Sairaalakassi

Paratiisitar

Näppärä viestien naputtelija
Marraskuunmammat 2014
Mitä pakata mukaan sairaalaan? Mitä ihan oikeasti tarvitsee? Joko teillä on kassi pakattuna vai nappatteko lähtiessä kaiken tarvittavan mukaan.

Itselle tullut mieleen mukaan otettavaksi:

- neuvolakortti
- lehtiä/kirja
- pienen kotiintulo vaatteet
- omat kotiintulo vaatteet (jotain mukavaa ja rentoa)
- puhelin ja laturi (niitä nyt ei vaan etukäteen voi pakata)
- jotain naposteltavaa itselle ja miehelle
- imetysliivit ja liivinsuojia
- muutama harso
- tutti?
 
Tuohon lisäisin vielä:

-omat hygienia tarvikkeet (shampoo, hoitoaine, suihkugeeli, hammasharja ja tahna, hiusharja)
-henkilökohtaiset lääkkeet
- sisäkengät (taysissa ainakin suosittelevat ottaa omat mukaan, vaikka sieltäkin saa tarpeen vaatiessa)

-kaikki korut kannattaa riisua ennen sairaalaan lähtöä, joutuu ottaan pois saliin mentäessä.

-tuttiahan ei suositella käytettäväkai ennen kuin imetys on lähtenyt kunnolla käyntiin. Itse en tätä neuvoa ole kyllä ikinä noudattanut :D sairaalasta saa tarvittaessa (ainakin viimeksi tayssista sai).
 
Aattelin koota listan äippäloman alussa ja pakata sitten kun alkaa supistelemaan. Mä ehdin kyllä kokoamaan tarvittavat kamat listan mukaan silloinkin. Ekaa kun tässä odottelen niin tuskin tulee hoppu sairaalaan ja aion olla mahdollisimman pitkään kotosalla (sairaalaan on vain 15 min ajomatka).
 
Meilläkin on vain vartin matka sairaalaan, mutta hätäinen kun oon niin pakkaan kassin varmaan valmiiksi jo äippäloman alussa. :grin Kassi ja turvakaukalo kulkevat sitten ainakin vikat pari viikkoa autossa mukana, etteivät jää sitten siinä hässäkässä kotiin kun lähdön hetki koittaa. Me on toivottu perhehuonetta joten varmaan ukkelinkin pitää pakata itselleen jokin kapsäkki valmiiksi itselleen.
 
Mulla on vähän pidempi matka sairaalalle, mutta menen äidin luokse loppavaiheessa yöksi sitten onkin 5minuutin matka sairaalaan =) Oon itse miettinyt tuota sairaalakassin pakkausta ja tullut tulokseen että täytyy varmaan ostaa ihan oma kassi sille. yhtään en kyllä ole miettinyt mitä sinne pakkaan viellä mutta eiköhän se tässä jossain vaiheessa kun alkaa laittelee ja miettimään kunnolla =)
 
Kokemuksesta voin sanoa ettei, ihan kannata ottaa niitä vaatteita jotaka menivät päälle ennen raskautta :) mulla ei esikoisen jälkeen mennyt housut kii. Tulin kotiin äitiysvaatteissa.
 
Viimeks mulla oli sairaalakassi pakattuna varmaan jo rv30 alkaen :D Kyllä mä nytkin aion hyvissä ajoin pakata kassin valmiiksi. Ikuisena katastrofiajattelijana pakko olla kaikki valmiina ja jos vaikka mulle tulee lähtö muualta kun kotoa, niin on sitten kassi valmiina minkä mies ottaa mukaansa.
 
Mä olin pakannut viimeks ihan liikaa tavaraa ja turhia juttuja. Omat siteet oli liian pieniä, tai kun vuoto oli leikkauksen myötä niin runsasta niin tykkäsin enemmän kunnon sairaalan siteistä :D Ajattelin myös että on varmaan kiva olla siellä omissa vaatteissa, PYH! Nekin oli turhia... Samoin naposteltavat. Mitään kun en saanut kuitenkaan syödä ja kun vihdoin sain niin mies toi mulle kahviosta herkkuja. Otin eri vaatteet mukaan millä ajattelin et lähden sairaalasta, lopulta lähdin samoilla millä tulin. Oikeastaan pärjään pitkälle kun otan vaan puhelimen ja laturin mukaan :D siinä on hyvä kamera! Loput voi mies tuoda... Viimeks pakkasin niin perusteellisesti mutta nyt meen varmaan vähän aiempaa käyntiä muistellen, eli vähemmän tavaraa mukaan ja avot! Tietty joo, liivisuojat, vauvan vaatteet jne... Mut nekin on sellaisia joita mies voi tuoda myöhemmin :) meillä ainakin oli liivisuojia, siteitä, vauvan vaippoja sun muita sairaalassa saatavilla...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sama juttu ku Liljankukalla, ekalta ipanalta oli oikeen muka kassi pullollaan kaikkea mitä ilman ei pärjää... ja kaikki tais olla kassissa koko laitosajan :rolleyes:
Toki jotain pitää mukana raahata, hammasharja + tahna, shampoot ja hoitoaineet ja semmoset. Lukemista ilman minä en pärjää ja tietysti kännykkä ja laturi, mies sitten tuo naposteltavaa ja muuta kulkiessaan. Kunhan saa käydä sairaalassa, silloin kun toisen pojan jälkeen sairaalassa maattiin niin siellä ei saanut lainkaan vierailla,... Oli se sika-, tai lintuinfluenssa pandemia pahimmillaan. Seuraavana päivänä ei muistaakseni päässyt enää synnytykseenkään.
Turvakaukaloon olen aina pakannut sitten kaiken mitä vauva tarvitsee, eli siis vaatteet kotiintuloa varten ja mies tuopi sen sitten kun kotiin päästään.
 
Jes noi hygienituotteet ehdottomasti mukaan! Vaikutan varmaan turhamaiselta, mutta pitää kyllä ohjeistaa miestä siitä, että jos ei lähdettäessä muisteta, niin seuraavan kerran tullessaan sairaalaan, pitää hänen muistaa tuoda myös meikit ja hiusharja sekä edes yksi hiuksiin jätettävä hoitoaine. Mulla on paksu, pitkä hius, jonka harjaaminen ilman minkään sortin aputöhnää on aika tuskasta touhua :rolleyes: ja onpa sitten mukavampi ottaa kuvia, kun edes sipasee pikkasen väriä ripsiin.. :wink
 
Voih mie en malta, että pääsen hössöttämään ja pakkailemaan tuota sairaalakassia. Kunhan ensi viikonlopun muutto on ohi, niin pakkaan varmasti kassin valmiiksi ja täyteen kaikkea turhaa. Se vaan jotenkin kuuluu asiaan. Ja todennäköisesti puran sen vielä useempaan kertaan ja pakkaan jälleen uudelleen :) Kiitos kaikille vinkeistä, mitä sairaalaan pitäisi mukaan ottaa!!
 
Täällä on vielä reilu kolme kuukautta laskettuun aikaan, mutta itseni tuntien alan keräilemään kassin sisältöä valmiiksi jo pikapuoliin :grin. Sitä paitsi meillä on vauvan kanssa diili, että syntyä saa heti täysiaikaisena - tai siis mulla on, todellisuudessa varmaan joutuu käynnistämään joulukuun puolivälissä :wink.
 
Juu oli mullakin meikit mukana esikoisesta mutta eipä niitä tullut käytettyä :D Oli kirjaimellisesti perse revennyt ja liikkuminen suht hankalaa, vessassa käynti pelotti ja tietty uusi vauva siihen päälle! olin niin pyörällä päästä etten varmaan edes olisi onnistunut meikkaamaan :D Sairaalasta jäi silti hyvät muistot! Tietty jos synnytys olisi ollut helpompi ja toipuminen niin tiedä vaikka olis tullut meikattuakin. Mä kyllä meikkaan niin harvoin muutenkin että saa jäädä tällä kertaa ne kotia :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Liljankukka_ kuulostaa tutulle vaikka itsellä olikin sektio (hätä). Olin aika pihalla, kuvien perusteella muistutin kaksi ekaa päivää lähinnä Lordin laulajaa :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä kans mietitty vähä sairaalakassin sisältöä.. :) Vielä vaan pohdiskelen ja jos sen sitte lokakuun puolella pakkais. :)
 
Mä ajattelin pakata kassin suht valmiiksi ensi viikolla kun mammaloma alkaa. :) Ettei jäis ihan vime tippaan!
 
Mua harmittaa ku meillä ei kameraa :/ kännykuvat kun on mitä on, kyllähän nekin joskus onnistuu mutta mulla useimmiten ei. :D ja haluaisin kuvia heti alkutaipaleesta. Joku järkkäri lähtiä ostaan... :wink

Laukun pakkailen varmaan kunhan virallinen äippäloma alkaa eli n. 3 viikon päästä.
 
Meillä alkoi tänään mies puhumaan sairaalalaukun pakkaamisesta ja siitä, että mitä sinne pitäisi sairaalaan pitäisi pakata mukaan. Tehtiin pientä listaa yhdessä, mutta pakkaaminen saa jäädä vielä odottelemaan äippäloman alkua. Meillä on tarkoituksena ottaa myös miehelle mukaan vaihto t-paita yms, jos synnytys venyy ja venyy. Ei tartte kotiin lähteä niin nuhjuisena. Perhehuonetta ei olla toivottu, niin mies ei ainakaan tartte sen enempää mukaan. Mitään viihdykkeitäkään ei sen enempää meinata ottaa mukaan, korkeintaan otan itselleni kutimet mukaan, jos siltä tuntuu.
 
Meilläkin mies alkoi puhumaan kassista ja sen sisällöstä :grin Mä edelleen oottelen että jos vaikka sitten "kiireen" keskellä keskittyis sen pakkaamiseen, hehehe! Jeah right! Epäilen että mies laittaa sen kasaa vaikka väkisin... ettei joudu supistuksen keskellä mun kanssa juttelemaan sen sisällöstä :wink
 
Takaisin
Top