella, et mitä sitten, mitä ne ajattelee... mut pohjimmiltani kumminki oon rehellinen työntekijä, niin inhottaa ku on niin rampa ja ku ei vaan pysty.... ja vanhemmat työntekijät pyörittelee silmiään, ku "nuoriso on nykyään niin laiskoja"..... ite kuulun kans superiin ja oon mittiny et jos soittaisin sinne syrjimisestä ja kiusaamisesta, mut en kans oo kuullu kovin hyvää niiden puuttumisesta tommosiin asioihin.......
 
Pakko tehä pikanen visiitti foorumille tänäänkin. On tärkee kysymys. HELP! Mulle määrättiin panacodia, mutta en uskalla ottaa sitä! Pakkausselosteessa lukee: "Panacodin pitkäaikaista käyttöä raskauden aikana ei suositella ja käyttöä on vältettävä viimeisen raskauskolmanneksen ja synnytyksen aikana." Osaako joku sanoa miks nyt ei sais ottaa kun aikasemmin on saanu? Olis kyllä kova tarve panadolia paremmalle kipulääkkeelle...
 
hymykuoppa, kyllä sä voit sitä ottaa, mulle annettiin sitä osastolla ja vaikka oonkin suo pienemmillä viikoilla niin lääkäri sano että sitä käytetään kyllä myöhemmässäkin vaiheessa kipuihin. Samahan lukee tossa litalginin pakkauksessa ettei raskaana saisi käyttää mutta on mulla nekin ollu satunnaisessa käytössä, samoin siitä lääkkeestä sano synnärillä osaston ylilääkäri että käyttävät sitä ihan yleisesti kipuihin siellä,
se teksti laitetaan aina lääkepurkkeihin jos sitä lääkettä ei ole tutkittu tarpeeksi raskaana olevilla. Mutta kokenut lääkäri tietää vuosien kokemuksesta voiko käyttää vai ei.
 
Mun ymmärryksen mukaan panacodia voi lääkärin määräyksellä ottaa. Vaikka kodeiini on nupin sekoittava kolmiolääke, se ei ole mitenkään kamalan vaarallinen.
 
Juu löysinkin pitkän etsinnän jälkeen luotettavasta lähteestä selityksen vikan kolmanneksen kieltoon. Voi aiheuttaa vastasyntyneelle hengityslamaa ja vierotusoireita. Tuskin 1-2 tablettia kuitenkaan kun suositeltu päiväannos on max 8 tablettia.
 
Takaisin
Top