Sairaalakassi

Meidän vauva saa kotiutua 62cm nallehaalarissa. Muut vaatteet 56cm. Sen pienempiä ei ole ostettu. Ei kai se ihan pientä niin haittaa vaikka olis vähän isot, kun ei kuitenkaan edes liiku paljon.

Ei ne reilut vaatteet vauvaa haittaa -päin vastoin! Usein väärän kokoiset vaatteet ahdistaa enemmän äitiä ja isää. Minä ainakin esikoisen kohdalla hormoni päissäni väänsin itkua sairaalasta lähtiessä, kun en saanut puettua kunnolla omaa lastani (=kasassa olevaa kirppua). Eihän ne kädet tai jalat edes ylettänyt omille paikoilleen 62cm haalariin. Tyttö oli syntyessään 50cm.

Tästä syystä meidän neljäskin haetaan kotiin sopivissa vaatteissa eli 50/56cm, riippuen vauvan koosta. Kulkekoon muuten sit vaikka säkki päällä tai alasti. :D

Meän esikoinen oli 46cm syntyessään joten ne 50vaatteetki roikku päällä.. nyt kun toinenkin on ennustettu samankokoiseksi ainakin painoltaan (eka 2845g) niin meiltä löytyy ihan muutama 44cm vaatekin. On niin ihana pukea edes lähes sopiviin vauva..

Meillä on sairaalakassiin menossa 50 ja 56 vaatteet. Meidän pojasta on arvioitu 4000-4200g ja pitkää niin voi olla että 50koko ei mee ollenkaan.. Käytiin myös viikonloppuna ostamassa evästä sairaalakassiin, mulle trippejä, välipalakeksejä ja hedelmäsmoothieita lisäks suklaata ja irttareita ( joita radin takia en oo syöny yli 10viikkoon ni ajattelin sit synnytyksen jälkeen nauttia) ja miehelle energiajuoma(tosin ei saa mun vieressä sitä juoda kun mä inhoon niiden hajua) ja välipalakeksejä..
Vielä pitäs pakata mulle kotoutumisvaatteet ja kaikki hyg.tarpeet.. ja tosiaan mitään ei oo vielä kassissa sisällä..
Kamera ladattiin ja muistikortit tyhjättiin valmiiksi! :)

Mulla on kassi vielä kokonaan pakkaamatta ja rv 38+3... Jaa, miten niin oon taas vähän jättäny viime tinkaan... :rolleyes: Mut jos tänään pakkais omat ja vauvan vaatteet... Crocsit kävin minäkin hakemassa sekä itelle että miehellä sairaalaan mukaan otettavaksi.

Evästä täytyykin vielä käydä ostamassa. Puhelimen latureita on onneks kaksi, niin senkin voi jo pakata valmiiksi.

Mulla on vaan järjestelmäkamera, enkä oo osannu vielä päättää, että jaksanko raahata sitä mukana vai tyydytäänkö ihan puhelinten kameroihin.

Meillä olis kans järkkäri mutta ei otettu sitä esikoisenkaan aikana mukaan. Ensinnäki mies ei sillä osaa kuvata ja kännykällä tulee ihan hyvät kuvat. Hifistellään sitten kotona kuvanlaadulla ;)

halimami meillä taas ei mies saa juoda energiajuomaa mun lähellä ku mulla iskee niin himo siihen juurikin sen tuoksun vuoksi :D :D

Tässä raskaudessa nuo energiajuomat ei oo kyllä hetkauttanu suuntaan eikä toiseen mutta ekaa oottaessa ne vähän kiusas kun niitä jonkuverran oli yötyön kans käyttäny. Jos jotain oon kaivannu niin sitä silloin tällöin mapattua valkkarilasia illalla kun vähän haluaa rentoutua.. muut heikkoudet kuten salmiakit lakut ja graavilohet sekä kaikenmoiset juustot oon syöny koko raskauden niinkö ennenki: silloin ku mieli tekee...

Onneksi oli kassi pakattuna kun tuli äkkilähtö eli lämpimästi suosittelen että laitatte kuntoon kun koskaan ei tiedä koska alkaa tapahtua! Eli vedet meni täällä viikolla 34..
Hui, kai se pitäis oikeasti alkaa itekki pakkaileen se kassi valmiiksi... 36+2

Ei oo tääläkään kassia vielä pakattu eikä ees suunniteltu mitä mukaan tartteis ja rv 37+1 menossa:wtf:
Vois varmaan ruveta suunnitteleen:shy:

Ääh, pitäis hakee kassiin täydennystä; söin viime viikolla puolet kassin herkuista tylsyyksissäni... :smiley-angelic006

Samoin tehtiin mekin miehen kanssa kahdesti :hungry: Sitten kannoinkin jo kassin autoon eväineen, niin on suurempi kynnys kipittää sieltä hakemaan :hilarious:

Minulle tuli olo, että kassissa ei olekaan tarpeeksi kivoja vaatteita, vaan pitäisi käydä ne läpi...
Ala tässä nyt sitten purkamaan ja pakkaamaan uusiksi :meh:

Mulla ei oo vielä mitään kassissa - tai missään muuallakaan - vauvalle valmiina... Pitäisi varmaan alkaa kohta katseleen niitä. No äippäloma alkaa torstaina. :) Viimeksi tosiaan haettiin eväät matkalla sairaalaan kun oli jo synnyttys hyvinkin käynnissä. :hilarious:

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Sainpas eilen pakattua itselle ja vauvalle kotiutumisvaatteet! Lisäksi kassiin meni se puhelimen laturi, liivinsuojia, terveyssiteitä ja joku pieni pesuainepullo... Pitää varmaan hakea vielä joku matkakokoinen vartalorasva ja tavallinen hammasharja (mulla on vaan sähkökäyttönen).

Sitten vielä neuvolakortti, eväät ja crocsit, niin alkaiskohan se olemaan valmis. :happy:
Järkkäri jääköön nyt sit kanssa kotiin, ihan riittävän hyviä kuvia saa puhelimella.

Muistakaa äidit, että pakkaatte ehjän laturin kassiin... Arvaa ku ärsytti, kun sairaalassa huomasin, et on rikkinäinen laturi mukana. En niissä poltoissa älynnyt katsoa. Onneksi osastolta sain lainaksi laturin. On se elämä ilman puhelinta outoa ja kun mä aattelin kuluttaa aikaani erilaisia ohjelmia katsoen just puhelimesta.

Muksun laukku valmiina..ai niin tutti puuttuu, ihan vain varuiksi ajattelin sen sinne nakata mukaan....mutta oman laukun suhteen on totaalinen saamattomuus vallalla ja huomena pitäis jo mennä lähemmäs odotteleen....kai se pitää saaha nyt itteensä niskasta kiinni ja pakata...

Radi-mammat, pakatkaa verensokerimittari mukaan synnärille. Ainakin mua käskettiin ottaa mukaan koska synnärilläki pitää mitata..

huh, onneks muitakin kellä ei vielä pakattu, sen verran edistyin että jo kassin löysin kaapista mihin pakata :oops::grin nyt rv 35+2

Takaisin