Sairaalakassi

täällä on kassi pakattu pariviikkoo sitte ja käyttöäkin on ollu.. :D toinen osasto jakso sen jälkee päällä.. Vauval on kotona oma kassi minkä voi tuua sit kun pikkane itsekkin tupsahtaa maailmaan ja on kotia lähdon aika... Ei siis vielä piitkään aikaan.. Toivottavasti. :) alushousuja ei kyl taaskaan oo tarpeeks mukan.. :(

Mä olen pakannut kassin kahdesti supistusten väleissä ja ottanut sairaalaan lähtiessä mukaan. Nyt se odottaa melko lailla valmiina makuuhuoneen nurkassa, eikä ole tarvinnut uusia lähtöjä ottaa :)

Mun sairaalakassissa on tällä hetkellä hygieniavälineet, siteitä ja karkkia/pähkinäsekoituspussi :D Ei olis jotenkaan suuri homma iskeä messiin jotain liivinsuojia ja rintsikoitakin, mutta kumma ku ei saa aikaseks. Vauvan vaatteet valitsin mutta ne laitan kaukaloon jossa lämpöpussi oottelee valmiina.

Pitäs itekki alkaa kattelee niitä tavaroita sinne. Ensin pitäs ettiä joku kassi. :D

Pitäs varmaan se kassi pakata...siskon mies siitä jaksaa muistutella. :grin Noh, hän on ambulanssissa töissä joten kuulemma ne kassit on aina pakkaamatta, kun joutuvat supistelevia mammoja hakemaan:rolleyes:

...mut mä oon kanssa vielä siinä vaiheessa, että minkä kassin sitä valitsee, jota ei sitten vois muuten enää käyttää :D

Mie sain tänään kassin pakattua, jes!! Tietty puuttuu vielä naposteltavat ja neuvolakortit, raskausdiabetesinfo ja sokerimittari yms. pientä tavaraa. Mutta pöäpiirteissään on pakattu ja noillakin kyllä pärjää. Vaavin kotiintulovaatteet on aika neutraalit ja ei ehkä niin syötävän söpöt kuin oli aluks ajatellu, mutta valitsin sellaisia, jotka on helppo pukee ja lämpöset :)

Kassi on lähestulkoon pakattu. Katsotaan vielä tänä iltana miehen kanssa vauvan vaatteet valmiiksi kaukaloon, kunhan mies tulee töistä kotiin. Sitten olisikin eväitä vaille valmis sairaalakassi. Saa mieskin mielenrauhan :)

Itse ostin matkakokoa olevat shampoo ja hoitoaine, hammasharjan, dödön, kasvojen puhdistusliinoja. Omista kaapista löytyi vajaa hammastahna ja pieni purkki kosteusvoidetta. Kaikki hygieniatarvikkeet mahtuivat pieneen pussukkaan eikä paljon paina eikä vie tilaa. Eipä tartte niitäkään sitten miettiä, kun lähtö tulee. Ainoastaan mitä pitää muistaa ottaa lähtiessä on neuvolakortti ja puhelin :)

Ainiin ja miehelle otetaan mukaan vaihto t-paita, sukat ja evästä. Perhehuonetta, kun ei olla toivottu, niin ei hän sen enempää tartte tavaraa mukaan.

Sairaalakassi pakattu ! Tai oikeastaan reppu :) nyt voi lähtö luvan kanssa jo tulla ;) pieni muistilappu kuitenkin vielä repun päällä että muistaa napata tosipaikan tullen vielä puhelimen laturin, shampoon, deodorantin, hammastahnan ja neuvolakortin. :)

Mä kans pakkasin kassin ja miehen kanssa käytiin toimintasuunnitelma läpi. Huomenna nähdään pitääkö jäädä osastolle, joten kassi saattaa tulla nopeestikin tarpeeseen. Vauvan kamat jää vielä kotiin ja mies saa ne noutaa erikseen sitten kun vauvan kanssa on tarkoitus lähteä kotiin.

Siteitä ja vaippoja en pakannut kun sanoivat sairaalassa, että sieltä saa sairaala-ajalle kaiken tarvittavan ja vielä sen verran, että kotiinpaluu onnistuu sairaalan siteissä ja vaipoissa. Tekemistä pitää pakata nyt senkin edestä mukaan kun saattaa olla, että joudun olemaan tarkkailussa vauvan syntymään asti.

Itelle oon pakannu lökärit ja pitkähihasen, varmuuen vuos imetysliivit- ja paita vaikken tiä tarvihteeko niitä ees :D ompaha ny kuiteski! Liivinsuojuksia ja otin sitehetki mukaan, vaikka sairaalasta saa ne ennen ku kottii lähtee :-D
Vauvalle body, sukkikset, huppari, housut ja tietysti tumput ja lakki. Varmuuen vuos otin mukaan vanupuvun ku ei voi keliä ennustaa . Kuuma voi tulla autossa ku sairaalasta kottiin matkaa se 130km, mut onneks voi aina vähentää vaatetusta. Niiiii ja tiesti tuttin otin kans :D

Täälläkin muutamaa pikku juttua vaille valmis sairaalakassi. Vaippoja pitää käydä ostamassa kun sairaalan ohjeessa luki että muutama vaippa mukaan, liekkö sit kotiutumispäivää varten?

Mää otan vain ja ainoastaan:
Imetysliivit ja suojia
Omat kollarit
Hygieniatarvikkeet hiustenpesuja myöten
Kännykän ja kameran laturi+kamera.

Niillä pärjää! Ei siellä kuitenkaan malta lukea tai näppäillä läppäriä :) Mies tuokoot sit tullessaan kotiutumisvaatteet minulle ja vauvalle.

Pitäis vissiin pakata jo kassi, vaikka viikkoja menossa 35.. Tai ehtiihän sen, jos ei niin ei siinä synnytykses kukaan shampoota tai dödöä tartte :)

Mä pakkaan kyl sen takia kaiken mahdollisen valmiiks, koska jos pyydän miestä myöhemmim tuomaan, saattaa tulla aivan mitä vain :D

Mä pakkasin kassiin
omat vaatteet,
vauvan kotiin tulovaatteet,
korviketta ja tuttipullon,
tutin,
harso,
laturi,
hammasharja ja tahna
harja
huulirasva
shamppoo
villasukat
sit teen oman soittolistan mp3 soittimeen.

Muokattu viimeksi:
Meillä sai sellaisen lehtisen synnytysvalmennuksessa missä oli ohjeita synnyttäjälle ja vähä käytänteitä, sit siinä oli vielä lista mitä pakata äidille ja mitä vauvalle.

laita lista tänne :wav mä en oo käynyt missään valmennuksessa.

Takaisin