Sairaalakassi

Me ollaan jo "sovittu" yhdessä et jälkivuotojen aikana ei tulla harrastelemaan seksiä :grinEn tykkää,eikä mieskään. Ja kortsut, aargh. Useista onnettomista yrityksistä huolimatta ei toimi meillä ei niin millään. Halut lopahtaa samantien:rolleyes: Mä varmaan palaan ehkäisyrenkaaseen veikkaan, se on ehdottomasti toimivin mulle :happy:

Sairaalakasiia en oo tajunnu ees miettiä, täältä onneks saakin ensisynnyttäjä valmiita listoja,ei ois puoletkaan noista käyny ees mielessä :grin:grintoi TENS-laite kiinnostaa!

Hmm mä oon vissii ainut kellä on haaveena pikkukakkonen melko perään :D ei nyt siis ihan heti mutta meillä on syyskuussa häät ja niitten jälkeen oli aateltu että saa tulla jos on tullakseen, sais pienellä ikäerolla sisarukset :D tietenki nää ajatukset voi hyvinki muuttua synnytyksen ja tämän pikkuisen myötä, mutta tämän hetkiset haaveet on nyt nämä :)

Mekin ollaan mietitty, että mahdollisimman pienellä ikäerolla olisi kiva :)

Lyhyellä ikäerolla mekin kyllä kakkonen laitetaan alulle jos laitetaan...luultavasti laitetaan :D

Mulla oli sen 8 vuotta vauvakuumetta, ennenkö eka ilmoitti itsestään. Halusin antaa hänelle kaiken huomioni, jonka saikin. Sittemmin eka halusi kaveriksi tokan, no kaikki aikanaan nyt sitten on hän viimein tulossa. Itse en olisi jaksanut kahden tai useamman pienen kanssa olla vauva-taaperoaikaa, nyt kun eka on isompi - voi hän olla paremmin avuksi ja toivottavasti arki sujuu ongelmitta.

Jokainen tehkööt omat valintansa vauvoja hankkiessaan, muistakaa kuitenkin levätä ennen uutta vauvaa.

Riippuu niin ihmisestä ja toki lasten temperamentista että mikä ero on hyvä. Meillä 1v3kk ekoilla ero ja se oli just hyvä! Jaksoin toisen vauvavuoden PAREMMIN kuin ensimmäisen, vaikka vaipatettavia oli kaksi. Joskus se voi mennä näinkin siis... :) ja vaikka kakkonen otti varaslähdön, sai alkunsa keväällä vaikka olin aatellut syksyä. Mutta oikein hyvä näin.♡ :)

Mä haluisin kans lapset suht pienellä ikäerolla mut ei kuitenkaan ihan heti, kun olis kiva saada omat opinnot valmiiksi ennen toista lasta ja olla hetki töissäkin. Saisi vähän parempaa äippärahaa kuin sen minimin. Toisaalta en haluis hormonaalista ehkäisyä mut kumien kans ei oo kiva pelata. Aika näyttää :D

Mulla tuli hormonikierukka pihalle melkein heti laiton jälkeen. Mulle piti laittaa sen jälkeen Nexplanon-implantaatti mutta kerkesin tulla sit raskaaksi. Nyt laitatan sen Nexin heti ja käytän sitä kunnes saan sterilisaation.
Mulla on niin voimakas aurallinen migreeni että yhdistelmähormonit on iha nou-nou-NOU, ja mä en vaan uskalla enää lapsia tehdä, ku molemmat raskaudet menneet alusta loppuun persiilleen ja saanu pelätä sydän kurkussa.

Mikä toi Nexplanon on? Nevö höörd!!

Mulle on tähän mennessä sopinut ehkäisyrengas parhaiten.

Kauhulla odotan minipilleriaikaa, se paska on vaan kestettävä... :sad001 kumit on nounou ja imettäessä ei pal muita vaihtiehtoja sit ookaan kuin selibaatti ja ne minipilsut.

Me ei pitkää selibaattia todnäk pidetä synnytyksenkään jälkeen, aiemmin ollaan jo 13-16 pvä synnytyksen jälkeen uskaltauduttu kokeilemaan. Mulla jälkivuoto on hiipunu minimaaliseksi tiputteluksi jo reilun viikon jälkeen niin sekään ei oo haitannut menoa.

Se on sellanen olkavarteen ihon alle sijoitettava tikku, samanlaista materiaalia taitaa olla ku nuvaringissa mutta tietty paaaaljon pienempi, ja sellanen tikun muotonen. Ja eri hormonia.
Mulla oli ennen nuvaring ja se oli mahtava mut se riski että migreeni pahenee on liian suuri. Mulla on tosi voimakkaat kohtaukset jos en saa lääkettä, multa lähtee näkökin joskus, ja se on pienen lapsen kanssa paha ja vaaran paikka.

Mut en lähde kyl minareihinkaan, mulla menee sekasin kaikki menkoista miesmakuun :D

Me ollaan aiemmin miehen kanssa pidetty mun kropan toimimattomuutta hyvänä ehkäisykeinona. Mutta nyt 33 vuotiaana sitten pamahdin ensimmäisen kerran luomuna raskaaksi heti kun nuoremman lapsen imetyksen lopetin :) ja sitten kun lapsia on jo kolme ja ollaan päätetty että luku jää tähän, ei taida kyllä uskaltaa ottaa mitään riskejä!

Mä en kovin mielelläni aloittaisi mitään pillereitä tms. joten luulen että kumin kanssa mennään alkuun. Mies on myös paljon pohdiskellut että menisi pistämään piuhat poikki tämän projektin jälkeen. Se sopii mulle hyvin, mutta toisaalta taas tulee semmoinen olo että apua jos kuitenkin mulle sattuisi iskemään vielä vauvakuume!

Miehen nipsauksenhan voi perua :) vaikka ei tietenkään satavarmasti
Mäkään en enää hormonaaliselle ala joten kortsut ja toimimattomat naisröörit saa hoitaa hommaansa. Lapsosia saa tulla (ainakin vielä näillä puheilla :)) kun ikääkin alkaa olla jo sen verran ettei auta moneksi vuodeksi unohtua odottelemaan jos meinaa useamman hankkia, sitten kun on luku täysi niin oon suunnitellut kohdun poistoa. Kuukautiset ja pms oireet on asioista joista en halua kärsiä enää sitten kun kohtu on hommansa hoitanut.

Mä sain sen käsityksen, kun tutkailin noita sterilisaatioasioita, että kumpaakaan on vaikea perua. Ja että sterilisaation ehkäisyprosentti on huonompi kuin hormonikierukan.. Itse pohdin kanssa sterilisaatiota, kun tuntuu että lapsiluku on täynnä, eikä mun kroppa tule kestämään uutta raskautta. Mies vaan kysyi voiko sen perua.. En vaan haluais mitään hormoneja. Mutta luulen että päädytään nyt sitten kuitenkin kierukkaan. Vaikka siitä tuleekin taas se +5kg.

Mä taidan ottaa kuparikierrukan takas jälkitarkastuksen yhteydessä. Kumi ei oikee innosta ja hormonaalisia juttuja ku en oo kokeillu ni en jotenki uskalla lähtee testailee et mikä toimis. Ja pillerit jos ottasin ni tpd. näk. unohtaisin vähän välii syödä niitä :)

Meillä meni esikoisen jälkeen neljä kuukautta ennen kuin varovaisesti uskallettiin yrittää. Mulla kesti jälkivuotokin 7 viikkoa, muistaakseni, joista ainoastaan vimppa viikko oli niukempaa. Muuten olin niagara. Mä halusin pidättäytyä seksistä niin kauan että oon ollut jälkitarkastuksissa, ja mut on todettu korjaantuneeksi. Mullahan oli siis naistentautien polilla ultraus ja tutkiminen, sen lisäks fysioterapeutti tutki mun pidätyskyvyn, ja vasta niiden jälkeen uskallettiin kokeilla seksiä. Ja puoli purkkia liukastetta varmuuden vuoksi :)

Mitään hormonaalista ehkäisyä en saanut, kun pillerit jne olis saanut pyytää reseptin jälkitarkastuksessa, mutta niisä taas sanottiin että soita perheneuvolaan. Yritin puoli vuotta soittaa soittoaikoina enkä päässyt läpi, niin annoin sitten olla. Tämän raskauden jälkeen ajattelin kokeilla ehkäisykapselia!

Meille on oikeasti tulossa kierukkalapsi. :grin mulla oli kuparikierukka mennyt ilmeisesti vähän väärään asentoon ja näin kävi että tässä kirjoittelen. Mutta alkuihmetyksestä selvittyäni (mies oli alusta asti innoissaan, siksi puhun yksikössä) en voisi olla onnellisempi. :Heartpink oon aina halunnut lapsia mutta ikinä ei oo muka hyvä aika. En usko että olisin uskaltanu ihan äkkiä alkaa tietoisesti niitä hankkimaan joten ihana näin! Ja kun asiaan on nyt kasvanut niin tää tuntuukin niin oikealta. Kaiken lisäksi muksu valitsi hyvän ellei täydellisen ajan tulla, oon aina haaveillut kesävauvasta. :)

Takaisin