Sairaalakassi

Mikä tää spermakeskustelu on, aiotteko te oikeesti heti uutta pullaa uuniin :woot:

Voi kauheeta jos toi lapsivesi vuotaa jo noin litratolkulla niin saa tenavaipat ottaa käyttöön jo ennen synnytystä...

Rosalina just tuli sama mieleen et kannattaa lukee vähän taaksepäin. Mut ihan oikeestihan heti kun on synnyttänyt niin kortsut käyttöön vaan heti! Mä en ainakaan haluu kevät/kesävauvaa 2016 vuodelle... Pitäähän tohon esikoisen tutustua ennen sitä jäätävää pahoinvointia! Eiks ne kortsut oo siks äippäpakkauksessa. Eri asia tietty et kuinka pian synnytyksen jälkeen kykenee/haluaa yhdyntään...

Eilen parin synnytyksen alkua kuunnellessa päivystyksessä sain hyvä vinkin laittaa vauvan vaippa omiin housuihin,kun lapsivettä alkaa mennä. Siellä pari kätilöä nauroi näille, mutta olivat todenneet, et se on oikeesti hyvä juttu ja aikovat kuulemma suositella sitä muillekin jatkossa :)

Kyllä meillä ollaan sitten mielummin ilman seksiä, kun kortsulla mentäis. Kiitos ei. Sama ku söis karkin paperin kanssa. :D Onneks on noita muitakin ehkäisytapoja ku kortsut. Yh. :p

On on siis en mä tarkota et se on ainoo vaihtoehto, kun lähinnä et muistetaan ehkäisystä huolehtia, nythän ei oo vielä sitä probleemaa...

Kortsu vaan on pakollinen, JOS aikoo harrastaa seksiä niin kauan kuin on jälkivuotoa. Ja hormonaalisen ehkäisyn saakin aloittaa vasta jälkitarkastuksen jälkeen...? Kohtuun voi tulla tulehus niin kauan kuin kohdunsuu on ees rakosellaan, jos ei oo kumia.

Mäkin vihaan kumeja :arghh:

Mä uskon hyvin vahvasti, että meillä ei peitto heilu niin kauan, kun vuotoja on. Ittee inhottaa ja miestä. Ei meillä juurikaan menkkojenkaan aikaan peitto heilu, on joskus kokeiltu, mutta ei oo meidän juttu. :)

Jossain neuvolan oppaassahan tais olla oikein maininta, että imetys toimii ehkäsynä? Siis jos täysimettää? Se että uskaltaako siihen luottaa on taas asia erikseen.

Periaatteessa ekat 4kk antaa suojan, mutta ei siihen voi oikein luottaa. :/ sinä ottaa aina riskin. Ja olikohan niin, että...4h? välein vähintään pitäis imettää ympäri vuorokauden. Silloin elimistön tuottamat hormonit VOIS riittää ehkäisyksi.

En mäkään siihen pelkkään imetykseen luota...

Meillä ei oo kortsut menoa haitannut. Mäkin muistelin et hormonaalisia ehkäisyä ei voi alottaa ihan heti. Ja kaikki merkithän ei sovi imettäville. Mut oiskohon imetys+ kortsu jo tarpeeksi varma ehkäsy näin aluks?

Mulla se suojas esikoisen jälkeen, yllättävää kyllä. Mutta poikaa saikin imettää 1-2h välein yötä päivää varmaan sen 3-4kk. Sit kun lopetin yöimetyksen ja oltiin ilman ehkäisyä niin kakkonen sai alkunsa, esikko oli noin 6kk silloin.

Muokattu viimeksi:
No näin mäkin ajattelin, itse kyllä uskalla luottaa, että se yksin riittää. Varsinkin, kun täälläkin törmännyt niihin jotka on tullut uudelleen raskaaks ennen ekoja menkkoja edes. :D En viitti lähtee riskeeraa, että tuliskin heti perään uudelleen raskaaksi. Ihan niin lyhyellä välillä en toista halua. :D

Kun semmosiakin tarinoita oon kuullu et ekaa yritetty hyvän aikaa ja menty sit synnytyksen jälkeen meiningillä et ei meille lapsia herkästi tule niin yks kaks onkin oltu raskaana. Ja aborttejakin tehty tollasissa tilanteissa...

No aikaa meilläkin meni, siis todella pitkään ilman ehkäisyä, toki ei yrittämällä yritetty mut silti. Mä oon miehelle naureskellukkin, että jos jatkettais tän jälkeen samalla linjalla niin kato vaan niin ollaan uudestaa raskaana heti.. En mä mitään viiden vuoden ikäeroa halua, mutta en myöskään mitään vuoden.

Ei kannata luottaa täys imetykseen :)Tiedän monia jotka on pamahtanu paksuks tyyliin pari kolme kuukautta synnytyksestä. Mun äitikin on syntynyt 2.n siskonsa kanssa 3 vuoden sisällä, että kyllä sitä raskaaks voi tulla imetyksestä huolimatta :D

Mä alan kuulostaa joltain kouluterveydenhoitajalta....

Mä en kans siihen imetykseen luota, vertaan sitä johonkin keskeytettyyn yhdyntään, tosin sekin saattaa olla turvallisempaa.

Kumista en tykkää mut jos vaihtoehdot on kumilla tai kokonaan ilman niin kai se kumi kelpaa silloin :D

Minä luotan, että kaksoset ovat riittävä ehkäisy synnytyksen jälkeen ainakin ensimmäisen vuoden. Vanhemmat eivät kuitenkaan ole yhtä aikaa hereillä tai sitten kummallakin on vauva sylissä. Siinä ei kuulkaas paljon seksi ole mielessä.. :D

Kondomi ei kiinnosta, mutta en haluaisi aloittaa mitään hormonaalista ehkäisyä, kun niistä olen eroon kerran päässyt. Vaikea tilanne siis, mutta kyllä siihen joku ratkaisu varmasti löytyy, kun on sen aika. Tai sitten tehdään kunnon sarja nyt ja vehkeet pois sen jälkeen.. :)

Mulla on kyllä ongelmana kans et mitä ehkäsyä alkaa käyttää, pillereihin en koske enään ikinä. Kierukasta en oo varma, ehkäisylaastari on tällä hetkellä ehkä ykkösvaihtoehto. No onneks näistä keskustellaan vielä neuvolassa. :) Seksi loppuu kyllä ukon puolelta jo jos joutuu kumilla vetelee. :D

Takaisin