Sairasloman paikka

Tänää soittelee neukkuun slomaa. Liitoskivut häpäris ja muut kivut päälle ja saa mitata hemonkin ko oon ollu pari viikkoo iha uupunu. Eile Prismas käynnist tullu mitää ku maitohapoille veti ja pyörrytti...
 
Yskin eilen illalla ja yöllä niin paljon, että ylemmät vatsalihakset ihan kipeenä. Onneks ei kourase ihan mahanpohjasta saakka kuten edellisvuotena. Lääkärille kiitos siitä, että antoi suoraan viikon sairasloman. On nimittäin tosi tiukassa tää tauti. Kurkkukipu on päällisin puolin hellittänyt, mutta jostain tota limaa kertyy. Ääntä ei lähe. Ainoat helpotukset tässä ollu nenäkannu (kiitos sen keksijälle!!!!) ja väkevät kurkkupastillit. Voisko tää sairastaminen jo riittää! Kohta alkaa kumminkin raskauden loppuvaiheen vaivat ni ei nää muut flunssat tulis enää niidenkin päälle
 
En tietenkään oo ilonen kenenkään saikuista ja vaivoista mut jotenkin lohdullista kun huomaa ettei oo ainut jolla on jotain "ongelmia"..on tää oleminen tällä hetkellä sellasta ettei tiiä et pitäiskö itkee vai nauraa..selkä on niin kauheen kipee ja jumissa, rintaranka ihan lukossa, kädet puutuilee ja menee voimat välillä koko kropasta, jalkoja särkee, ei oo hyvä istua, eikä olla seisaallaan, ei oikein tee mieli sohvalla tai sängyssäkään maata..saikkua taas yks viikko kerrallaan, onneks on ens maanantaina neuvolalääkäri et jos sais lopullisen "tuomion" eli reilut neljä viikkoa saikkua ja mielenrauhan kun tietäis satavarmasti ettei töihin enää joudu...ihan niinku tässä vielä muka työkuntoseks muuttuis mut jännästi se kummittelee unissakin et ei saakaan saikkua ja pakotetaan töihin.. :sad001 tavallisella fyssarilla kävin tänään, mut ei todellakaan yks kerta riitä ja lääkärikin kehotti menemään lisäks omt-fyssarille että saa tuon rangan auki..pikkasen pelottaa, kyllähän siitä avun saa mut ei se ilmeisesti ihan kivuttomasti käy..apua :eek:

mutta onhan tässä kaikista vaivoista huolimatta myös monia positiivisiakin juttuja, naperolla tuntuu olevan masussa kaikki hyvin, matkahuolto toi tänään upouuden sängyn pikkuiselle eli isäntä pääsee viikonloppuna raivaamaan tulevaan lastenhuoneeseen tilaa :) ja sieltä se huhti-toukokuun vaihde lähestyy huimaa vauhtia!
 
En tietenkään oo ilonen kenenkään saikuista ja vaivoista mut jotenkin lohdullista kun huomaa ettei oo ainut jolla on jotain "ongelmia"..on tää oleminen tällä hetkellä sellasta ettei tiiä et pitäiskö itkee vai nauraa..selkä on niin kauheen kipee ja jumissa, rintaranka ihan lukossa, kädet puutuilee ja menee voimat välillä koko kropasta, jalkoja särkee, ei oo hyvä istua, eikä olla seisaallaan, ei oikein tee mieli sohvalla tai sängyssäkään maata..saikkua taas yks viikko kerrallaan, onneks on ens maanantaina neuvolalääkäri et jos sais lopullisen "tuomion" eli reilut neljä viikkoa saikkua ja mielenrauhan kun tietäis satavarmasti ettei töihin enää joudu...ihan niinku tässä vielä muka työkuntoseks muuttuis mut jännästi se kummittelee unissakin et ei saakaan saikkua ja pakotetaan töihin.. :sad001 tavallisella fyssarilla kävin tänään, mut ei todellakaan yks kerta riitä ja lääkärikin kehotti menemään lisäks omt-fyssarille että saa tuon rangan auki..pikkasen pelottaa, kyllähän siitä avun saa mut ei se ilmeisesti ihan kivuttomasti käy..apua :eek:

mutta onhan tässä kaikista vaivoista huolimatta myös monia positiivisiakin juttuja, naperolla tuntuu olevan masussa kaikki hyvin, matkahuolto toi tänään upouuden sängyn pikkuiselle eli isäntä pääsee viikonloppuna raivaamaan tulevaan lastenhuoneeseen tilaa :) ja sieltä se huhti-toukokuun vaihde lähestyy huimaa vauhtia!
 
ja sori vain, tuplana tuli tuo teksti tuohon..ei näytä tänäänkään tää kone toimivan kunnolla! :confused:
 
Krisse, se on sitä vertaistukea parhaimmillaan kun kuulee jollain muulla olevan samankaltaista ja asiaa voi silloin jakaa. Helpottaa itseä kun ei ole ainut vaivainen.

Kävin työterveyshuollossa tänään ja loppuviikko on saikkua tulehtuneen selän vuoksi ja kortisonia molempiin si-niveliin. Nyt koitan lepäillä pari päivää urakalla. Ja perjantaina on lupa mennä vesijumppaan.
 
Muokattu viimeksi:
lääkäri se ilmotti miulle ultran yhteydessä, et töihin ei oo mitään asiaa, mitään ei saa nostaa eikä kantaa ja postilaatikolle ja takas voin kävellä. kohdunkaulää jälellä 2 cm, ja pieni pää alaspäin mielestään valmis tulemaan jo maailmaan. nyt sit lääkkeillä, ettei vielä syntyis.... huoh. helpommin sanottu kun tehty, 4 viikkoa kestäneet selkäkivut olikin supistuksia jota työterveyslääkäri ei oo tajunnu jonka takia tässä tilanteessa ollaan.
 
Pikkulintunen hyvä että selkäkivun syy ja kohdunkaulan tilanne selvis niin osaat ottaa rauhassa loppuraskauden. Koita jaksaa ja miettiä pienokaisen parasta!
 
Sairaslomalla täälläkin ollaan nyt sitten niiden supistusten takia. Keskiviikkona ylimääränen neuvolalääkäri, joka todennäköisesti kuulemma määrää lisää sairaslomaa, koska terveydenhoitaja määräs vaan tän ja huomisen.
 
Pakko se oli saikulle jättäytyä. En nukkunu viime yönä ollenkaan näitten koipien takia, että ei olis tullu kuuloonkaan et olisin samoilla silmillä raahautunu aamu kuudeksi töihin. Vähän alko helpottaa ku mies hiero ja sit aamuyöstä ku olin maannu monta tuntia vaakatasossa. Mut nyt on taas ihan puuduksissa ku piti lähteä hakemaan sairaslomatodistusta. Ja turhaa mä poden huonoa omaatuntoa tästä, sillä pomokin oli ihan sitä mieltä, että niin kauan olen poissa kun tarve vaatii.
 
No hyvä että pomokin ymmärtää. Ei kyllä tosiaan kannata väkisin mennä töihin jos ei ole kunnossa!
 
Oon täällä joskus kirjotellu et sairaslomasta ei pitäs potee huonoo omaatuntoo,noh sitku se ois omalla kohalla...mulla lasahti tänään selkä,eri kohtaa kylläki ku eilen..mulla on alkuraskaudesta asti ollu lonkat kipeenä. Siivoilin tänään remontin jäliltä taloa,konttailin ja kyykistelin mikä on myrkkyä noille lonkille. Ja lopputulos onki nyt iha jumalaton polte ja tuska alaselässä,lonkissa ja persauksissa. Nyt mietinki kitkuttelenko loppuviikon töissä vai kipasenko saikkulapun ja lepäilen loppuviikon!? :confused: onko muilla ollu tuon alaselän ja lonkkien kanssa ongelmaa?millä sitä helpottas?
 
Mulla on kovia selkä ja liitos kipuja. Aluksi olin pakottamalla töissä kun aattelin ettei sitä sairaslomaa kehtaa ottaa. Sit vaan eräänä aamuna en enää noussukkaan sängystä ja soitin itku kurkussa töihin. Ensin tuli 5 pv ja sen jälkeen sairasloma jatkunut kohta neljättä viikkoa. Raskaus viikkoja on nyt 29 ja olen täysin kyvytön tekemään yhtään mitään. Pelkkä siivous saa kippuraan sohvalle ja luultavasti töihin paluu mahdoton. Ongelmana vielä ettei lääkärit ole ottanut vakavissaan mun särkyjä. Ja tällä hetkellä mikään ei ole vielä särkyihin auttanut.

Mutta neuvoisin kuuntelemaan itseäsi ja jos tuntuu, että tarvitset lepoa niin lepää. Ja kotikonstein voi hakea helpotusta kuumavesipullosta, lämpö kauratyynystä tai jos kylmä helpottaa niin kylmägeelit tai pakkaukset :)
 
Puolitoista viikkoa sairauslomalla ja kortisonia mun tulehtuneisiin si-niveliin. Muu ei kuulemma auta kuin lepo ja tarv. parasetamoli. Öisin ei jalka kanna kun pitäis vessan mennä. Eli mun perusselkäsairaus yhdistettynä liitoskipuihin, ei kiva. Haluaisin vielä 4 viikoksi töihin.
 
Ameeba oot kyllä sinnikäs! Mutta siis tosi hienoa että vaivoista huolimatta haluut vielä töihin!
 
No joskus vähän liiankin työorientoitunut. Mutta kun on 10 vuotta tehnyt töitä eikä ennestään lapsia, haluaisi jäädä kunnialla poiskin. Selän en anna lannistaa itseäni koska se on elämänmittainen vaiva, pakko koittaa vaan sopeutua.
 
Ameeba, saman asian kanssa painin itsekkin kovasti. Edellisen kanssa olin loppuun asti töissä vaikka vaikeeta olikin ja töistä pois jääminen oli kova paikka. Nyt tuntuu turhalta kun on ollut jo pitkään vaivoja ja ei vain voi olla töissä. Töissä ois kiirettä ja tiedän et mua tarvittas sielä ja jo 5 vuotta ollu siel uskollisena työntekijänä hommissa.Ois aivan mahtavaa jos jaksaisi olla loppuun asti.
 
Mä olin maanantain liukumavapaalla, kun viikonlopun autossa istuminen jumitti selän täysin! Istuminen on pahasta selälle ja myös liitoskivut illalla kertaantuu sen mukaan, paljonko työpäivän aikana tulee istuttua putkeen. Miksei voi olla olemassa sellaista osa-aikasaikkua, että voisi olla vaikka 6h päivässä töissä ja 2h saikulla?!? Semmoinen olisi ainakin tähän mun tilanteeseen aivan erinomainen ratkaisu! Koko päivän saikku tuntuu turhalta, koska kyllä mä nyt töitä pystyn tekemään! Ja toisaalta koko päivän töissä kituuttaminen tuntuu turhalta, koska sitten olen koko illan aivan offline-tilassa.
 
Ele84 saatko sovittua että tekisit lyhyempää päivää?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Saisin varmaan, mutta sitten pienenisi palkkakin ja siihen leikkiin en lähde.. Ahne ja kipeä ilmeisesti ennemmin kuin köyhempi ja terveempi!
 
Takaisin
Top