Sairaalakassi

kyllä olin aatellut ottaa taas minipillerit käyttöön. haluan nauttia tästä esikoisesta ihan rauhassa ennenku aletaan suunnittelemaan pikku kakkosta :p

Minä oon miettiny sitä kapselia tohon käsi varteen tai kierukkaa vaikka ekasta kierukasta jäi vähän paska maku suuhun. Mulla ku ei kauheesti noita vaihtoehtoja ehkäsyn Suhteen ole kun mitään yhdistelmä hormoni valmisteita en saa käyttää geeniperimän ja tulppataipumuksen vuoksi.

Mulla on toiminu loistavasti hormoonikierukka. Pillerit ei sovi olle nkaan, kun pistää koko naisen ihan sekasin. Kierukassa hormoonin määrä on tosi paljon pienempi eikä mee verenkierron kautta niin kun pillereissä. Menkkoja ei oo just ollenkaan ja auttaa myös pms-oireisiin. Mulle on kerran laitettu jo jälkitarkastuksessa. Ei estä imettämistäkään.
Kuparikierukasta mulla on huonoja kokemuksia. Kauheet mahakivut ja vuosin kun seula.

Yksilöllistähän kaikki on, mut mulle mirena on paras vaihtoehto.

Sairaalakassiin pakkaan ekana kengät. Oon ittekin tullu kerran ilman kenkiä kotiin, kun ambulanssilla kengittä synnärille menin.

Mä en kyllä aloita enää ikinä pillereitä tai ehkä muutakaan hormonaalista ehkäisyä. On ollut ihana tutustua omaan itseensä yli 15v. e-pillereiden syönnin jälkeen, harmittaa ne menetetyt vuodet, kun olin kuin mikäkin mielipuoli akka eikä kyllä seksikään maistunut, kun limakalvot olivat niin kuivat.. nyt kohta 5v. ilman pillereitä ja vasta näin ihan aikuisena voin sanoa, että seksi on kivaa :) Me ollaan nykyisen miehen kanssa käytetty kortsua tai keskeytettyä yhdyntää, tietty tiedostaen, ettei se ole ihan 100%. Tosin meillä se on toiminut ja tulin raskaaksi vasta kun halusimme niin tapahtuvan. Toisaalta pitää olla sitten oikeasti varovainen, etten liian pian tule uudestaan raskaaksi, sillä haluamme keskittyä esikoiseemme ajan kanssa, ilman uusia raskauksia :)

Tuota oon monesti miettiny, että kuinka paljon pillerit on itselläkin siihen luonteeseen ja muuhun vaikuttanut, kun olen aika aikasesta teini-iästä asti niitä syönyt, ja melkein heti kun lopetin tulin raskaaksi, eli tässä on menty vaan hormonimyrskystä toiseen. Ehkä vielä joku päivä selviää mimmonen oon oikeasti sitten ilman ylimääräsiä hormoneja :D saati tuota seksipuolta en oo ees aatellu, sekinhän voi yllättää!

Minä kun aikanaan lopetin hormonaalisen ehkäisyn monien vuosien jälkeen, ero tuli silloisesta puolisosta. Sitä ikäänkuin heräsi että mitä hittoa minä tuon kanssa teen. Nykyisen kanssa ollaan tavattu ja tutustuttu ilman hormonihuuruja ja kyllä sen kanssa on menty edellinen raskaus ja pillereitäkin syöty, eikä koskaan puhettakaan etteikö olisi se oikea <3 kyllä sillä vaan on vaikutusta, niin uskomattomalta kuin se tuntuukin.

Täytyy tätäkin alkaa varmaan kohta pakkaamaan valmiiksi. Eilen monikkoperheiden valmennuksessa äidit painottivat, että pakatkaa sairaalakassi valmiiksi. Kaksi kolmesta äidistä ei sitä ollut ehtinyt pakata ollenkaan (ja olivat kotiutuneet yöhousuissa.. :D ), kun oli tullut niin yllättäen lähtö sairaalaan. Samoin täytyy miestä vähän hoputtaa, että haetaan ne puuttuvat vauvojen tavarat piakkoin, jos ei halua niitä yksin ostella. :)

No, mä kyllä luotan että jos mulla jää kassi pakkaamatta, mies tuo mulle vaatteet! :D En tosin oo monikkoäiti.

Olivat miehet tuoneet niillekin äideille vaatteita, mutta ihan vääriä.. :D Ajattelin itsekin selvitä helpommalla, jos pakkaa itse.. :)

Jep, ei munkaan mies osannut tuoda kaikkea mitä pyysin, vaikka kyllä se parhaansa yritti :love2

Mulla ei ollut muuta kuin neuvolakortti kun ottivat osastolle. Onneks mies ehti tuoda tullessaan kännykän laturin ennen kuin siirryin toiseen kaupunkiin :D

Et jos vauva nyt syntyy niin eipä mulla täällä oikeastaan mitään oo mukana, mutta kaipa ne ehtii vielä tuoda...

Minkälaista vaatetta kesävauvaile pitää varata? Pahoitteluni jos tätä aihetta on tässä ketjussa jo käsitelty :grin Ei oikein osaa arvioida, että kuinka lämmintä vaatetta pikkuisella pitää olla jos ulkona on lämmin, kaippa kuitenkin aika paljon enemmän kuin meillä aikuisilla :)

Meillä oli tosiaan jossain keskustelut, mitä pakata vaaville mukkaan, tällä saitilla mietittiin, mitä äitylit tulee ottaan mukaan/ tarvitsee laitokselle.

Rosalina varmaan muistaa paremmin, mistä vaavinvaate-keskustelun löytää!

Oli pakko olla nokka nohevana ja pakata tuo kassi valmiiksi ittelle. Äh, vielä sieltä puuttuu noita sähkölaitteita... mutta jos ne jää ni ei maailma romaha. Sen toivelistankin kävin sinne pikkuhaikaraan kirjaamassa.

Mistä te ootte löytäny jonkilaista listaa mitä sairaalakassiin pakata? Mulla on sinne muutama tavara laitettu enkä tiedä mitä kaikkea ottaa mukaan kun esikosta jäi koko kassi pakkaamatta ja silloin mies toi molemmille vaan vaatteet kotiutumis päivänä :D

Sairaalan sivuilla yleensä on jotain ohjeita, mitä toivovat otettavan mukaan. Kannattaa ainakin sieltä katsoa. :)

Äitiyskortti, henkilökohtaiset lääkkeet ja omat hygieniatarvikkeet ovat yleensä ne, mitä tarvitsee.

Takaisin