Sairaalakassi

Mulla tosiaan synnytys käynnisty tsunamimaiseen lapsivesien menoon 6:30 aamulla esikoisen syntyessä 2010 kun olni vielä täydessä unessa. Unessa tuntui vain naps ja silmät pärähti auki huiman hyökyaallon takia ja juoksin puoliunessa vessaan. Sitä tuli ihan koko päivän ihan älyttömästi, vartin - puolen tunnin välein olisi pitänyt suojat vaihtaa. Odottelujen takia kastui vaatteet totaalisesti uudestaan juuri kun olin saamassa sairaalavaatteet tilalle kun en ehtinyt käydä vaihtamassa niin usein kun tarvis. Kiva tunne kun seisoo sairaalan käytävällä ja vettä valuu lahjetta alas lattialle...

Tästä syystä vähintäänkin pakkaan kotiutumisvaatteet erikseen valmiiksi xD

No juu, tuolta kantilta en osannutkan ajatella, kun mulla on tainnu olla sitkeät kalvot. Kummastakin on puhkaistu lopulta. :)

Niistä spermoista vielä.. Onks väliä et laittaako ne muovirasiaan tai lasipurkkiin? :D

Mulla löytyy sieltä jooga mallin vyötäröllä olevia housuja ja legginssit niin saan niistä sit parhaat laittaa jalkaa :)

Tai voihan sitä rohkeimmat koittaa siementää äijän kanssa vaikka synnärin vessassa niin ei tarvii kotoa kuljetella :grin Pientä jännitystä elämään!

Voi jösses. Ite ku uhkasin ukolle että saavat kohdun repiä poisa jos sektion tekeevät. :D ei siis oikeesti mut ihan äkkiä en uudestaan raskaaksi halua kun tää makoilu riittää nyt muutamaksi vuodeksi ja eiköhän kaksi vauvaa tapa vauva kuumeen ainakin hetkeksi. :D

Ei varmaan kyllä ihan heti tule uutta vauvakuumetta päälle kun on niinkin ison työn tehnyt kuin ensin kantanut kaksi lasta mahassa ja sitten sen jälkeen vielä vauvavuosi siihen päälle.

Meidän naapurissa asuu kaksoset ja mun mielestä on niin ihana kun heillä on aina toisensa ja touhuavat tosi paljon keskenään. Kaikki vaiva varmaan jossain vaiheessa palkitaan kun kaksoslapset kasvavat ja vähän itsenäistyvät :)

Mä en oo oikein ajatellut vielä sairaalakassin sisältöä. Viimeksi mulla oli kaikki omista vaatteista lähtien mukana (LIIKAA), mutta oli se vaan helpompaa olla sairaalan kaavussa ja niissä überseksikkäissä verkkoalkkareissa. Hoitajatkin kun tulivat alakertaa tarkistamaan, niin oli helppo kun ei tarvinnut lähtee riisumaan, mäkin vaan makasin sairaalan mekossa ja jalassa oli ne verkkopöksyt. Verkkorintsikat/-toppi oli myös tosi helppo. Sairaalasta saa kaikki liivinsuojista ja lansinoheista ja imetyskumeista lähtien, joten toisaalta ei haittaa vaikkei mukana olis mitään. Syömistä mulla oli mukana mutta syömättä jäi kaikki. Vaasassakin saa hakea itse luumunektaria jääkaapista ja mulle tuotiin ihan laksatiiveja aamupalalla, niin ei tarvinnut jännätä sitä kakan koostumusta. :)

Nyt varmaan pakkaan vaan

* kännykän, laturin
* neuvolakortin
* hygieniatarvikkeet
* meikkiä (jos mäkin pääsen kuviin)
* omat imetyskumit
* kotiinlähtövaatteet mulle ja vauvalle

Mulla on vielä kahden vaiheilla valitsenko sektion vai alatiesynnytyksen, joten sekin vaikuttaa loppupeleissä siihen mitä muuta tulen pakkaamaan mukaan. Jos sektio niin sitten pakkaan jotain lohtusyömistä, jos alakautta, en tosiaan aio kovettaa mahaani millään "ylimääräisellä" :D

Onko sulla Brainfreeze ollut aikaisemmassa synnytyksessä ongelmia kun sulla on myös sektio vaihtoehtona? Kysyn siis ihan arvostelematta, itsellä takana molemmanlaiset synnytykset :)

Joo, sain neljännen asteen repeämät joten nyt saan ihan itse päättää kumpaa kautta haluan lapsen maailmaan! Tai siis mulle tehdään vielä synnytystapa-arvio, jolloin kurkataan kuulemma manuaalisesti tuon mun toosan venymiskyky ja jos lääkärin mielestä on liian suuret riskit, tulee sektio automaattisesti. Mutta tällä hetkellä molemmat vaihtoehdot vielä auki.

Kuulostaa inhimilliseltä, että tuollaisessa tilanteessa saa vähän jo itse valita. :)

Se on nyt vaan se valinnan vaikeus! :) Molemmissa riskinsä ja molemmissa puolensa, veikkaan silti että pelon puolesta valitsen kuitenkin sektion.

Uskon kyllä että varmasti valinta aiheuttaa päänvaivaa! Joskus olisi kiva kun olisi se kristallipallo olemassa :)

No kyllä, helpompi olisi kun lääkäri sanoisi että ei ole muita vaihtoehtoja kuin sektio, tai vain alasynnytys. Silloin jos taas tulisi jotain komplikaatiota, olisi joku jota syyttää. :) Nyt vaan tuntuu että kaikki vastuu on täysin mulla. Mä en tykkää tehdä päätöksiä.

Mä olen itse ollut vähän saman tilanteen edessä kun esikoinen kökötteli mahassa loppuun asti perätilassa. Itse päädyin pitkien pohdintojen jälkeen sektioon ja onneksi kaikki meni hyvin :)​

Takaisin