Sairaalakassi

tttiuhti, onko tuo KYSin lehtinen? Me käytiin valmennuksessa eilen, enkä minä tietenkään sitä siitä pöydältä älynnyt napata mukaan :rolleyes:. Noh, pakataan mitä pakataan, ehkä maalaisjärki vielä näillä raskausaivoillakin sen verran pelittää ja onhan tuo lista tosiaan tuossa kuvana :grin.
 
Meillä mieskin sai tänään oman kassinsa pakattua.. Meillä kun sairaalaan se noin 70km ja jos synnytys pitkittyy ni tuskin ne heti kuitenkaan takas kotiin laittaa. miehille on oma lepohuone, niin varasi sitten itselleen vähän puhdasta vaatetta, dödön, saippuaa yms. Ni on sitten mukavampi olla kun pääsee tarvittaessa suihkuun ja saa puhdasta ylle...
 
Yxvaan, joo on KYSin lehtinen. Mäki ite vaa sattumalta huomasim sen lehtisen, ei kätilö maininnu siitä mitää koko valmennuksen aikana.
 
Mä pakkasin vauvalle vain kotiin lähtöcaatteet..neutraalia..body pitää viel keksiä kaupasta :) kotiin paluu vaatteet siis vauvan ja kopan siirrän varmaan autoon tässä jossain vaihees niin ei tarvi miehen ku vaan nappaa ne sit autosta kun tulee hakemaan..
 
Me pakataan miehen kanssa tänään sairaalakassi, en mä paljoa ota mukaan kun esikoisesta oli ihan liikaa. Perusjutut tietty! :) Suht neutraalit kotiintulovaatteet vauvalle, (vaikka tyttö viimeks veikkasivat mut ei uskaltanut 100% sanoa kun näkyvyys oli suht huono) pari vaippaa, imetyssuojia, imetysliivit, vähän hygienia tavaroita ja siinäpä ne tärkeimmät! :)

Mies lähtee illalla tai huomenna aamuyöstä taas reissuhommiin ja tulee perjantaina. Pitää olla täällä tavarat valmiina jos lähtö tulee, mitä en kyllä todellakaan toivo :D Ihanne tilanne olis että sektio tehdään 12.11 mutta pitää varautua kaikkeen kun näitä teidän tarinoita on lukenut! Varsinkin MilMin pikainen sektio säikäytti kun mullakin on kaikki vielä kesken :D
 
Niin ne jäi mullaki kynsilakat kynsiin ja pinnasänky laittamatta, vaan kyllähän nuo joutaa :D
 
Edellisestä kerrasta viisastuneena aloittelin jo kassin pakkaamista vaikka vielä on vajaa pari viikkoa laskettuun aikaan. Viimeksi pakkasin yöllä supistusten keskellä kassia ja varmaan puolet tarvittavista tavaroista jäi sitten kotiin... Nyt on sitten ainakin peseytymistarvikkeet mukana ja liivinsuojukset, kotiutumisvaatteet molemmille vielä pakkaamatta, mutta vauvalle sentään jo pestynä :). Parempi kuitenkin katsella ne ainakin valmiiksi johonkin tiettyyn paikkaan ettei sitten tarvitse yrittää selittää miehelle, että mitä tuo tullessaan. Kunhan kaukalon löytää kotiutusaamuna mukaansa :grin
 
Miun pitäs kanssa kassi pakata. Kahen edellisen kanssa ei tullu pakattua ja mies sitten toi aina tullessaan mitä tarvihin. Eipähän sitä loppujen lopuks kummosia tarttee. Kuhan on hygieniatarvikkeet, laturi/t, imetysliivit (meillä saa liivinsuojia ja siteitä synnäriltä eli niitä ei välttämättä tarttee eikä vaippoja), kotiutumisvaatteet, ehkä jottain lukemista ois hyvä olla ja pientä mässytettävvää.
 
Sairaalakassi edelleen kumisee tyhjyyttään ja en kyllä ole vielä valinnut itse kassiakaan. Sen verran sain tänään aikaiseksi, että hain turvakaukalon varastosta ja katsoin tulokkaan kotiutusvaatteet kaukaloon. On yksi stressi isillä vähemmän :)
 
Pakkasinpa minäkin nyt kassin, vaikka ajattelin ettei etukäteen tarvitse. Tuli vaan semmoinen fiilis...
Villasukat!!
Kollarit ja huppari plus paita kotiinlähtöön
Omat sukat ja parit alushousut
Dödö, pesuvehkeet, kasvorasva, huulirasva, hammasjutut
Imetysliivit ja suojia
Kamera, laturi

Muuta ei tartte! Tai jos jotai tulee mielee sit ni mies tuokootullessaa :) Samoinku vauvan kotiutumisee vaatteet ym.
Kunhan ton kassin ei tartte pölyyntyä yli 2-3 viikkoa.... :D
 
Mie ostin tännään kassiin cashew pähkinöitä. Saan niitä napostella, jos ei synnytys etene tai sit jo vauvan synnyttyä palkinnoks :)
 
Mä ostin pari päivää sitten irtokarkkeja pussin mukaan. Ehkä pähkinöitä voisi ostaa vielä myös :)
 
Mullakin tarkotus pakata viel itelle pähkinäsekotuspussi ja pari sosetta matkaan.. kassi oottaa jo eteisessä varulta kun eilis illasta asti supistellu.. mutta vieläkään ei oo tihentyny tahti.. vähän tuli veristä vuotooki yöllä, mutta tuskin on vakavaa?
 
Sairaalakassista tarvitsin hammasharjaa, -tahnaa, dödöä, kasvovoidetta ja hiusharjaa sekä kameraa ja puhelinta...suklaa jäi syömättä. Samoilla vaatteillakin tulin kotiin millä menin...vauvan tavarat tuotiin sitten lähtöhetkenä paikalle. Ja ne sairaalavaatteet, taivas niissä on mukavaa. Saa puhtaat hakea koska vaan eikä kiristä mistään ja ne verkkoalkkari, ihan parhaat. Pihistin muutamat kotiinkin niin on helpompaa tän jälkivuodon kanssa :rolleyes:

Vinkkinä vielä synnyttämään meneville: Ottakaa mukaan juomapullo, on paljon helpompaa juoda synnytyssalissa siitä kuin lasista pillin kanssa, toimii myös lapsivuodeosastolla. Nesteen saanti on erittäin tärkeää ja juomapullon avulla pysyy paremmin tietoisena siitä kuinka paljon juonut ja jos ei pysty liikkumaan pullo on elin tärkeä. Kannattaa myös ottaa ihan vaan sekamehua (sokerillista) mukaan niin saa nopsasti verensokerit nousuun.

Sen voin kertoa, että synnytyssalissa mun ei tosiaan tehnyt mieli yhtään mitään syötävää...
 
Tuo juomapullo voiskin olla hyvä. En tullu ees ajatelleeks, kun aiemmilla kerroilla en oo saanu ees juoda keisarileikkausriskin takia. Tällä kerttaa se riski on aika pieni, joten saisin juodakin. Ja minnuuhan janottaa koko ajan. Kotonakin on jääkaapissa pullossa vettä koko ajan ja sitä mennee usseempi litra päivässä.
 
Mullakin kaks kannua vettä jääkaapissa ja saa useemman kerran päivässä täyttää. :D
 
Se jano synnytyksen jälkeen oli ihan kamala... ja mä en itse asiassa saanut heti juoda, kun ei teidetty täytyykö lähteä leikkuriin...onneks ei tarttenut ja sitten kiskoin juotavaa kuin mikäkin kameli :D
 
Takaisin
Top